کسب درآمد از اینستاگرام (Instagram)

کسب درآمد از اینستاگرام (Instagram)Reviewed by بلانیان on Aug 31Rating:

کسب درآمد از اینستاگرام (Instagram)

کسب درآمد از اینستاگرام (Instagram)

اینستاگرام (Instagram) یک شبکه اجتماعی است که به صورت اپلیکیشن برای موبایل از سال ۲۰۱۰ رسما فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر طبق آمار دانلود و کاربرد یکی از پر مخاطب ترین شبکه های اجتماعی است مبنای کار این شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و فایل های ویدئو با حجم محدود است که هر فرد می تواند این فایل های تصویری را با سایر کابران ( Follower) ها به اشتراک بگذارد .

قبل از آنکه بخواهیم به این موضوع بپردازیم که چگونه می توان در اینستاگرام به کسب درآمد پرداخت ، شاید بهتر باشد از خود بپرسیم چرا یک شبکه اجتماعی مرتبط با عکس و تصویر می تواند محلی مناسب و حتی جالب برای توجیه یک کار اقتصادی باشد  ؟کسب درآمد اینترنتی از اینستاگرام

اینستاگرام برای خیلی از ما ها تداعی کننده اغلب خوشی ها از جمله تفریح ، مسافرت ، هیجان ، غذا ، یادگاری و تثبیت کننده و عامل به اشتراک گذاری این قبیل خوشی هاست از طرفی این نرم افزار به لطف گوشی های متنوع همه جا در دسترس است و خوشبختانه تا این لحظه فیلتر نیست شاید این دلایل کافی باشد برای رشد چشمگیر این نرم افزار بین انواع مخاطبین و توجیهی برای مبدل شدن Instagram به یک منبع عالی برای کسب درآمد اما چگونه ؟

برای کسب درآمد از اینستاگرام (instagram) مسلما در قدم نخست می بایست یک صفحه یا پیج داشته باشید و در مراحل بعدی تعداد مناسب فالور که عضو پیج (صفحه ایجاد شده توسط) شما باشند و از همه مهمتر یک خدمت ، محصول یا کاری جهت ارائه، اگر پیج مناسب با تعداد اعضای بالا دارید همینک شما نیمی از راه برای رسیدن به درآمد را پیموده اید . از آنجایی که ارائه محصول و خدمات در اینستاگرام بسیار به صرفه تر از روشهای فیزیکی و غیر آنلاین است نمونه های زیادی از کسب و کارهای کوچک و بزرگ را می توانید پیدا کنید از شیرینی فروشی،خیاطی،مجسمه سازی و غیره که از این طریق به تعداد زیادی مشتری ثابت دست یافته اند که با توجه به نبود هزینه های اضافی از جمله کرایه مغازه و پول شارژ ، هزینه رفت و آمد و غیره در کل هم برای خود مفید بوده اند و هم با کاهش هزینه های اضافی برای مشتریان خود سودمند و مفید واقع شده اند شاید بتوان نتیجه گرفت برای رسیدن به درآمد از طریق اینستاگرام از نظر شغلی و حرفه نه تنها محدودیتی نیست بلکه بستر مناسبی برای ارائه راحت تر به همراه بازده بالاتر هرگونه محصول یا  انواع خدمات وجود دارد .

اگر به این شیوه کسب درآمد علاقه دارید و یا مالک صفحه ایی مناسب در اینستاگرام هستید حتما ادامه مقاله را مطالعه فرمایید :

بهتر است قبل از ارائه چند سوال اساسی در رابطه با کسب درآمد از اینستاگرام و جواب به آنها به برخی آمار و ارقام قابل توجه در مورد این نرم افزار توجه کنید ، شاید این آمار و ارقام باعث شود زین پس نگاهی متفاوت به صفحه شخصی یا کاری خود در instagram  داشته باشید :

  • ۷۵ میلیون کاربر روزانه از اینستاگرام استفاده می‌کنند .
  • اینستاگرام بیش‌ از ۳۰۰ میلیون کاربر فعال دارد .
  • ۱۷ درصد از کاربران اینترنت از اینستاگرام استفاده می‌کنند .
  • ۵۳ درصد از کاربران اینترنت با سن ۱۸ تا ۲۹ سال از اینستاگرام استفاده می‌کنند .
  • اینستاگرام هشتمین اپلیکیشن محبوب در آمریکا است .
  • نیمی از کاربران اینستاگرام روزانه به آن اپلیکیشن سر می‌زنند .
  • بیش ‌از ۲۰ میلیارد عکس از سال ۲۰۱۰ تا کنون در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است .
  • روزی ۷۰ میلیون عکس در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شود .
  • میزان تعامل کاربران در اینستاگرام ۱۵ برابر فیس‌بوک است .
  • روزانه بیش از ۵/۲ میلیارد لایک در اینستاگرام صورت می‌گیرد که این عدد در هر ثانیه برابر ۸۵۰۰ لایک است .
  • در هر ثانیه ۱۰۰۰ کامنت برای عکس‌ها گذاشته می‌شود .
  • ۵۱ درصد از کاربران اینستاگرام مرد و ۴۹ درصد خانم هستند .
  • ۷۰ درصد از کاربران اینستاگرام خارج از آمریکا زندگی می‌کنند .
  • ۴۷ درصد از جوانان از طریق اسمارت‌فون از اینستاگرام استفاده می‌کنند و ۵۳ درصد دیگر از طریق تبلت .

