چگونه تصاویر خود را به صورت گروهی واترمارک گذاری کنیم؟

چگونه تصاویر خود را به صورت گروهی واترمارک گذاری کنیم؟Reviewed by بلانیان on Sep 8Rating:
چگونه تصاویر خود را به صورت گروهی واترمارک گذاری کنیم؟

آموزش واترمارک کردن گروهی تصاویر به صورت خودکار

اگر قصد دارید انبوهی از تصاویر خود را به صورت یکجا و در مدت زمان کوتاهی واترمارک گذاری کنید و نام یا لوگوی اختصاصی خود را روی آن قرار دهید، ما این کار را به شما آموزش خواهیم داد.

اگر شما صاحب وبلاگ یا وب سایتی هستید و تصاویر خود را در آن منتشر می کنید و یا انتشار تصاویر اختصاصی در فضای مجازی جزو عادات شماست، ممکن است همیشه با یک مشکل مواجه شده باشید: معمولا پس از انتشار تصاویر، افرادی زیادی پیدا می شوند که بدون توجه به حقوق صاحب تصویر، آن ها را کپی کرده و در صفحات خود با نام خود منتشر می کنند. یکی از راه های جلوگیری از این امر، درج لوگو یا نام صاحب تصویر روی خود تصویر است، ولی در صورتی که تعداد تصاویر زیاد باشد این کار بسیار وقت گیر و دشوار است. همچنین در صورتی که می خواهد تصاویر خود را در کنفرانس یا جلسه ای به نمایش بگذارید و قصد دارید نام یا لوگوی خود را با یک کلیک روی آن ها درج کنید، ما روش خاصی را به شما آموزش می دهیم.

شما می توانید با استفاده از نرم افزار Star Watermark Ultimate تصاویر خود را در یک چشم به هم زدن به صورت گروهی واترمارک گذاری کنید. کار کردن با این نرم افزار بسیار ساده است و شما می توانید به راحتی با انتخاب تصاویر و انتقال آن ها به محیط نرم افزار این کار را انجام دهید. از دیگر قابلیت های این نرم افزار امکان تغییر سایز گروهی تصاویر است. نرم افزار Star Watermark Ultimate رایگان نیست و کاربران ایرانی ناچارند از نسخه های کرک شده موجود در اینترنت استفاده کنند.  در اینجا قصد داریم نحوه واتر مارک کردن گروهی تصاویر را با استفاده از این نرم افزار به شما آموزش دهیم.

ابتدا نرم افزار Star Watermark Ultimate را دانلود و نصب کنید. پس از اجرای نرم افزار و فعال سازی آن، شاهد صفحه ای مانند تصویر زیر خواهید بود.

watermark-click1

چگونه تصاویر خود را به صورت گروهی واترمارک گذاری کنیم؟

در مرحله بعد برای انتخاب واترمارک و انجام تنظیمات مربوط به آن، روی آیکون + مانند در گوشه پایین و سمت چپ صفحه نرم افزار کلیک کرده و در کارد باز شده نام مورد نظر خود را برای قالب واترمارک انتخاب کنید و کلید OK را فشار دهید.

watermark-click2

سپس در سمت چپ صفحه، روی گزینه ایجاد شده دوبار کلیک کنید تا صفحه تنظیمات باز شود.

watermark-click3

نرم افزار Star Watermark Ultimate امکان واترمارک گذاری به صورت متنی و تصویری را داراست. در پنجره Edit Watermark Template شما قادرید متن یا تصویر مورد نظر را جهت قرار دادن روی تصاویر تعیین کنید.

برای قرار دادن واترمارک متنی روی تصویر خود، سربرگ Text را انتخاب کرده و در کادر text متن مورد نظرتان را بنویسید. در سایر بخش ها می توانید، رنگ، موقعیت، فونت، شفافیت و سایر ویژگی های واترمارک متنی خود را تنظیم کنید. تعدادی از این ویژگی ها در تصویر زیر مشخص شده است. شما می توانید سایر آن ها را یکی یکی امتحان کرده و به نتیجه دلخواه خود برسید.

watermark-click4

در صورتی که قصد دارید واترمارک تصویری خود (مثل لوگو) را روی تصاویر قرار دهید، سربرگ Image را انتخاب کنید. برای انتخاب تصویر واترمارک روی گزینه Browse کلیک کرده و واترمارک مورد نظر را انتخاب کنید. در این بخش نیز شما می توانید اندازه، موقعیت و شفافیت واترمارک را تغییر دهید.

همچنین با فعال کردن گزینه Scale image watermark automatically along with original photo size سایز واترمارک شما به صورت خودکار با تصاویر منطبق می شود. این امر از کشیده یا دراز شدن غیر طبیعی واترمارک در تصاویری با اندازه های مختلف جلوگیری می کند.

watermark-click5

پس از پایان کار روی آیکون X مانند پنجره Edit Watermark Template کلیک کنید.

اکنون با کلیک کردن روی گزینه Add file در منوی بالایی نرم افزار، تصاویر خود را انتخاب کنید و یا با کشیدن و رها کردن آن ها در سمت راست صفحه نرم افزار، آن ها را به نرم افزار انتقال دهید.

watermark-click6

تصاویر واترمارک گذاری شده به صورت پیش فرض در فرمت JPG و در کنار تصاویر اصلی ذخیره می شوند. در صورتی که می خواهید پوشه محل ذخیره سازی تصاویر، نام و فرمت آن ها را عوض کنید، روی گزینه Preferences کلیک کنید.

در زیر بخش Output Folder می توانید محل ذخیره سازی تصاویر را مشخص کنید. اگر می خواهید تصاویر در پوشه خاصی ذخیره شوند گزینه Save to another folder را انتخاب کرده و پس از کلیک روی Browse پوشه مورد نظر را انتخاب کنید. در بخش Output File Name امکان تعیین نام فایل ها فراهم شده است. اگر می خواهید نام فایل ها پس از واترمارک گذاری شدن عوض شود، گزینه Rename را انتخاب کرده و در کادر Filename Suffix عبارتی را که می خواهید به نام تصاویر واترمارک گذاری اضافه شود را وارد کنید. در بخش Output File Format  نیز امکان تعیین فرمت تصاویر از بین JPG، PNG، BMP و TIFF وجود دارد.

watermark-click7

در صورتی که قصد دارید سایز تصاویر واترمارک گذاری عوض شود، از گزینه Resizing Setting استفاده کنید.

watermark-click8

پس از پایان تنظیمات، جهت واترمارک کردن تصاویر، قالب واترمارکی که ساخته اید را انتخاب کرده و سپس کافیست روی دکمه Processing کلیک کنید، تا کلیه تصاویر واترمارک گذاری شود. پس از پایان عملیات پوشه تصاویر واترمارک دار شده باز می شود و شما می توانید از تصاویر خود استفاده کنید و آن ها را به اشتراک بگذارید.

watermark-click9

توجه داشته باشید که شما فقط باید یک بار تنظیمات را انجام دهید و در دفعات بعدی حتی در صورتی که رایانه را خاموش  کرده باشد، کلیه تنظیمات ذخیره شده و می توانید تنها با انتخاب تصاویر و کلیک روی گزینه Processing واترمارک قبلی را روی آن ها اعمال کنید.

کار کردن با نرم افزار Star Watermark Ultimate بسیار ساده است و این نرم افزار در عرض چند ثانیه انبوهی از تصاویر را واترمارک شده به شما تحویل می دهد.

About Author

Tags:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Add a Comment