پول ایران حرام است و پول آمریکا حلال!

پول ایران حرام است و پول آمریکا حلال!Reviewed by بلانیان on Mar 2Rating:

سردبیر نشریه رای الیوم با پرداختن به موضوع کمک های مالی ایران به خانواده شهدای انتفاضه و موضع تشکیلات خودگردان فلسطینی در قبال آن به این موضوع واکنش نشان داد.

العالم: “عبدالباری عطوان” در سرمقاله خود نوشت: تشکیلات خودگردان فلسطین اخیرا خشم بی سابقه ای از خود نشان داد، نه به دلیل اعدام های میدانی دختران و پسران جوان فلسطینی توسط اسرائیل، بلکه به دلیل قصد ایران برای پرداخت کمک مالی به خانواده شهدای فلسطینی.
“نبیل ابوردینه” سخنگوی تشکیلات خودگردان گفته است که بهتر بود ایران این پول ها را به طور رسمی به سازمان شهدا و اسرای حکومت خودگردان تحویل می داد و از راههای غیرقانونی برای پرداخت آن استفاده نمی کرد.ابوردینه این اقدام ایران را به این دلیل غیرقابل قبول می داند که علاوه بر نادیده گرفتن تشکیلات خودگردان، ناقض قوانین بین المللی میان کشورهاست و دخالت در امور داخلی فلسطینی – عربی به شمار می آید.
نکته قابل تامل این که، اهتمام ابوردینه به قوانین بین المللی قابل ستایش است، اما باید این سوال را پرسید که قانون بین الملل تا چه اندازه از سوی رژیم صهیونیستی مورد احترام است؛ رژیمی که بعد از طرح هماهنگی امنیتی، تشکیلات خودگردان را به ابزاری برای حمایت از اشغالگری و شهرک نشینان صهیونیست تبدیل کرده است.

از سوی دیگر سخنگوی تشکیلات خودگران ظاهرا مشکلی با پول ایران ندارد بلکه با راه و روش پرداخت آن مشکل دارد زیرا معتقد است اگر این پول به خزانه تشکیلات و مؤسسات زیرمجموعه حکومت خودگردان واریز می شد، حلال بود، اما اگر به دست خانواده شهدای فلسطینی برسد حرام است!.
خدا را شکر که امور فلسطین از هرگونه دخالت مصون است و از این رو جلوی این نقض قانون بین المللی توسط ایران باید با قدرت ایستاد و خانواده شهدای فلسطین هم باید از گرسنگی بمیرند و روی ویرانۀ خانه هایشان زندگی کنند.

مشکل اینجاست که تشکیلات خودگردان با دست دراز کردن به سوی آمریکا به ذلت و خواری تن داده و آمریکا هم از حمایت مالی خود به عنوان اهرم فشار برای وادار کردن این تشکیلات به ادامه هماهنگی امنیتی با رژیم اسرائیل استفاده می کند.

جوانان رشید غزه که در برابر متجاوزان صهیونیست ایستادند و بیش از ۴ میلیون شهرک نشین را از ترس به پناهگاه ها فرستادند و موشک هایشان تا قلب فرودگاه تل آویو رسید، این کارها را نه با پول “حلال” آمریکا انجام دادند و نه با موشک های عربی “سنی”، بلکه با حمایت و آموزش های نظامی ایرانی ها به این مرحله رسیدند و این حرف حقی است که باید در این زمانه پر از تفرقه افکنی و صف آرایی طایفه ای منفور بیان شود.

فلسطین مساله جهان عرب و اسلام است و آزادسازی آن هم وظیفه تمام عرب ها و مسلمان هاست با هر عقیده و مذهب و دیانتی… فلسطین باید فرای همه تقسیم بندی های قومی و طایفه ای قرار بگیرد و هرکس که این حرف را خوش ندارد، بهتر است از آب بحرالمیت بنوشد!

About Author

Add a Comment