۱۰ سریال برتر که باید در تعطیلات نوروز ببینید

۱۰ سریال برتر که باید در تعطیلات نوروز ببینیدReviewed by بلانیان on Mar 18Rating:

تعطیلات نوروز

درگیرشدن با یک فیلم سینمایی چیزی بیشتر از دو-سه ساعت زمان نمی‌برد. اما خدا نکند گیر یک سریالِ جذاب بیفتید. آن وقت است که باید ساعت‌ها و روزها را به دنبال کردنش اختصاص دهید. اگر در طول سال فرصتی برای تجربه‌های تلویزیونی طولانی نداشته‌اید، تعطیلات عید نوروز فرصت خیلی خوبی است تا سریال‌های عقب‌ افتاده را ببینید، سریال‌های جدید را شروع کنید یا اگر در مسافرت به سر می‌برید، خشابِ لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها و موبایل‌هایتان را با سریال‌ پُر کنید. از همین رو، در مطلب پیش‌رو ما فهرستی از سریال‌های پرطرفدار تلویزیون روز دنیا آماده کرده‌ایم تا سریال‌بین‌های حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای انتخاب‌هایی برای پر کردن برنامه‌ی سریال‌بینی‌شان در عید ۹۵ داشته باشند:

jon-snow-games-of-thrones

۱۰-بازی تاج و تخت

Game of Thrones

کمتر از یک ماه به پخش فصل ششم «بازی تاج و تخت» مانده است و تبِ قافله‌ی طرفداران سریال تاکنون تا این حد داغ و سوزان نبوده است. این سریال دربار‌ه‌ی زندگی مسالمت‌آمیزِ هفت پادشاهی سرزمینی به نام وستروس در کنار یکدیگر است. هیچکس برای تصاحب تاج و تختِ سرزمین با دیگری دعوا ندارد و همه با خوبی و خوشی در حال زندگی هستند و سر یاری رساندن به یکدیگر پیش‌دستی می‌کنند. در این میان، وایت‌واکرها، موجودات جادویی شمال وستروس که از سرما و برف و بوران محل زندگی‌شان به ستوه آمده‌اند، درحال سفر به جنوب هستند که مورد استقبال غیرمنتظره‌ی وستروسی‌ها قرار می‌گیرند. حالا بزرگ‌ترین چالش خاندان‌های وستروس این است که کدامیک بهتر از بقیه از وایت‌واکرها با شربت و شیرینی پذیرایی می‌کند! اگر تاکنون «بازی تاج‌و‌تخت» ندیده باشید، حتما می‌پرسید ما دقیقا چرا عاشق این سریال هستیم، هان؟

fear-the-walkingf

۹-مردگان متحرک

The Walking Dead

تماشای یک سریال سرگرم‌کننده‌ی سرشار از مرگ و خشونت، یکی از بهترین گزینه‌هایی است که برای گذراندن اواقت فراغت‌تان در تعطیلات نوروز دارید. اگر تاکنون با کلانتر ریک گرایمز و دار و دسته‌اش همراه نشدید که بهتر است هرچه زودتر پربیننده‌ترین سریال این روزهای تلویزیون را از دست ندهید، اما اگر منتظر بودید فصل ششم به پایان برسد تا بتوانید آن را یک‌دفعه ببینید، خبر خوب این است همین الان که درحال خواندن این متن هستید، فصل ششم به لحظات پایانی‌اش نزدیک شده. پس بهتر است دست به کار شوید و روزهای دل‌انگیز بهار را با کشت‌و‌کشتار و زامبی‌های زشت و ترسناک مزین کنید!

rick and morty.jpgh

۸-ریک و مورتی

Rick and Morty

بین فصل‌های سریال کارتونی «ریک و مورتی» به‌طرز ظالمانه‌ای کم‌کم یک سال فاصله است. بنابراین، دو-سه هفته پیش وقتی یکی از خالقان سریال خبر داد که فصل سوم زودتر از آن چیزی که برنامه‌ریزی شده بود آماده می‌شود، یکی از بهترین خبرهای طرفداران تلویزیون اتفاق افتاد. «ریک و مورتی» بدون لحظه‌ای تردید بهترین انیمیشن سریالی دو سال اخیر بوده است. سریال درباره‌ی همراهی پسری به اسم مورتی با پدربزرگ دانشمند و دائم‌الخمر ریک است که به درون موتور ماشین‌شان سفر می‌کنند و به تماشای سریال‌های بین‌کهکشانی می‌نشینند! اگر دل‌تان می‌خواهد عید نوروز امسال را تا سال‌ها بعد به خاطر ماجراهای دیوانه‌واری که با این دو تجربه می‌کنید به خاطر بسپارید، تماشا (بازبینی) «ریک و مورتی» توصیه می‌شود.

Jessica Jones

۷-جسیکا جونز

Jessica Jones

۱۳ روز تعطیلی عید و ۱۳ اپیزود از سریال ابرقهرمانی/کاراگاهی «جسیکا جونز»! مارول و نت‌فلیکس که این روزها برای پخش فصل دوم «دردویل» آماده می‌شوند، چند ماه پیش فصل اول «جسیکا جونز» را عرضه کردند که به خاطر فضای نوآر، قهرمانِ درب‌و‌داغان، آنتاگونیستِ وحشتناک و پیچش‌های داستانی دقیقه‌ی نودش لقب یکی از بهترین سریال‌های ۲۰۱۵ را گرفت. حالا فرصت مناسبی است که با اختصاص یک ساعت از روزهای تعطیلات عید خودتان را آماده‌ی تماشای سریالی کنید که آدم‌بدش با قدرت کنترل ذهنش آدم‌ها را مجبور می‌کند با پلک نزدن، کور شوند!

