پوتین و اسد در تماس تلفنی چه گفتند؟

پوتین و اسد در تماس تلفنی چه گفتند؟Reviewed by بلانیان on Mar 16Rating:

رئیس جمهوری روسیه با همتای سوری خود درباره روند اجرای توافق آمریکا و روسیه برای توقف اقدامات جنگی در سوریه گفت و گو کرد.

العالم: در بیانیه صادره از کاخ کرملین آمده است که ولادیمیر پوتین و بشار اسد دراین گفت و گوی تلفنی روز گذشته خود به این مساله اذعان داشتند که آتش بس در سوریه به کاهش روند خشونت ها، بهبود اوضاع انسانی دراین کشور و فراهم نمودن شرایط لازم برای شروع روند سیاسی تحت نظارت سازمان ملل کمک کرده است.براساس بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری روسیه، رئیسان جمهوری روسیه و سوریه تاکید کردند که فعالیت نیروی هوایی روسیه به نوعی به منزله کمک در انتقال از مرحله مبارزه با تروریست ها و وارد کردن تلفات سنگین انسانی به آن ها و زیرساخت هایشان به شمار می رود.

دراین بیانیه همچنین آمده است که پوتین تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه ماموریت های اصلی محوله را اجرا کرده و توافق شده است که بخش عمده ای از جنگنده های روسیه از سوریه خارج شوند و فقط مرکز مسئول تضمین پروازها با هدف نظارت بر اجرای شروط آتش بس در سوریه بماند.

رئیس جمهوری سوریه هم به سهم از حرفه ای و منضبط بودن سربازان و افسران روس که در اقدام های جنگی شرکت کردند، تمجید و از روسیه به علت مشارکت فعال در مبارزه با تروریسم و ارائه کمک های انسانی به شهروندان سوری ، قدردانی کرد.

بشار اسد همچنین با اشاره به آمادگی دمشق برای شروع روند سیاسی در سوریه دراسرع وقت، ابرازامیدواری کرد مذاکراتی که میان دولت سوریه و نمایندگان مخالفان در ژنو شروع شده است، نتایج چشمگیر داشته باشد.

About Author

Add a Comment