۲ قانون اصلی بازاریابی که باید بدانید!

۲ قانون اصلی بازاریابی که باید بدانید!Reviewed by بلانیان on Mar 12Rating:

قانون بازاریابی Woman-office-marketer

همیشه در کسب و کار قانون‌هایی وجود دارند که بهره‌گیری از آنها می‌تواند روند مثبت و موفقیت‌آمیزی برای ما طی کند، در این نوشتار دو قانون اصلی و آشنای بازاریابی را برای‌تان بازگو می‌کنیم تا بتوانید در دنیای کسب و کار از آنها بهره بگیرید.

۱قانون۲۰/۸۰ مشتری‌یابی

مطابق قانون۲۰/۸۰، تقریبا، ۸۰ درصد از محصولات شما را۲۰ درصد از مشتریان‌تان خریداری می‌کنند. یعنی۲۰ درصد از مشتریان شما۸۰ درصد از درآمدتان را تأمین می‌کنند. پس برای جذب مشتریان بهتر و بازاریابی موفق‌تر زمان بیشتری صرف کنید. با آنها ارتباط برقرار کنید و به مشتریان قدیمی خود زنگ بزنید. این کار بسیار آسان و البته مهم است. اما در عین حال همیشه به جذب مشتریان جدید فکر کنید. کار فروش و بازاریابی دست کم۳ مرحله دارد: پیدا کردن مشتری، توضیح دادن به مشتری که چرا خرید از شما بهترین خرید است و بالاخره نهایی‌سازی فروش. ۸۰ درصد از وقت‌تان را باید برای پیدا کردن مشتری و صحبت با او بگذارید و۲۰ درصد باقیمانده را هم به نهایی‌سازی فروش اختصاص دهید.

۲ قانون۳۰/۷۰ بازاریابی

معمولاً فروشنده‌ها خیلی حرف می‌زنند. اما فروشنده‌ی خوب، سؤال‌های خوب و گزیده می‌پرسد. شما باید به عنوان یک فروشنده، ۷۰ درصد گوش کنید و۳۰ درصد سؤال کنید. کار شما فقط کمک به مشتری است. تنها فروشنده‌های ضعیف هستند که زود قیمت می‌دهند. در یک گفت‌وگوی خوب، مشتری خودش قیمت را می‌پرسد. وقتی مشتری با رفتارش به شما نه می‌گوید، فروش را متوقف نمی‌کند، بلکه شما را دعوت می‌کند به این که اطلاعات بیشتری در اختیارش بگذارید.

Source link

About Author

Add a Comment