هک آیفون تنها در عرض چند ساعت !

هک آیفون تنها در عرض چند ساعت !Reviewed by بلانیان on Aug 30Rating:

اف بی آی (FBI) مخفف عبارت Federal Bureau of Investigation ، یکی از آژانس‌های آمریکا است که هم مسئول رسیدگی به جنایات و جرایم فدرال را دارد و هم یک آژانس ضد اطلاعاتی است.
اگرچه چیزی در حدود ۴ ماه زمان نیاز بود تا FBI بتواند به اطلاعات آیفون یکی از تروریست‌های حاضر در حادثه سن‌برناردینو دسترسی پیدا کند اما به‌ نظر می‌رسد راه‌حل‌های جدیدتر و نمونه‌هایی که سریعا در دسترس قرارگرفته‌اند نیز از سوی برخی خرده‌ فروش‌های فعال در حوزه عرضه دستگاه‌های الکترونیکی نیز به بازار عرضه شده و پیش روی کاربران قرار گرفته‌‌ است.
به طور مثال می توان به خرده‌ فروش بریتانیایی Fone Fun یاد کرد که دستگاهی با قابلیت‌های ویژه را به بازار عرضه کرده که در مدت چند ساعت می‌تواند یک آیفون مجهز به سیستم‌عامل iOS 7 را هک کند.هک آیفون تنها در عرض چند ساعت !

این دستگاه با دورزدن سیستم قفل خودکار آیفون (که با وارد کردن رمز اشتباه، فعال می‌شود) و امتحان کردن کلیه ترکیب‌های ممکن برای گذرواژه‌ها، عملیات ورود به سیستم‌عامل را انجام می‌دهد.
وب‌سایت دیلی میل چنین دستگاهی را در شهر شفیلد با قیمت ۱۷۰ دلار خریداری کرده و آن را روی یک آیفون ۵c رمزگذاری شده با کدی چهار رقمی مورد آزمایش قرارداده‌ است.
نتیجه آزمایش نشان داده دستگاهی که در بازار از آن با عنوان IP Box یاد می‌شود عملکرد مطلوبی داشته و هر ترکیب ممکن برای رمز عبور را در ۶ ثانیه مورد بررسی قرار می‌دهد. فرایند کامل بررسی و آزمایش رمز عبور نیز به ۱۶ ساعت و نیم زمان نیاز داشت. این به آن معنا است که به چیزی کم‌تر از یک روز به‌منظور شکستن قفل آیفون مجهز به سیستم‌عامل iOS 7 زمان نیاز خواهد بود و حتی این احتمال وجود دارد که سریع‌تر از این‌ها بتوانید راهکاری برای دورزدن رمز عبور گوشی خود بیابید. با توجه به اینکه اکثر کاربران، سیستم‌عامل آیفون خود را به iOS 9 به‌روزرسانی کرده‌اند مسئولان این فروشگاه عنوان داشته‌اند نسخه‌ای سازگار با iOS 9 نیز در دست بررسی بوده و به زودی به بازار عرضه خواهد شد.
 این خبر اگرچه برای کاربرانی که امکان دسترسی به اطلاعات گوشی خود را به علت فراموشی رمز عبور از دست داده‌اند، امیدوارکننده بوده اما برای کاربرانی که گمان می‌کردند با استفاده از سیستم تشخیص اثرانگشت یا رمزعبور، به‌طور کامل از دسترسی بدون اجازه دیگران به اطلاعات آن‌ها جلوگیری شده نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. با این اوصاف باید منتظر ماند و دید مسئولان اپل چه عکس‌العملی نسبت به وجود حفره‌های امنیتی احتمالی در سیستم عامل گوشی‌های هوشمند خود نشان خواهند داد.



About Author

Add a Comment