کارمندانی که انسان معمولی نیستند! +عکس

کارمندانی که انسان معمولی نیستند! +عکسReviewed by بلانیان on Feb 7Rating:

شرکت مخابرات ژاپنی که در زمینه ارائه خدمات تلفن همراه و اینترنت فعالیت می نماید، در طی برگزاری یک مراسم رسمی به معرفی کارمندان جدید یکی از فروشگاه های موبایلی خود پرداخت که انسان های معمولی نیستند

باشگاه خبرنگاران جوان: ربات های Pepper که در فروشگاه موبایلی با همین نام کار خواهند کرد، قادر هستند راهنمائی ها و پیشنهادات لازم برای خرید را به مشتری ها داده و گفتگوی کوتاهی نیز با خریداران داشته باشند.

لازم به ذکر است که این فروشگاه برای مدت محدودی باز خواهند بود اما این کار تجربه ای بسیار بزرگ در زمینه ی همکاری انسان و ربات برای سافت بانک بر جای خواهد گذاشت.

کارمندانی که انسان معمولی نیستند! +عکس

پِپِر یک ربات انسان نما محسوب می گردد که توان خواندن احساسات انسان ها را دارد و نخستین بار در تابستان سال ۲۰۱۴ میلادی معرفی و در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز با قیمت ۱۶۰۰ دلاری روانه بازار گشت. جذابیت این دستگاه در این است که می تواند با آنالیز تُن صدا و حالت های چهره ی افراد، حالت های روحی آنها را تشخیص دهد.

در قسمت سر ربات مورد بحث چهار عدد میکروفون، دو عدد دوربین اچ دی (در دهان و پیشانی) و یک حسگر سه بعدی در (پشت چشم ها) تعبیه شده. در قسمت نیم تنه ی بالائی یک ژیروسکوپ و حسگرهای لمسی نیز در دستان و سر آن جا سازی گشته اند.

About Author

Add a Comment