کاخ سفید: آزمایش موشکی ایران نقض توافق هسته‌ای نیست

کاخ سفید: آزمایش موشکی ایران نقض توافق هسته‌ای نیستReviewed by بلانیان on Mar 9Rating:


جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، روز سه شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی گفت آزمایش‌ اخیر موشک بالستیک ایران ناقض توافق هسته‌ای با تهران نیست و واشنگتن در حال بررسی برای پاسخ مناسب به آن است.

وی افزود کاخ سفید در حال بررسی این موضوع است که آیا لازم است که آزمایش موشکی ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح شود یا خیر.

پیشتر در روز سه شنبه مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته بود واشنگتن گزارش های منتشر شده درباره آزمایش‌ موشک های بالستیک ایران را از از نزدیک دنبال می کند و در صورت تأئید آن ها موضوع را از طریق شورای امنیت سازمان ملل پیگیری خواهد کرد.

تونر در این باره گفته بود: «ما (از این موضوع) مطلع هستیم و از نزدیک گزارشی‌های مربوط به چندین آزمایش موشک‌های بالستیک از سوی ایران را دنبال می‌کنیم».

نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد سه‌شنبه (۱۸ اسفند) مرحله نهایی رزمایش موشکی اقتدار ولایت را با حضور سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه و سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به آغاز رزمایش موشکی اقتدار ولایت گفت: در این رزمایش انواع موشک‌های بالستیک در مناطق گوناگونی از پهنه ایران اسلامی پرتاب خواهد شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: در آغاز مرحله نهایی رزمایش اقتدار ولایت، موشک‌های پرتاب شده از سیلو، نقطه‌ای در فاصله ۷۰۰ کیلومتری را مورد اصابت و انهدام قرار دادند.

او اضافه کرد: در چند روز گذشته پرتاب انواع موشک‌های بالستیک با بردهای ۲۰۰۰ کیلومتر، ۸۰۰ کیلومتر، ۵۰۰ کیلومتر و ۳۰۰ کیلومتر صورت پذیرفته و طیف متنوعی از موشک‌های ایران به غرش درآمدند.

About Author

Add a Comment