آمریکا با طرح اتهامات فساد مالی به دنبال نفوذ بر انتخابات روسیه است

آمریکا با طرح اتهامات فساد مالی به دنبال نفوذ بر انتخابات روسیه استReviewed by بلانیان on Jan 30Rating: 5.0

به گزارش بالاسری، دیمتری پسکوف سخنگوی کرملین امروز جمعه در سخنانی در واکنش به اظهارات مقام های آمریکایی در متهم کردن ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به فساد مالی گسترده، تصریح کرد: اظهارات مقام های آمریکایی اهانت آمیز است و تلاشی از سوی آنها برای تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آینده روسیه بوده است.

سخنگوی کاخ سفید نیز گفته است که اظهارات یک مقام وزارت خزانه داری آمریکا درباره اتهام فساد مالی پوتین، منعکس کننده دیدگاه دولت آمریکا است.

پسکوف در کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران گفت: به طور کلی، ما این طور ارزیابی می کنیم که آمریکایی ها برای انتخابات ریاست جمهوری روسیه آماده می شوند، انتخاباتی که ۲ سال دیگر برگزار خواهد شد.

آدام زوبین معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور مقابله با تروریسم و اطلاعات مالی روز دوشنبه در مصاحبه با بی بی سی اعلام کرده بود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، یک تصویر از فساد مالی است.

کرملین ضمن رد اظهارات این مقام آمریکایی اعلام کرده است که واشنگتن باید اتهام رسمی مطرح شده را اثبات کند.

روابط روسیه و آمریکا طی ماه های گذشته به خصوص پس از بحران شرق اوکراین با تنش زیادی روبرو شده است. سطح روابط دو طرف به پایین ترین سطح پس از جنگ سرد تنزل یافته است. آمریکا و سایر کشورهای غربی با طرح این ادعا که روسیه در تحولات شرق اوکراین دست داشته، تحریم های زیادی را علیه مسکو اعمال کرده اند.

About Author

Add a Comment