کودکانی که از باغچه سبز می شوند، سکوت نخواهند کرد(یحیی سکوت نکرد)

کودکانی که از باغچه سبز می شوند، سکوت نخواهند کرد(یحیی سکوت نکرد)Reviewed by بلانیان on Jan 26Rating: 5.0

فیلم سینمایی: (یحیی سکوت نکرد)

Untitled-1

این فیلم درباره‌ی آدم‌هایی است که سرجای خود نیستند و و به همین دلیل دوستشان ندارند. سن و سال فرق نمی‌کند، چه کودک و چه بزرگسال هیچ کدام سرجای خود قرار ندارند. یک تنهایی و بی‌کسی در فیلم وجود دارد که ممکن است برای هر انسانی به وجود بیاید. فکر می‌کنم این فیلم برداشتی از نگاه نسل جدید است.

تینا پاکروان (تهیه کننده): «یحیی سکوت نکرد» فیلمی است که روی پای خودش ایستاده، حرف خود را سرراست می زند و موضوعش مستقیم به جامعه بازمی گردد.

کاوه ابراهیم پور (کارگردان): داستان این فیلم گذر زندگی یک کودک و رسیدن او به بلوغ ذهنی است؛ در واقع یحیی مانند جنینی است که تمام مدت با محیط بیرونی ارتباط برقرار می کند.

یادداشت کاوه ابراهیم پور، کارگردان فیلم «یحیی سکوت نکرد:

زنِ رنج کشیده‌ی قصه‌ی من ، به خاطر تجربه‌ی ناموفقِ مادر بودن ، دیگران را از مادر شدن منع می‌کند، غافل از این که ورود یک کودک به زندگی‌اش دوباره او را به مادر شدنی ناخواسته وا می‌دارد ،مادر شدنی که این بار فقط نتیجه دوست داشتن است و نه زایش. باور دارم که “عشق برای تغییرِ تلخ ترین های زندگی کافیست”. شاید تغییر گذشته ها ساده نباشد،آن هم وقتی که کنجکاوی کودک قصه از پس بلوغِ فکریِ زود هنگامش، در حال فوران است .سیمین معتمد آریای فیلمِ من ، به شخصیتِ باز دارنده از تولد چنان چهره ای انسانی می بخشد که نه تنها مانع از تولد نمی شود که ادامهی آن را با عشق نوید می‌دهد.عشق راه های عجیب و غریبی برای سرک کشیدن به زندگی ما بلد است ! ولی آیامی توانیم ماندگارش کنیم … نمی‌دانم !

Untitled-1

خلاصه فیلم «یحیی سکوت نکرد:

کودکی به نام یحیی پس از مرگ مادر به عمه سپرده می شود، عمه ای تلخ و نا آشنا که زندگی پر راز و رمزی دارد و سابقه ای بحث برانگیز در محل زندگی. او با ورود به این دنیای متفاوت در پی کشف مفاهیم جدید زندگی و شاید یافتن جایگزینی برای مادر در گذشته اش است و این کنکاش هزینه سنگینی برایش به همراه می آورد.

شعار فیلم «یحیی سکوت نکرد:

کودکانی که از باغچه سبز می شوند، سکوت نخواهند کرد.

Untitled-1

عوامل فیلم «یحیی سکوت نکرد:

کارگردان: کاوه ابراهیم پور/ تهیه کننده: تینا پاکروان/ نویسنده:  طلا معتضدی (براساس طرحی از مازیار حبیبی نیا)/ مدیر فیلمبرداری: حسین جلیلی/ تدوین: ژینوس پدرام/ موسیقی: حامد ثابت/ صدا گذاری و ترکیب صدا: علیرضا علویان/ صدابردار: امین میرشکاری/ طراح صحنه و لباس: علی عابدینی/ طراح چهره پردازی: ایمان امیدواری/ مدیر تولید: مهدی چراغی/ دستیار اول کارگردان، برنامه ریز: مانفرد اسماعیلی/ دستیاردوم کارگردان و منشی صحنه: الهام راد/ مجری طرح: موسسه فرهنگی آیینه آفتاب/ تصحیح نور و رنگ: مانا محمد طاهر/ مدیر اجرایی: هومان شیدرنگ/ جلوه های ویژه بصری، عنوان بندی: مجید خادمیان/ جلوه های ویژه میدانی: حمید رسولیان/ مسئول روابط عمومی: آیدا اورنگ/ عکاس: احمدرضا شجاعی/ تصویربردار پشت صحنه: حامد مقدسی

Untitled-1

بازیگران: فاطمه معتمد آریا، ماهان نصیری ندا، ندا جبرئیلی، تورج منصوری، صالح میرزا آقایی، رابعه اسکوئی، مریم شیرازی، محمد کمال علوی، محمد مهدی احدی، حسین کمال علوی، امیر علی نیازی، امیرعلی ضرابی، علی گلزاده، حامد آزادی

Untitled-1

About Author

Add a Comment