چگونه بدون تایپ کامل آدرس سایت در مرورگر مستقیم وارد آن شویم

چگونه بدون تایپ کامل آدرس سایت در مرورگر مستقیم وارد آن شویمReviewed by بلانیان on Mar 1Rating:

قابلیت جستجو و در نوار آدرس مرورگر ها یک ویژگی بسیار خوب است اما برای ورود به یک سایت مشخص باید حتما نام کامل دامنه و پسوند آن مثل com ، ir را تایپ کرد ، در ادامه ترفندی را آموزش میدهیم که شما میتوانید توسط قابلیت جستجو و با تایپ اسم دامنه و یا نام شناخته شده وبسایت مورد نظر خود حتی به زبان فارسی مستقیما وارد آن شوید.

چگونه بدون نیاز به تایپ کامل آدرس دامنه سایت ها در مرورگر وارد آنها شویم؟

How to Open Directly Website in Browser Address bar Without Typing Full Domain

استفاده از این ترفند نیز باعث افزایش سرعت در کار با مرورگر ها میشود و شما را از تایپ کامل آدرس وبسایت ها بی نیاز میکند.

توجه داشته باشید روش زیر در اکثر مواقع در صورتی که نام دامنه شناخته شده و وبسایت مورد نظر را به زیان فارسی و یا به زبان انگلیسی درست تایپ کنید به خوبی عمل میکند اما ممکن است در برخی مواقع سایت باز شده همان دامین مورد نظر شما نباشد و یا به صفحه نتایج گوگل وارد شوید.

ما برای اینکار به جای موتور جستجو پیشفرض مرورگر که در آدرس بار نیز عمل میکند و اغلب موتور جستجو گوگل است ، قابلیت Google’s ‘I’m Feeling Lucky’ گوگل را به عنوان موتور جستجو پیشفرض آدرس بار استفاده میکنیم ، این قابلیت گوگل به کاربران این اجازه را میدهد که پس از تایپ عبارت جستجو در گوگل بدون مراجعه به صفحه نتایج مستقیما وارد نزدیک ترین آدرس سایت که در رتبه اول نتیجه جستجو قرار دارد شوند.در نتیجه اگر این قابلیت به عنوان موتور جستجو پیشفرض انتخاب گردد و عبارت درست و نزدیک به نام دامنه در آدرس بار تایپ شود ، کاربر مستقیما وارد سایت مورد نظر خواهد شد.

برای اینکار ما باید ابتدا این قابلیت را به عنوان یک موتور جستجو جدید (Add Search Engine) به مرورگر خود اضافه کنیم برای دسترسی به این بخش در مرورگر های معروف همچون فایرفاکس ، گوگل کروم و ادج مایکروسافت به صورت زیر عمل کنید :

  • گوگل کروم : بر روی آیکن منو همبرگری کلیک کنید ، گزینه Settings را انتخاب کنید و پس از اینکه وارد تب تنظیمات شدید صفحه را به پایین اسکرول کنید و در بخش Search بر روی Manage search engines… کلیک کنید.
  • فایر فاکس : افزونه Google Feeling Lucky را نصب کنید و سپس about:preferences#search را در آدرس بار تایپ و اینتر کنید و Google IFL را در Default Search Engine به عنوان مرورگر پیشفرض انتخاب کنید.
  • ادج : یک تب جدید باز کنید و سپس بر روی دکمه More Actions کلیک کنید ، در پنلی که باز میشود ابتدا بر روی Settings و سپس Advanced Settings کلیک کنید.

چگونه بدون نیاز به تایپ کامل آدرس دامنه سایت در مرورگر ها وارد آن شویم؟ How to Open Directly Website in Browser Address bar Without Typing Full Domain

how-to-open-directly-website-in-browser-address-bar-without-typing-full-domain1

پس از طی کردن این مرحله برای موتور جستجو جدید خود در بخش Name هر نامی را که دوست دارید انتخاب کنید و اگر مرورگر از شما خواست تا یک کلمه کلید برای آن انتخاب کنید یک کلمه کلیدی دلخواه و ترجیحا متربط نیز تعیین کنید

چگونه بدون نیاز به تایپ کامل آدرس دامنه سایت در مرورگر ها وارد آن شویم؟ How to Open Directly Website in Browser Address bar Without Typing Full Domain

در مرحله بعد از شما خواسته میشود که لینک موتور جستجو مورد نظر را وارد کنید که در اینجا باید آدرس زیر را وارد نمایید:

http://www.google.com/search?source=ig&hl=en&rlz=1G1GGLQ_ENUS264&q=%s&btnI=I%27m+Feeling+Lucky

در نهایت پس از تعیین آدرس ، موتور جستجو جدید را به عنوان موتور جستجو پیشفرض انتخاب و آن را Save کنید.

چگونه بدون نیاز به تایپ کامل آدرس دامنه سایت در مرورگر ها وارد آن شویم؟ How to Open Directly Website in Browser Address bar Without Typing Full Domain

حالا اگر به طور مثال تنها کلمه کلیدی Google یا گوگل را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ و اینتر کنید بعد از چند لحظه مستقیما وارد www.google.com میشوید که اینکار باعث افزایش سرعت شما در باز کردن وبسایت ها میشود.

About Author

Add a Comment