ضررهای نور آبی گوشی همراه را میدانید؟

ضررهای نور آبی گوشی همراه را میدانید؟Reviewed by balanian on Nov 10Rating: 5.0ضررهای نور آبی گوشی همراه را میدانید؟
ضررهای نور آبی گوشی همراه را میدانید؟
آیا نور آبی گوشی همراه برای پوست شما ضرر دارد؟ آنچه در مورد  (HEV) باید بدانید

ضررهای نور آبی گوشی همراه را میدانید؟

آیا نور آبی گوشی همراه برای پوست شما ضرر دارد؟

آنچه در مورد (HEV) باید بدانید

اگر بیشتر زمان خود را به خیره شدن به صفحه گوشی خود می‌گذرانید، کمی تأمل کنید. طبق تحقیقات جدید، نور صفحه گوشی‌تان می‌تواند پوستتان را پیر کند. بدون شک خبر ترسناکی است. اما قبل از اینکه گوشی‌تان را خاموش‌کنید، اجازه دهید که کارشناسان موضوع را بیشتر توضیح دهند.

خانم کوکو هایاشی (Koko Hayashi)، کارشناس زیبایی شناسی و مؤسس برند (Mirai Clinical) با اشاره به کشفیاتی که در مقالات مختلف به دست آمده، می‌گوید: “در این مورد، هنوز در کشورهایی مانند آمریکا صحبتی نشده. اما مردم ژاپن که به زیبایی و سلامت خود اهمیت می‌دهند، اطلاعات زیادی در این خصوص دارند.”

نور آبی (HEV)

آیا نور آبی گوشی همراه برای پوست شما ضرر دارد؟ آنچه در مورد (HEV) باید بدانید

همه آن مطالب بر این موضوع دلالت دارند که “نور آبی” یا نور پرانرژی مرئی (HEV) که از تلفن‌ها، کامپیوترها و تبلت های شما ساطع می‌شود. در مقایسه با اشعه‌ی فرابنفش خورشید، عمیق‌تر به لایه‌های پوست نفوذ می‌کند. در نتیجه، روند پیر شدن پوست را تسریع می‌بخشند. خانم هایاشی معتقد است: “این نور از اشعه‌ی UVB و UVA برای پوست بسیار مخرب‌تر هستند، و به لایه‌های زیرین پوست یعنی کلاژن و اسید هیارولونیک یا پروتئین الاستین صدمه میزند.”

برخی شرکت‌های تولیدکننده محصولات زیبایی به این نکته توجه می‌کنند. آن‌ها محصولاتی را در تبلیغات خود استفاده می‌کنند که قابلیت حفاظت از پوست در برابر نور HEV را داشته باشند. از جمله این محصولات می‌توان به پرایمر (primer) از برند (MAKE) یا لوسیون لانکوم (Lancôme) اشاره کرد که البته تنها در ژاپن موجود هستند.

HEV > UVA+UVB

آیا نور آبی گوشی همراه برای پوست شما ضرر دارد؟ آنچه در مورد (HEV) باید بدانیددکتر هوارد سوبل (Howard Sobel)، متخصص پوست و مؤسس برند محصولات پوستی (DDF)، در این رابطه می‌گوید:” دلایل زیادی برای نگرانی وجود دارد. یکی از کشف‌های قابل توجه علمی این است که آسیب پوستی که به‌وسیله (HEV) ایجاد می‌شود، با آسیب وارد شده از ترکیب هردو اشعه‌ی UVA و UVB برابری می‌کند.” البته وی اضافه می‌کند که هنوز تحقیقات علمی کاملی در این زمینه صورت نپذیرفته است.

پس از کمی جستجو و بررسی تحقیقات دیگر، اطلاعات دیگری نیز در این خصوص یافتیم. طبق تحقیقی که در سال ۲۰۰۸ انجام شد، هنگامی‌که پوست در معرض نور آبی قرار بگیرد، روند بهبود آن کند می‌شود. تحقیق دیگری در سال ۲۰۱۴ گفته بود که در مقایسه با اشعه‌ی UVB، نور HEV بیشتر باعث عارضه (hyperpigmentation) یا همان لکه‌های سیاه روی پوست شده است. اما درواقع هیچ اثر فیزیکی دیگری که در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض HEV باشد، دردست نیست.

در پایان، نیازی نیست که از چروک شدن پوستتان به دلیل استفاده از وسایل الکترونیکی بترسید. دکتر سوبل پیشنهاد می‌کند که همچنان کرم‌های حاوی محافظت SPF (همان ضد آفتاب‌ها) بهترین راه‌حل برای مقابله با خطرات آسیب‌های انواع نورها برای پوست هستند. اما این می‌تواند هشداری باشد که تلفن‌های خود را کمتر استفاده کنید. ممکن است که کاملاً پوستتان را خراب نکنند. اما همچنان نور آبی نقش مؤثری در الگوی خوابتان بازی می‌کند.

 

منبع: elle

About Author

Add a Comment