چربی سوزی و لاغر شدن با سوپ کلم چه فواید و مزایایی دارد؟

چربی سوزی و لاغر شدن با سوپ کلم چه فواید و مزایایی دارد؟Reviewed by بلانیان on Feb 8Rating:

آیا سوپ کلم برای لاغر شدن و رسیدن به وزن ایده آل مناسب است؟

آیا دستور تهیه یک سوپ ساده واقعا می‌تواند به شما کمک کند که چربی‌هایتان را آب کنید؟ سوپ چربی سوز که به سوپ کلم نیز معروف است، تا چندی پیش یک رژیم مد (fad) بود. پذیرندگان اولیه می‌گویند که این یک راه عالی برای کاهش چند کیلوگرم است. اما انجمن قلب آمریکا هشدار می‌دهد که چنین رژیم‌هایی می‌توانند باعث کمبود مواد مغذی شوند اما با وجود این هشدارها، این سوپ چربی سوز همچنان یکی از محبوب‌ترین رژیم‌های مد موجود است.

سوپ کلم

سوپ کلم

درست کردن این سوپ چربی سوز، ساده است. شما فقط باید کلم را با پیاز، فلفل دلمه‌ای، گوجه فرنگی، کرفس و مقدار زیادی آب در یک قابلمه بریزید. آن‌ها را حداقل به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید، به آن نمک و فلفل بزنید و نوش جان کنید. بعضی‌ها می‌گویند که این سوپ، سوخت و ساز بدن را فعال می‌کند. همچنین سیستم گوارش را پاکسازی کرده و به کاهش وزن کمک می‌کند. هر چند ساعت یک‌بار، این سوپ را بخورید تا در عرض یک هفته نتیجه را ببینید.

با گذشت سال‌ها این سوپ چربی سوز دچار تغییرات مختلفی شد. اما همه آن‌ها حاوی کلم هستند زیرا کلم، ماده‌ی تشکیل دهنده‌ی اصلی است. بقیه به جای آب ساده از مخلوط سوپ پیاز خشک استفاده می‌کنند. بعضی از رژیم گیرنده‌ها این اجازه را به خودشان می‌دهند که مواد تشکیل دهنده اصلی را تغییر دهند. تا آن‌جا که به ادویه مربوط می‌شود، از ادویه‌ی کمی استفاده کنید.

رژیم غذایی سوپ کلم، ۷ روز طول می‌کشد. در طول این مدت، شما می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید سوپ بخورید. همچنین می‌توانید با استفاده از این سوپ، از ترکیبات غذایی مختلف استفاده کنید.

اما آیا واقعا مؤثر است؟

کسانی که از این برنامه رژیمی حمایت می‌کنند، در مورد مؤثر بودن آن قسم می‌خورند. برخی ادعا می‌کنند که تنها در ۷ روز دنبال کردن این رژیم، ۷ کیلوگرم وزن از دست داده‌اند. اما افرادی که با این رژیم مخالف هستند می‌گویند که این کاهش وزن به خاطر سوپ نیست، بلکه به علت محدودیت کالری است. برخی از کارشناسان سلامتی هم نظرند که این سوپ، هیچ گونه خواص ویژه‌ای ندارد که منجر به کاهش وزن سریع‌تر شود. از آن‌جا که رژیم سوپ چربی سوز در هر روز تنها ۵۰۰ کالری به بدن می‌رساند، به عنوان یک رژیم غذایی قحطی یا crash diet در نظر گرفته می‌شود.

مزایای رژیم سوپ چربی سوز

اگر می‌خواهید در مدت زمان کوتاهی وزن کم کنید، رژیم سوپ چربی سوز را امتحان کنید. این رژیم به بدن کمک می‌کند تا از شر وزن آب خلاص شود. به عنوان مثال اگر می‌خواهید ۲ هفته بعد در یک عروسی شرکت کنید، این رژیم را امتحان کنید. شما درست به موقع وزن کم خواهید کرد و لباس‌تان اندازه‌تان خواهد شد.

مهیا کردن رژیم سوپ چربی سوز نیز آسان است. مواد تشکیل دهنده‌ی آن، بسیار مقرون بصرفه هستند. بعضی از دستورالعمل‌ها به موادی نیاز دارند که شما در حال حاضر در آشپزخانه‌تان دارید.

معایب رژیم سوپ چربی سوز

این رژیم، یک رژیم غذایی بسیار محدود کننده است و برای افراد کم جرأت مناسب نیست. همچنین رژیم سوپ چربی سوز، به کمبودهای تغذیه‌ای منجر می‌شود. یک تغییر قابل ملاحظه در رژیم غذایی شما برای دستگاه گوارش‌تان نیز خوب نیست. در ابتدا، شما دچار مشکلات معده و تغییر در اجابت مزاج می‌شوید. اما همانطور که این رژیم را دنبال می‌کنید، این علائم به خودی خود برطرف خواهند شد.

در پایان، رژیم سوپ چربی سوز به شما نتایج طولانی مدت نخواهد داد. هر قدر وزن که از طریق این رژیم از دست بدهید، با نوشیدن آب دوباره به دست خواهید آورد. دلیلش این است که این رژیم به ورزش نیاز ندارد. شما فقط وزن آب بدن را از دست می‌دهید، نه چربی را. قبل از امتحان کردن این رژیم، توصیه می‌کنیم که در مورد خطرات بالقوه آن با یک متخصص تغذیه واجد شرایط صحبت کنید. / فیتنس مگزین

About Author

Add a Comment