پولک ماهی منبع جدید تولید برق

پولک ماهی منبع جدید تولید برقReviewed by بلانیان on Sep 8Rating:

پولک ماهی منبع جدید تولید برق

fish flaces

یک تیم از محققان دانشگاه “Jadavpur” هند موفق به ساخت نانوژنراتوری شدند که می‌تواند از فلس‌ماهی برق تولید کند.

سایت انگجت در طی خبری اعلام کرد محققان در یک پژوهش توانسته اند که با اعمال نیرویی به فلس ماهی که دارای الیاف کلاژن حاوی خواص پیزوالکتریکو است، برق تولید کنند.

سرانه مصرف ماهی در کشور هندوستان بسیار بالاست و بر اساس داده‌های به دست آمده در سال ۲۰۱۴، مصرف سالانه ماهی برای هر شهروند به طور متوسط ۲٫۸ کیلوگرم و برای کل کشور ۳٫۷ میلیون کیلوگرم است.

مصرف این میزان از ماهی سالانه باعث بوجود آمدن پسماندهای زیستی بسیار زیادی می‌شود به همین دلیل محققان در این کشور تصمیم به توسعه این روش جدید گرفتند تا با استفاده از این روش پیشگامانه بتوان از این زباله‌های زیستی برق تولید کرد.

به گفته محققان این پژوهش با این روش می‌توان حجم زیادی از  فلس ماهی  را جمع‌آوری کرده و با استفاده از یک فرایند به نام demineralization” “(خارج کردن یا خارج شدن مواد معدنی از هر چیز؛ مثل: تخلیه استخوان‌ها از کلسیم و فسفر ) آنها را شفاف و قابل انعطاف کرد.سپس طی انجام فرآیندی از آنها یک نانوژنراتور ایجاد کرد.

پولک ماهی منبع جدید تولید برق

به گفته‌ی محققان، نیروی این نانوژنراتور به اندازه‌ای است که می‌تواند  ۵۰ لامپ ال‌ای‌دی را نیرودهی کند.

این پژوهش گام بزرگی در جهت ساخت دستگاه‌های الکترونیکی انعطاف پذیری است که انرژی مصرفی مورد نیاز خود را خودشان تامین می‌کنند.این پژوهش  برای علاقمندان در” Applied Physics Letters ” به چاپ رسیده است.

About Author

Add a Comment