آموزش کار با موبایل اندروید

آموزش کار با موبایل اندرویدReviewed by بلانیان on Feb 15Rating:

آموزش کار با موبایل اندروید

اندروید به خاطر متن باز بودن و همچنین فراگیر شدن در بین بیشتر شرکت های ساخت تلفن همراه، بسیار پرکاربر و محبوب است. این سیستم عامل انعطاف بسیار زیادی دارد و قطعا آن را در گوشی اطرافیان خود دیده اید.

 
اگر برای اولین بار بخواهید با این سیستم عامل کار کنید نیاز به دانستن برخی اطلاعات اولیه در مورد آن دارید.

 
در این مطلب آموزش کار با موبایل اندروید را برای شما آماده کرده ایم.

 
بررسی کاربرد کلیدهای گوشی های اندرویدی:

کلیدهای لمسی دستگاه:

آن دسته از کلیدهایی که در قسمت پایین نمایشگر لمسی قرار دارند. این کلید ها در تمامی گوشی ها وجود ندارد و تنها برخی برند ها مانند HTC از آنها استفاده میکنند.

چهار کلید اصلی اندروید:

یکی از موارد مشترک در گوشی های مبتنی بر سیستم عامل اندروید، کلید های سخت افزاری موجود در آن است.

کلید Home : یکی از چهار کلید سخت افزاری بر روی گوشیتان که به شکل خانه است. در هر محیطی از سیستم عامل باشید با فشار دادن یا لمس کردن این کلید به صفحه نخست باز میگردید. با نگه داشتن چند ثانیه ای این کلید در صفحه اصلی، لیست نرم افزارهایی که تا کنون اجرا کرده اید را به شما نشان میدهد.

کلید Back : یکی از چهار کلید است که شکلی به مانند فلش دارد. با فشار دادن این کلید، در هر منو و برنامه ای هستید، به صفحه قبل و یا از آن خارج میشوید.

کلید Volume : با کمک این کلید میتوانید صدای گوشی را کم یا زیاد کنید.

 
کلید Power : این کلید برای قفل و باز کردن گوشی استفاده میشود. اما در صورت نگه داشتن آن، گوشی خاموش میشود.

شروع کار

وقتی دستگاه را روشن میکنید پس از مدتی (مدت زمانی که به توان پردازشی گوشی شما بستگی دارد) سیستم عامل اندروید بالا میاید و در هر گوشی و یا تبلتی شما چندین صفحه که با انگشتانتان به راحتی با حرکت به راست و یا چپ جا به جا میشوند رو یه رو هستید.

صفحه اصلی

انتخاب امکانات در صفحه اصلی

یکی از صفحات خالی را انتخاب کنید ، با انگشتتان چند ثانیه قسمت خالی آن صفحه مورد نظر را فشار دهید، پنجره جدیدی باز میشود که شامل چندین گزینه است:

Widget : با انتخاب این گزینه، تمامی ویجت ها (ویجت پخش موزیک، ویجت پیام کوتاه، ویجت آب و هوا و…) که بر روی سیستم عاملتان نصب است به مانند یک لیست مرتب شده برای شما نمایش داده میشود و هر کدام را که دوست داشتید تنها با فشار دادن ویجت مورد نظر بروی صفحه مورد نظرتان قرار میگیرد.

Wallpapers: با انتخاب این گزینه ، شما میتوانید عکس پس زمینه صفحه اصلی و یا لاک اسکرین خود را عوض کنید.

در بیشتر گوشی های جدید اندرویدی گزینه Live Wallpapers هم وجود دارد که شما میتوانید عکس های متحرک را برای پس زمینه خود انتخاب کنید.

پاک کردن امکانات از صفحه اصلی

تنها کافی است برای پاک کردن هر یک از برنامه های Shortcut ، ویجت و یا فولدر از روی صفحه مورد نظرتان، چند ثانیه ای انگشتتان را بروی آن  فشار دهید تا گزینه پاک کردن (Remove) در بالای صفحه ظاهر شود و شما آن برنامه یا فولدر و یا ویدجت مورد نظر را درون سطل آشغال پایین صفحه بیندازید.

 

 
نصب برنامه:
برای نصب برنامه میتوانید از گوگل پلی استفاده کنید. با ورود به این نرم افزار لیستی از بازی ها و برامه های اندروید نمایش داده میشود که شما میتوانید با زدن دکمه Install آنها را نصب کنید.

 
حذف برنامه:
برای حذف برنامه ها نیز میتوانید به بخش تنظیمات بروید و وارد Apps شوید. نرم افزار مورد نظرتان را بیابید. با کلیک روی گزینه Uninstall ، نرم افزار مورد نظرتان حذف میشود.

 
همچنین از آموزش های زیر میتوانید جهب کار با گوشی اندرویدی خود استفاده کنید.

 

About Author

Add a Comment