چگونه در تبلت های Surface و نمایشگرهای تاچ در ویندوز ۱۰ اسکرین شات بگیریم؟

چگونه در تبلت های Surface و نمایشگرهای تاچ در ویندوز ۱۰ اسکرین شات بگیریم؟Reviewed by بلانیان on Sep 11Rating:

چگونه در تبلت های Surface و نمایشگرهای تاچ در ویندوز ۱۰ اسکرین شات بگیریم؟

ویندوز ۱۰، دارای یک ویژگی بسیار ارزشمند است که با توجه به این ویژگی می توان از نمایشگر فعال عکس گرفت. با استفاده از این امکان، شما می توانید در تمام سیستم هایی که از ویندوز ۱۰ پشتیبانی می کنند از نمایشگر خود در زمان کار عکس بگیرید. حالت های تصویر برداری به صورت بخشی از صفحه و تمام صفحه است. Surface های مایکروسافت از ویندوز ۱۰ پشتیبانی می کنند و بهره مندی از این آموزش برای دارندگان این دستگاه ها و افرادی که از مانیتور تاچ برای کار کردن با ویندوز ۱۰ استفاده می کنند ضروری است.

بعد از گرفتن اسکرین شات، هر آنچه که ثبت کرده اید در فولدر Screenshots ذخیره شده و می توانید از این مسیر آن را بیابید. برای شروع این کار باید از دکمه ای که روی نمایشگر و یا در کنار تبلت است استفاده کنید. وقتی که از دستگاه ها و مانیتورها نیز استفاده می کنید می بایست آن را به حالت تبلتی خارج کنید تا بتوانید از دکمه ی سخت افزاری آن استفاده کنید. این دکمه کاری دقیقا شبیه به  PrntScr می کند. این دکمه در کنار و یا در پایین تبلت قرار می گیرد.

اگر از نمونه لپ تاپ استفاده کنید چنین دکمه ای به راحتی یافت نمی شود بلکه در روی مانیتور شما یک دکمه در اختیار دارید که عکس پنجره ی مشهو مایکروسافت بر روی ان نقش شده است.

برای گرفتن اسکرین شات همین دکمه را با volume down فشار دهید تا عملیات گرفتن اسکرین شات انجام شود. این کار در بیشتر لپ تاپ های ۲ در ۱ و فقط در تبلت های Surface صورت می گیرد.

چگونه در تبلت های Surface و نمایشگرهای تاچ در ویندوز ۱۰ اسکرین شات بگیریم؟

شاید در برخی از سیستم ها این دو دکمه عمل نکند، بنابراین رفتار خود را تغییر داده و این بار دکمه ترکیبی Windows + Volume Up را امتحان کنید. فراموش نکنید که باید دکمه ها را ۱۰ ثانیه ( حداقل ) نگهدارید تا تصویر مورد نظر اعمال شود.

در صورتی که با گرفتن این دکمه ها، سیستم شما مختل می شود و به قول معمول قفل یا هنگ می کند، بهتر است چند بار امتحان کنید. اگر مشکل به قوت خود باقی است کافیست ویندوز خود را بروز رسانی کنید و دوباره امتحان کنید.

بنظر می رسد، افزودن قابلیت هایی نظیر گرفتن فیلم از صفحه نمایش ها، نیاز مهم تر و کاربر پسند تری برای سیستم های اندرویدی و ویندوزی و حتی IOS باشد که اگر در سیستم ها گنجانده شود، می توان از طریق آن تجربه ی کاربری کاربران را ارتقا بخشید و حقیقتا گامی تازه برداشت.

About Author

Add a Comment