مشکل خطا ۴۰۴ وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا قدرتمند است ، اما گاهی اوقات با یک تغییر کوچک وب سایت با مشکل مواجه می شود ، یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران وردپرس آن را تجربه کرده اند خطا ۴۰۴ وردپرس در هنگام باز کردن صفحات مانند نوشته ها و برگه ها هست.

 

مشکل خطا 404 وردپرس

معمولا هنگامی که در وردپرس خطا ۴۰۴ مشاهده می کنیم مشکلی در باز کردن صفحه مدیریت وردپرس و صفحه اصلی وب سایت نیز وجود ندارد بنابراین مشکل تنها برای سایر صفحات سایت است. این مشکل زمانی ایجاد می شود که شما از پیوند های یکتا سفارشی در وردپرس خود استفاده کرده باشید و فایل .htaccess شما ممکن است حذف شده باشد یا محتوای آن از بین رفته باشد که این فایل باید ترمیم شود. یکی از ساده ترین روش ها برای رفع این مشکل استفاده از تنظیمات ساده وردپرس است ، برای این منظور ابتدا وارد پیشخوان وردپرس خود شوید و سپس از قسمت تنظیمات روی گزینه پیوند های یکتا کلیک کنید و سپس روی گزینه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

مشکل خطا 404 وردپرس

با کلیک روی این گزینه وردپرس به طور خودکار قوانین های rewrite را بروز رسانی می کند و اقلب مشکل خطا ۴۰۴ وردپرس نیز رفع می شود اما اگر مشکل شما ادامه داشت شما باید فایل .htaccess به طور دستی به روز رسانی کنید. برای بروز رسانی این فایل وارد فایل منیجر کنترل پنل سرویس هاست خود شوید ( اگر از سی پنل استفاده می کنید حتما پس از کلیک روی گزینه file manager گزینه show hidden and directory را علامت بزنید ) و سپس در پوشه public_html این فایل را پیدا کنید و آن را ویرایش کنید و کد های زیر را به آن اضافه نمایید. اگر این فایل در پوشه public_html شما موجود نیست آن را ایجاد کنید ، و حتما نام آن باید .htaccess باشد.


# BEGIN WordPress
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index.php$ -

[L] RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L] # END WordPress

سپس فایل را ذخیره کنید و بررسی کنید مشکل شما رفع شده است یا خیر ، شما می توانید فایل های .htaccess پوشه های /wp-content/ و /wp-includes/ را نیز در صورت تداوم مشکل تغییر دهید.

رفع مشکل خطا ۴۰۴ وردپرس در لوکال

بسیاری از توسعه دهندگان وردپرس را در کامپیوتر شخصی خود نصب می کند ، برای رفع مشکل ۴۰۴ وردپرس باید module rewrite را در wamp یا xampp یا mamp خود فعال کنند