۱۶ کشته در حمله القاعده به گردشگران یک هتل در ساحل عاج

۱۶ کشته در حمله القاعده به گردشگران یک هتل در ساحل عاجReviewed by بلانیان on Mar 14Rating:

مهاجمان مسلح در ساحل عاج در حمله به هتلی در اقامتگاه ساحلی گراند بسام در مجاورت شهر ابیجان چندین تن را به ضرب گلوله کشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس آخرین آمار، کشته شدن دست‌کم ۱۴ غیرنظامی و دو سرباز در این حمله مسلحانه گزارش شده است.

افراد مسلح که چهره‌هایشان را پوشانده بودند، به هتل “لتوال دو سود” واقع در ۴۰ کیلومتری ابیجان حمله کردند و گردشگرانی را که در ساحل بودند، به رگبار بستند. این هتل در بین گردشگران خارجی و ساکنان محلی محبوبیت دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، الحسن واتارا، رییس‌جمهوری ساحل عاج در بازدید از محل وقوع حمله، ضمن تأیید خبر کشته شدن ۱۴ غیرنظامی و دو نیروی ویژه، گفت که شش فرد مسلح دست به انجام این حمله زده‌اند.

در پی این حمله، نیروهای نظامی و افراد پلیس سریعا به این منطقه اعزام شدند. مقامات ساحل عاج این حمله را یک “اقدام تروریستی” دانسته‌اند و شاخه القاعده در مغرب نیز مسئولیت آن را به عهده گرفته است.

یک شاهد عینی به خبرگزاری فرانسه گفته است که بسیاری از گردشگران را دیده که از ساحل به اطراف می‌گریختند.

فرانسوا اولاند، رئیس‌ جمهوری فرانسه این حمله بزدلانه را که یک شهروند فرانسوی هم در آن کشته شده است، محکوم کرد. ملیت سایر قربانیان هنوز معلوم نیست. دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس نیز در صفحه توییتر خود با قربانیان این حمله همدردی کرد و همچنین نوشت که از شنیدن اخبار حمله‌های تروریستی ویرانگر در آنکارا و ساحل عاج وحشت‌زده شده است.

پیش‌تر القاعده در مغرب اسلامی مسئولیت حمله ماه نوامبر به هتلی مجلل در مالی و حمله ماه ژانویه به هتلی در بورکینا فاسو را به عهده گرفت. به گزارش بی.بی.سی، این گروه که در جریان جنگ داخلی الجزایر در دهه ۱۹۹۰ ظهور کرد، در سال های اخیر فعالیت خود را در منطقه ساحل در جنوب صحرا گسترش داده است.

 

About Author

Add a Comment