احتمالا چند سوال مهم تا این لحظه ذهن شما را به خود مشغول کرده است اینکه برای کسب درآمد از اینستاگرام از  کجا شروع کنم ؟ چه صفحه ایی و با چه موضوعیتی ایجاد کنم ؟ با چه روشهایی می توانم از اینستاگرام به درآمد برسم ؟  و چگونه در اینستاگرام افزایش عضو یا follower  داشته باشم تا پیشرفت بهتری را تجربه کنم ؟ در ادامه این مقاله سعی می کنیم تا حد امکان به این سوالات پاسخ دهیم  :

برای شروع کار کافیست نرم افزار اینستاگرام(Instagram) را دانلود و نصب کنید که احتمالا اکثر شما قبل از این مطلب این کار را انجام داده اید ، در رابطه با این مطلب که در چه زمینه ایی صفحه ایستاگرامی ایجاد کنیم تا درآمد بهتری داشته باشیم شاید بتوان چند صفحه مطلب ارائه کرد اما تجربه نشان داده هرکس در حیطه و موضوعیتی که به آن علاقه دارد فعالیت کند هم احساس بهتری دارد و هم پشتکار بهتری از خود نشان می دهد بنابراین اگر به موسیقی علاقه مندید بهتر است پیجی در زمینه موسیقی داشته باشید و یا اگر به آشپزی ، خطاطی ، دکور ، گیاه و یا هر موضوع دیگری که به ذهنتان می رسد علاقه مندید بهتر است صفحه اینستاگرامی شما مرتبط با این موضوعات باشد (برای نمونه ما پیج کسب درآمد اینترنتی ایجاد کرده ایم یادتان نرود که فالو و حمایت کنید ) . در این شبکه اجتماعی بزرگ چهار روش شناخته شده برای کسب درآمد وجود دارد :

  • کسب درآمد از اینستاگرام از طریق فروش مستقیم محصولات و خدمات : در این روش سعی می شود از پتانسیل این نرم افزار به عنوان یک رسانه تبلیغی تقریبا رایگان جهت ارائه محصول به صورت مستقیم و بدون واسطه به مشتری استفاده شود، در این روش تصاویر حرفه ایی و توضیحات مناسب نقش مهمی را می تواند ایفا کند .
  • کسب درآمد از اینستاگرام از طریق ارائه تبلیغات : در این روش بعد از رسیدن پیج به تعداد مناسب و بالا ، ادمین های عزیز سعی در جذب تبلیغ می کنند و در واقع منبع درآمد محتوای نشر داده شده تبلیغی مابین سایر مطالب پیج و صفحه مربوطه است .
  • کسب درآمد از اینستاگرام از طریق ایجاد برند و شاخص سازی : این روش مخصوص صاحبان کسب ‌و کارهاست که از پتانسیل اینستاگرام برای توسعه برند و بازاریابی خود استفاده می‌کنند. برندها در این روش به صورت دائم روی محصول یا خدمات خاصی تأکید نمی‌کنند و به جای فروش مستقیم محصول، سعی در هدایت کردن مشتری به محل اصلی عرضه محصول خود که وب‌سایت یا فروشگاه است دارند. این روش اصولی‌ترین و بهترین روش کسب درآمد از اینستاگرام است .
  • کسب درآمد از اینستاگرام از طریق خرید و فروش صفحات ، عضو یا فالوور : در این روش افرادی صفحات از پیش ساخته شده یا تعداد فالوور ، لایک یا کامنت را به فروش می رسانند که می توان از آن به دلالی در این کار نام برد ، این روش هم به هر حال یک روش کسب درآمد از این نرم افزار است اگر از راه درست استفاده شود و هدف کلاهبرداری نباشد .

در آخر چند نکته کلیدی به هیچ عنوان خرید پیج با قیمت بالا برای کسب درآمد از این طریق را توصیه نمیکنیم مگر اینکه از صحت اطلاعات صفحه و فروشنده آگاهی کامل داشته باشید بهتر است صفحه را خودتان ایجاد کنید و برای جذب عضو فعال به شخصه تلاش کنید ، دیگران را فالو کنید و در مباحث حضور داشته باشید مخصوصا موضوعات مشابه با کسب و کار خود ، از تگ ها در جملات استفاده کنید(مثل #کسب_درآمد یا #موفقیت ) تا در جستجوها دیده شوید، صفحات جذاب و پر محتوا معمولا بهتر پیشرفت می کنند در استفاده از نرم افزارهای جذب ممبر زیاده روی نکنید چراکه در این صورت فقط خودتان بیننده مطالب ارسالیتان خواهید بود .

 

About Author

Tags:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Add a Comment