امام هیچ وقت مرگ برآمریکا رانفی نکردند

امام هیچ وقت مرگ برآمریکا رانفی نکردندReviewed by بلانیان on Oct 23Rating:

مرضیه حدیدچی(دباغ) در مورد انتشار خاطره‌ای از سوی هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه امام با حذف شعار مرگ بر آمریکا موافق بودند، گفت: اگر حضرت امام(ره) چنین بینشی می‌داشتند قطعا یا در صحیفه نور صحبتی در این مورد منتشر می‌کردند و یا در صحبت‌های عمومی‌شان سخنی پیرامون این موضوع بیان می شد.

این بانوی انقلابی تأکید کرد: البته ممکن است امام (ره) در جلسات خصوصی با بزرگان انقلاب این موضوع را مطرح کرده باشند اما در این صورت هم الان زمان مطرح کردن این چنین مطالب نیست چرا که ممکن است این برداشت حاصل شود که ما می‌خواهیم به آمریکا امتیازی دهیم.

دباغ گفت: من نمی‌خواهم صحت این خاطره را رد یا تأیید کنم اما به نظر من نکته مهم این است که تمام فرمایشات و افکار حضرت امام(ره) چه خصوصی و چه غیر خصوصی در صحیفه آمده است.

وی اظهار داشت: هیچ گاه ندیدم امام(ره) شعار مرگ بر آمریکا را نفی کنند. البته ممکن است یکی از مسئولین به عنوان پیشنهاد از امام بخواهد در صورت لزوم این شعار کم رنگ و یا حذف شود، مثل شعار مرگ بر شوروی و حضرت امام(ره) در جواب سکوت کرده باشند اما به نظر می‌رسد این آقایان برداشت خود را کرده اند.

دباغ ادامه داد: من هیچ گاه این موضوع را از ایشان نشنیدم، شاید آقایان در صندوقخانه‌های خود شنیده باشند. به نظرم مطرح کردن این مباحث اشتباه بوده و من اصلا نمی توانم آن را هضم کنم.

وی در مورد برخی اظهاراتی هم که اخیرا منتسبین به بیت امام(ره) مطرح کرده‌اند بیان داشت: یکسری خانم که از سر بیکاری در جلسات زنانه دور هم جمع می‌شوند و حرف‌هایی می‌زنند تا وقتشان بگذرد بدانند با خون شهدا بازی می‌کنند و جواب این کارشان را خواهند گرفت.

این فعال سیاسی افزود: من تنها یک سوال دارم از کسانی که نقل قول می‌کنند از حضرت امام(ره) و آن این است که این مطالب در کجای صحیفه ایشان آمده؟ و این مزخرفات چه کارگشایی برای ملت می‌کند و چه ربطی به درمان درد مردم جامعه دارد؟

دباغ در پایان خاطرنشان کرد: واقعا نمی‌دانم چرا موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) موضع در خور را نمی گیرد و با این موضوعات قاطعانه برخورد نمی‌کند؟

About Author

Add a Comment