هوش عشقی‌تان را بسنجید!

هوش عشقی‌تان را بسنجید!Reviewed by بلانیان on Aug 19Rating:

درست است که در آغاز آشنایی و عاشق شدنتان، گاهی با دیدنش تپش قلب می گیرید و هول می شوید اما این روال نمی تواند تا ابد ادامه پیدا کند. با نزدیک تر شدن شما به هم، این هیجان جایش را به آرامش می دهد و با هر بار دیدن همسرتان، احساسی خوشایند و آرامش پیدا می کنید. پس اگر تپش های قلبتان آرام تر شد، نگران از دست رفتن عشقتان نباشید.برای آنکه بدانید هوش عاطفی یا عاشقانه تان چقدر است، می توانید به سۆالات زیر پاسخ دهید. واکنش شما به هر یک از این پرسش ها، مشخص می کند که آیا «در عشق کم هوش» یا یک «باهوش در عشق» هستید.

بعد از پاسخ دادن به این سوالات به خودتان نمره بدهید. نمره دهی به این ترتیب انجام می گیر
خیلی موافقم = صفر نمره
تا حدی موافقم = چهار نمره
مخالفم = هشت نمره
به شدت مخالفم = 10 نمره

نتیجه:

اگر نمره صفـر تا 30 گرفته اید:
حتی یک لحظه هم صبر نکنید. شما به کمک اورژانسی نیاز دارید. هوش عاطفی و عشقی شما آنقدر پایین است که احتمالا تاکنون شکست های بسیاری را تجربه کرده اید و یک همیشه عاشق افسرده هستید. شاید به دلیل این بن بست ها دیگران را مقصر بدانید اما بهتر است از سرزنش دیگران دست بکشید و بپذیرید که به دلیل تصورات اشتباهتان، خودتان هم در ایجاد مشکلات سهیم بوده اید. اما کار شما برای ایجاد تغییر در ذهنیت و زندگی تان آسان نیست و گذشته از خواندن تمام توصیه هایی که در صفحات روانشناسی به شما می کنیم و تمام کتاب هایی که می خوانید، بهتر است از مشاوره منظم با یک روانشناس هم بهره ببرید.

اگر نمره 40 تا 59 گرفته اید:
متاسفیم. ضریب هوشی شما به شکل خطرناکی پایین است و شما با این تفکرات، به خودتان و زندگی مشترکتان صدمه می زنید چراکه شما با مجموعه ای از تصورات آرمانی ازدواج می کنید و زمانی که با فردی ازدواج می کنید، نمی توانید همه آن تصورات را عملی کنید و به اندازه ای که به آن نیاز دارید، از او توجه دریافت کنید. شما یک فرد عاشق پیشه اید که برایتان فرقی نمی کند با چه کسی ازدواج کنید. هر کسی که وارد زندگی شما شود، می تواند عشق بی نهایت و بی حد و مرز شما را دریافت کند. بد نیست شما از کمک یک مشاور استفاده کنید و فکرتان را شخم بزنید. شما به تغییرات جدی ای نیاز دارید

اگر نمره 69 تا 79 گرفته اید:
ضریب هوشی شما بد نیست اما اشتباهاتی هم دارید که می تواند در درازمدت به زیان رابطه شما تمام شود. گرچه امروز رابطه موفقی دارید اما هنوز هم افکار کودکانه و رمانتیک شما گاهی برایتان تعیین تکلیف می کند. اما نترسید. کافی است باور کنید عشق حقیقی هم به تنهایی نمی تواند زندگی شما را زیر و رو کند و شما برای خوشبخت بودن به مجموعه ای از دلایل و شرایط نیاز دارید که عشق و همسر، تنها بخشی از آن را تشکیل می دهند.

اگر نمره 80 تا 100 گرفته اید:
به شما تبریک می گوییم. شما سرشار از هوش عاشقانه هستید و نسبت به زندگی خود دیدی واقع بینانه دارید. شما می دانید که عشق تنها، برای دوام یک زندگی کافی نیست و از اینکه تنها یک فرد، یعنی همسرتان نمی تواند دنیا را برای شما گلستان کند هم باخبرید. اگر هم در برخی از سۆالات نمره بالایی گرفته اید، نگران نباشید. شما می توانید برای تقویت ویژگی ها و افکاری که باعث دادن چنین پاسخی در شما شده اند، تلاش کنید.

About Author

Add a Comment