نکته های مهم برای راه اندازی وب سایت

نکته های مهم برای راه اندازی وب سایتReviewed by balanian on Oct 19Rating: 4.5نکته های مهم برای راه اندازی وب سایت

نکته های مهم برای راه اندازی وب سایت

نکته های مهم برای راه اندازی وب سایت

چگونه باید یک وبسایت را راه اندازی کنیم؟

آیا صاحب سایت شدن کار راحتی است؟

نکته های مهم برای راه اندازی وب سایت

راه اندازی یک وبسایت در نگاه اول کار ساده‌ای است البته اگر به صورت کلی به قضیه نگاه کنید در واقع ساده است و با وجود نرم افزارهای مختلف سایت ساز شما به راحتی میتوانید در کمترین زمان ممکن صاحب یک وبسایت اختصاصی شوید. اما اگر شما بخواهید یک وبسایت با هدفی تجاری راه اندازی کنید نمیتوانید به سادگی با موضوع برخورد کنید و باید مراقب تک تک تصمیمات خود باشید تا به بهترین نتیجه ممکن برسید. در ادامه مهم‌ترین فاکتورهای طراحی وبسایت که قبل از شروع کار باید در موردشان بدانید را خواهید خواند.

مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟

شما قصد دارید پیغام خود را به چه کسانی برسانید؟ و این که کدام یک از گروه های مخاطب مورد هدف شما، نقشی تعیین کننده و اساسی در طراحی سایت دارند؟ این موارد به شما کمک می کنند تا بتوانید در مورد قالب، رنگ، لایه ها و محتوای سایت خود تصمیم گیری کنید.

هدف خود را از مطالب و محتوای داخل سایت بدانید

زیرا وب سایتی که هیچ هدف کسب و کاری ندارد، نه برای خود شما مفید است نه دیگران. در واقع باید بدانید که وب سایت شما چه منفعتی برای کسب و کار شما دارد؟ آیا شما به امکانات بلاگینگ هم نیاز دارید؟ یا صفحه وب سایت ساده کفایت می کند؟

برای سرمایه گذاری بر روی طراحی سایت خود، چه مقدار پول دارید؟

مقدار پولی که میخواهید برای طراحی سایت بپردازید، به بودجه شما و امکانات اضافه و ویژه ای که مایلید بر روی سایت خود قرار بگیرد، بستگی دارد. در حالت عادی، بزرگان طراحی سایت و بازاریابی اینترنتی پیشنهاد می کنند، تا زمانی که از ایده ای که در کسب و کار دارید، مطمئن نیستید و این ایده ثابت نشده است، هزینه ی سنگینی برای طراحی سایت خود نپردازید.

نیازهای خود را بشناسید

نیاز های خود از سایت و هر چیزی که مایلید تا وب سایتتان شامل شود را بر روی یک کاغذ بنویسید و این اطلاعات را به طراح سایت خود ارائه دهید. یا اگر طراحی سایت خود را شخصاً انجام می دهید، این نکات را به عنوان یک الگو ی راهنما در نظر داشته باشید.

رابط کاربری آسان

ناوبری و مسیریابی را در سایت تسهیل کنید. این مورد ممکن است نیاز به کمی برنامه ریزی دقیق بیشتری داشته باشد. سعی کنید در ارائه اطلاعات، تعادل ایجاد کنید. نه اطلاعات کم در اختیار کاربران بگذارید، نه اطلاعات بیش از حد.

همچنین، تعادل در استفاده از جلوه های تصویری و گرافیکی را در دستور کار خود قرار دهید.

نکته دیگری که حائز اهمیت است، نبود غلط در متن است. همیشه متون و محتوای سایت را از نظر نگارشی و دستوری چک کنید، تا اشتباهی نکرده باشید.

وبسایت خود پیش از تبلیغات آزمایش نمایید

وقتی که طراحی سایت شما به اتمام رسید و کامل شد، حداقل از ۳ نفر بخواهید که طراحی وب سایت شما را با طراحی که در نظر داشتید و میخواستید به آن برسید، مقایسه و بازنگری کنند. سعی کنید از افرادی استفاده کنید که با اهداف بازاریابی شما همخوانی داشته باشند. اگر آنها از طراحی سایت، خوششان آمد و گفتند که استفاده از آن آسان است، میتوانید نتیجه بگیرید که وب سایت شما درست و مناسب طراحی شده است.

امنیت

اگر شما قصد دارید در سایت، محصولات خود را به فروش برسانید، حتماً از امنیت و سهولت فرآیند خرید، اطمینان حاصل نمایید.

این نکات پایه ای و اساسی به شما کمک می کند تا با یک طراحی سایت اصولی، به اهداف کسب و کار خود، دست پیدا کنید.

 

About Author

Add a Comment