چگونه یک تیم کارمندان مجازی را مدیریت کنیم؟

چگونه یک تیم کارمندان مجازی را مدیریت کنیم؟Reviewed by بلانیان on Mar 4Rating:

کار در خانه work-from-home

آیا شما هم در منزل خود کار می‌کنید؟ در این مقاله ۴ روش ایجاد رفاقت و وفاداری را بیان می‌کنیم.

با هم بودن تنها آغاز راه است. با هم ماندن یک پیشرفت است و با هم کار کردن موفقیت بزرگی است.

پرسش: من همیشه دوست داشتم رییس خودم باشم و در خانه کار کنم اما رفاقت و همراهی تیم قبلی خود را از دست داده‌ام و دلتنگ آن هستم. چگونه می‌توانم از راه دور این احساس را دوباره ایجاد کنم؟

پاسخ: تنظیم و راه اندازی تیمی از همکاران را در نظر بگیرید که مهارت‌ها و تخصص‌های آن‌ها بتواند تکمیل کننده مهارت شما باشد. شما می‌توانید به طور منظم و مرتب با تیم خود حرف بزنید و در پروژه‌های خود از نصیحت و کمک آن‌ها بهره مند شوید. سایر مزایای اینکار این است که می‌توانید کارها و وظایف خود را به دیگران محول کنید. از طریق تیم مجازی خود مشتریان زیادی کسب خواهید کرد و می‌توانید از این موقعیت نیز استفاده کنید. با استفاده از رسانه‌های ارتباطی همچون اسکایپ با آن‌ها در تماس باشید. شاید از خودتان بپرسید چگونه می‌توانم چنین تیمی را کنار هم جمع کنم؟ اول از هر کاری باید نواحی را مشخص کنید که در آن افرادی با تخصص مشابه شما حضور دارند بنابراین می‌توانید از دانش آن‌ها بهره مند شوید و تجارت خود را بهبود ببخشید.این تخصص‌ها ممکن است شامل پشتیبانی مدیریت، حسابداری، طراحی گرافیک، بازاریابی، فروش و غیره باشد. پست‌هایی را ایجاد کنید و موارد خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. در این شبکه‌ها به دنبال کارمندان مجازی با چنین مهارت‌هایی باشید. قبل از اینکه رابطه مجازی خود را شکل دهید، از اسکایپ و تلفن همراه برای آگاهی از پتاسیل آن‌ها و نحوه کارشان استفاده کنید. سوالاتی را در مورد نحوه کار و شرایط پرداخت بپرسید. به عنوان مثال، محیط کاری و برنامه ریزی آن‌ها چگونه است. مثلا مادری که در منزل کار می‌کند ممکن است ساعات کاری خود را بر اساس زمان مدرسه فرزندش تنظیم کند تا در نبود فرزند به کارهای خود بپردازد. بنابراین قبل از شروع همکاری باید تمامی این موارد را به دقت بررسی کنید. در مورد منابع کاری کاندیدای مورد نظر خود نیز تحقیق کنید. یک دستیار مجازی ممکن است به یک موبایل، لپ تاپ و وای فای برای مدیریت پروژه نیاز داشته باشد. یک عکاس نیز برای کار خود به یک دوربین عکاسی حرفه‌ای، استودیو، نورپردازی، رایانه و نرم افزارهای ویرایشگر تصویر نیاز دارد. مهم‌ترین بخش انتخاب این است که فرد مورد نظر را دوست داشته باشید. قبل از اینکه بخواهید روابط کاری و مهارت فردی را بررسی کنید بهتر است در مورد رابطه عاطفی نیز فکر کنید. آیا این فرد را دوست دارید؟ می‌توانید با او کار کنید؟ مهارت و پروتکل‌های تجاری را می‌توان یاد گرفت. اگر همه موارد را بررسی کرده‌اید ، در این نقطه باید به دنبال فردی باشید که بتوانید روزهای کاری خود را با او سپری کنید .برای مدیریت تیم مجازی خود از موارد زیر استفاده کنید:

۱٫به طور واضح و روشن انتظارات خود را بیان کنید:

یک دستیار بدون آگاهی از چالش‌ها و نتایج مورد نظر نمی‌تواند پروژه شما را به خوبی مدیریت کند. یک عکاس نمی‌تواند بدون درک نیازهای مشتری، بازاریابی و استراتژی‌های فروش محصولات مفیدی را عرضه کند.

۲٫پشتیبان و حامی خوبی باشید:

همه اعضای تیم باید در بیان نظرات و ایده‌های خود ازاد باشند بدون اینکه کسی ایده‌های خود را به آن‌ها تحمیل کند. با تیم خود آنگونه رفتار کنید که خودشان دوست دارند. ایمان داشته باشید که هر کدام از اعضای تیم، کاری که شما می‌خواهید انجام دهید را به خوبی می‌شناسند و می‌توانند از پس انتظارات شما بر آیند. اگر یکی از اعضای تیم با پروژه مشکل داشت، می‌توانید با استفاده از اسکایپ یا سایر نرم افزارهای ارتباطی با او همراه شوید. تاریخ تولد افراد را به یاد داشته باشید و سعی کنید رابطه خوبی با آن‌ها برقرار کنید. در این صورت کارتان به درستی و خوبی پیش می‌رود. هر کدام از اعضای تیم باید بر روی سایر اعضا سرمایه گذاری کند، نقاط قوت و ضعف هر کدام را بدانید و در مورد زندگی شخصی نیز تا جایی که لازم است اطلاعات کسب کنید.

۳٫به طور منظم با آن‌ها تعامل داشته باشید:

ممکن است هفته‌ای یکبار با اعضای تیم خود ملاقات داشته باشید. در برخی از موارد اضطراری باید دیدارهای بیشتری داشته باشید. یک سیاست دسترسی آزاد که تماس‌های تلفنی و پیام‌های فوری را تشویق می‌کند، اتخاذ نمایید. از موارد جایگزین و دریافت نکات عالی از سایر اعضا غافل نشوید.

۴٫در مورد بروز هرگونه مشکلی در میان اعضای تیم هوشیار باشید:

این مشکلات همواره از بی اعتمادی، عدم ارتباط و یا سایر موارد سرچشمه می‌گیرد. سعی کنید تمامی روابط موجود را زیر نظر بگیرید. بروز مشکل در هر رابطه‌ای ممکن است نتایج بدی به همراه داشته باشد.

About Author

Add a Comment