۱۰کاری که «مایکروسافت» بهتر از «اپل» انجام داد

۱۰کاری که «مایکروسافت» بهتر از «اپل» انجام دادReviewed by بلانیان on Mar 7Rating:

زمان زیادی از آغاز رقابت دو کمپانی آمریکایی مایکروسافت و اپل می‌گذرد.

 مایکروسافت سازنده‌ی بسیاری از بهترین اپلیکیشن‌هاست که شما قادر خواهید بود در آیفون خود داشته باشید و اپل نیز با قابلیت‌های جدید تلفن‌های خودش نظیر لمس سه بعدی در حال جذب مخاطبین خودش است که برنامه‌های ساخته شده مایکروسافت نیز به خوبی از آن پشتیبانی می‌کنند.

در حالی که اپل به عنوان دومین شرکت با ارزش دنیا شناخته می‌شود و تمام توجه تکنولوژی به آن است، اما مایکروسافت کارهایی را انجام داده است که حتی اپل آنها را آغاز هم نکره است. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی ۱۰ مورد از مهمترین این کارها اشاره کنیم که مایکروسافت بهتر از اپل عمل کرده است.

۱ – همانطور که از نامش پیداست ویندوز پنجره‌های اپلیکیشن‌ها را بهتر از مک مدیریت می‌کند. به عنوان مثال می‌توانید یک پنجره را کشیده و به صورت تمام صفحه درآورید یا پنجره ویندوز را تقسیم بر دو کرده و در هرکدام یک اپلیکیشن را اجرا نمایید که این نیز یکی از فواید قدرت بالای چندوظیفگی ویندوز است.

۲ – بر خلاف دستیار اپل سیری، کورتانای مایکروسافت مقدار قابل توجه تری از تنظیمات را پشتیبانی می‌کند. بهتر از آن که کورتانا علاوه بر حضور در تسک بار ویندوز ۱۰، بر روی سیستم عامل‌های آی او اس و اندروید نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این درحالیست که سیری هنوز هم فقط در آیفون و آیپد موجود است و هنوز اپل آن را در سیستم عامل کامپیوتری مک خودش نیاورده است.

۳ – سیستم عامل مک اپل برای سال‌های زیادی است که تغییرات خاصی نکرده است. اما ما شاهد تغییرات عظیمی در ویندوز ۸ نسبت به ویندوز ۷ و ویندوز ۱۰ نسبت به ویندوز ۸ بوده ایم. ویژگی‌های بیشماری را نیز در ویندوز ۱۰ مشاهده می‌کنیم که کاملاً از این سیستم عامل یک سیستم عامل برتر خانگی می‌سازد.

۴ – ویندوز همیشه برای گیمرها بهتر از مک بوده است. به علاوه آن که مایکروسافت با ویندوز ۱۰ اپلیکیشن جدید ایکس باکس خودش به معنای واقعی لذت بازی با کنسول‌های ایکس باکس وان خودش را دو چندان کرده است. شما می‌توانید کنسول ایکس باکس وان خودتان را به یک کامپیوتر، تبلت یا لپتاپ مجهز به ویندوز ۱۰ متصل کرده و به راحتی با آن بازی کنید.

۵ – مایکروسافت در بخش سرویس‌های ابری نیز از اپل برتر ظاهر شده است. با اپلیکیشن‌هایی نظیر OneNote و OneDrive شما می‌توانید به فایل‌ها و نوشته‌های خودتان در هرجا و با هردستگایی دسترسی پیدا کنید. درحالی که دستگاه‌های اپلی اینگونه نخواهند بود.

۶ – سخت افزار‌های مایکروسافت از نظر اقتصادی گسترده تر از سخت افزار‌های اپل هستند. به عنوان مثال مایکروسافت سرفیس بوک ترکیبی از یک تبلت و لپتاپ است که به اندازه کافی برای اجرای بازی‌های سنگین با تنظیمات گرافیکی بالا کافی است .

۷ – در واقع می‌توان گفت تبلت‌های آیپد  پرو اپل دقیقاً همانند تبلت‌های سرفیس پرو ۴ مایکروسافت هستند. با این تفاوت که آیپد پرو فقط با سیستم عامل آی او اس اجرا خواهد شد و سرفیس پرو ۴ مایکروسافت می‌تواند با تمامی نسخه‌های ویندوز اجرا شود.

۸ – در حالی که مایکروسافت به اندازه اپل و گوگل فعالیت گسترده ای را در عرصه تلفن‌های هوشمند ندارد، اما ویندوز ۱۰ موبایل قدرت‌های فراوانی خواهد داشت. به عنوان مثال شما می‌توانید به واسطه ویژگی Continuum ویندوز ۱۰ دستگاه‌های مجهز به این ویندوز، تلفن خود را به یک صفحه نمایش یا مانیتور متصل کرده و یک ویندوز کامل ۱۰ را به صورت دسکتاپ در اختیار داشته باشید.

۹ – مایکروسافت در طول چند سال اخیر آزمایشات موفق و بهتری را پشت سر گذاشته است. این آزمایشات شامل چندین اپلیکیشن موفق نظیر صفحه کلید Hub بوده که برای دو پلتفرم اندروید و آی او اس عرضه گردیده است.

۱۰ – به طور کلی مایکروسافت با کل دنیای تکنولوژی تعامل بیشتری را دارد. بر همین اساس ساتیا نادلا مدیرعامل این شرکت در آخرین صحبت‌هایش گفته است که قصد دارد بیشتر اپلیکیشن‌های ویندوزفون را به پلفترم‌های دیگر پورت کند.

این در حالیست که اپل اکثر اپلیکیشین های اختصاصی خودش را منوط به استفاده از دستگاه‌های خودش گذاشته است و اپلیکیشن‌های کمی نظیر Apple Music را شاهد هستیم که به پلتفرم اندروید آمده است(هرچند که آن هم رایگان نخواهد بود).

 

About Author

Add a Comment