بامصرف این ویتامین سرطان روده را از بین ببریم!

بامصرف این ویتامین سرطان روده را از بین ببریم!Reviewed by بلانیان on Jan 26Rating: 5.0

برخی از ویتامین ها هستند که تاثیر بسیاری در پیشگیری از بروز سرطان ها دارند. یکی از بهترین ویتامین ها برای پیشگیری از سرطان، ویتامین ث است.

بالاسری: بررسی های جدید حاکی از آن است که دوزهای بالای ویتامین ث می تواند منجر به نابودی سلول های سرطانی مقصر در ایجاد سرطان روده بزرگ، شود. تیم تحقیقاتی آمریکایی با دادن حجم زیادی از ویتامین ث شاهد تضعیف و کشته شدن ژن های جهش یافته BRAF و KRAS در موش ها شدند.این مطالعه که در مجله ساینس نیز نتایج آن به چاپ رسیده همچنین حاکی از آن است که جهش در این ژن ها منجر به شکل تهاجمی تر سرطان روده بزرگ می شود و به خوبی به درمان های فعلی یا شیمی درمانی پاسخ نمی دهد. در مقابل اثر آنتی اکسیدانی ویتامین ث برخی از انواع آسیب های سلولی را به تاخیر می‌اندازد.

محققان دریافتند که در کشت سلولی موش، میزان بالای ویتامین ث یعنی معادل حدود ۳۰۰ پرتقال منجر به اختلال رشد تومورهای کولورکتال می شود و جهش ژنهای یادشده را به تاخیر می‌اندازد. این تیم در حال حاضر امیدوارند که این یافته ها بتواند به توسعه درمان های جدید منجر شود.

سرطان روده سومین سرطان شایع در جهان و چهارمین علت مرگ ناشی از سرطان است. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده آمریکا، در سال ۲۰۱۱ میلادی ۵۱ هزار و ۷۸۳ نفر بر اثر این بیماری جان خود را در این کشور از دست داده اند.

 

About Author

Add a Comment