masterofnone_review_article4

۶-استاد هیچی

Master of None

اگر طرفدار کمدی‌های عمیق، خنده‌دار و هجو‌آمیز هستید و احیانا «استاد هیچی» از دست‌تان در رفته… خب، در رفته که در رفته. پس فضای شاد و خوشحال عید به چه دردی می‌خورد. «استاد هیچی» درباره‌ی دِو، یک هندی الاصل ساکن نیویورک است که در پیام بازرگانی و فیلم‌های درپیت بازی می‌کند. این سریال ده قسمتی در آن واحد، هم یک کمدی رومانتیکِ بی‌نقص است و هم دل‌ و‌ روده‌ی موضوعاتی نظیر جنسیت‌گرایی، هالیوود و نژاد را نیز بیرون می‌ریزد. اگر دوست دارید در آن واحد از شدت خنده، گریه، هیجان و هوشمندی این سریال مغزتان به مرحله‌ی ترکیدن برسد، «استاد هیچی» را از دست ندهید.

۵-بهتره با ساول تماس بگیری

Better Call Saul

«بهتره با ساول تماس بگیری» که پیش‌درآمد سریال «بریکینگ بد» محسوب می‌شود، در طول فصل نخستش حسابی روی فُرم بود و حالا با توجه به چند قسمتی که از فصل جدیدش عرضه شده، روی فرم‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. به‌طوری که این روزها اگر دل‌تان یک مطالعه‌ی شخصیتی عمیق و پرجزییات می‌خواهد، رسما بهتر از «ساول» پیدا نمی‌شود. پس، اگر «بریکینگ بد» را خورده‌اید، امتحانِ «ساول» را به عنوان یک غذای خوشمزه‌ی متفاوتِ فراموش نکنید.

۴-تطهیر

Rectify

اگر یک درام آدمیزادی بدون زامبی و سیاست‌بازی و تخیلاتِ افسارگسیخته و قتل و خونریزی می‌خواهید، «تطهیر» یکی از بهترین سریال‌های مدرن تلویزیون است. داستان درباره‌ی مردی به اسم دنیل هولدن است که پس از ۲۰ سال زندانی‌بودن و انتظار برای قصاص به خاطر اتهام به آزار و اذیت و قتل دختری در دوران جوانی‌اش آزاد می‌شود. حالا او باید پس از سال‌ها زل زدن به دیوارهای سفید سلولش، به دنیایی برگردد که در نبود او خیلی تغییر کرده است. درحالی که مردم شهر هم به چشم یک قاتل آزاد به او نگاه می‌کنند. فصل سوم «تطهیر» در سال ۲۰۱۵ به پایان رسید. تعطیلات عید فرصت خوبی برای ورود به دنیای روان‌شناسانه‌ی این سریال است.

The Returned Visitors

۳-بازگشتگان

The Returned

«بازگشتگان» داستان اتمسفریک و ترسناکِ زنده شدن مردگان شهر کوچکی در فرانسه است که با پیدا شدن سروکله‌شان، بستگان، نزدیکان و آشنایانشان را شوکه می‌کنند و اینگونه این شهر تبدیل به مرکز اتفاقاتی فراطبیعی و اسرارآمیز می‌شود. نسخه‌ی اصلی و فرانسوی «بازگشتگان» از خارق‌العاده‌ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون است که فقط سریال «بازماندگان» (The Leftovers) که قبلا مفصل درباره‌اش صحبت کرده‌ایم، با آن قابل‌مقایسه است. برخلاف «بازماندگان» اما حس‌و‌حال «بازگشتگان» بسیار تاریک‌تر و اروپایی‌تر است و مثل «بازماندگان» در اینجا نیز داستان سرشار اتفاقات غیرقابل‌توضیح و رازآلود است.

۲-خانه‌ی پوشالی

House of Cards

نت‌فلیکس همین ده-دوازده روز پیش کل فصل چهارم «خانه‌ی پوشالی» را منتشر کرد. اگر تاکنون با دنیای سیاست‌بازی‌های کثیف اما هیجان‌انگیز فرانک آندروود پشت درهای کاخ سفید همراه نشدید، مطمئن باشید اگر همین الان شروع کنید، فصل اول و دوم را قبل از تحویل سال تمام خواهید کرد. اگر هم «خانه‌ی پوشالی»‌باز قهار هستید که ۱۳ اپیزود فصل چهارم منتظرتان هستند. مخصوصا با توجه به اینکه در فصل جدید فرانک باید در دو جبهه بجنگد و تلاش او برای باقی ماندن در بالاترین نقطه‌ی قدرت در وضعیت استرس‌زایی قرار دارد.

۱-ساختن یک قاتل

Making a Murderer

مستند سریالی «ساختن یک قاتل» شاید بزرگ‌ترین بمب بحث‌برانگیز و همه‌گیر تلویزیون در سال ۲۰۱۵ بود. سریال به استیون آوِری می‌پردازد که بعد از نزدیک به ۲۰ سال زندانی کشیدن به خاطر جرمی که مرتکب نشده بود، تبرئه می‌شود. آوری اما بعد از آزادی به سرعت علیه شهرستان منیتواک ایالت ویسکانسین شکایت می‌کند. خیلی طول نمی‌کشد که آوری باز دوباره به جرم قتل یک عکاس ۲۵ ساله که آخرین بار در حیاط خانه‌ی آوری دیده شده بود، به زندان می‌افتد. خلاصه آوری و پسر خواهرش محاکمه شده و به این جرم متهم می‌شوند. اما این پایان داستان او نیست. منتقدان این سریال را کابوسی توصیف کرده‌اند که شما برای فهمیدن پایانش دوست دارید در آن باقی بمانید. دیگر خود دانید!

About Author

Add a Comment