نکته هایی ساده برای افزایش سرعت اندروید

نکته هایی ساده برای افزایش سرعت اندرویدReviewed by بلانیان on Sep 9Rating:

نکته هایی ساده برای افزایش سرعت اندروید

نکته هایی ساده برای افزایش سرعت اندروید

زمانی که گوشی اندرویدی تازه‌ای می‌خرید، سرعت عملکرد آن بسیار بالا است، اما به مرور زمان انجام وظایف توسط سیستم‌عامل به کندی صورت می‌گیرد. این مشکل رایجی است که برای هرکسی ممکن است اتفاق بیفتد و نیازی به نگرانی از بابت آن نیست. نکات زیر به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید سرعت گوشی خود را مانند سابق بالا ببرید.

۱. تشخیص مشکل

اولین چیزی که برای پیدا کردن دلیل ایراد گوشی می‌توانید به سراغ آن بروید، این است که بفهمید مشکل از اپلیکیشن خاصی‌ است یا خود سیستم باعث بوجود آمدن آن شده‌ است. نرم‌افزار Trepn Profiler به شما بارگذاری لحظه به لحظه سی‌پی‌یو را برای هر هسته آن نشان می‌دهد و علاوه براین یک دید کلی از ترافیک شبکه مورد استفاده، عملکرد کارت گرافیک، مصرف حافظه اصلی و موارد دیگر را در اختیار می‌گذارد.
Trepn قابلیت این را دارد که با ایجاد پروفایل سیستمی یا نرم‌افزاری اختصاصی، روش‌های مختلفی را برای نمایش داده‌های جمع‌آوری شده فراهم کند. می‌توانید این داده‌ها را برای تجزیه و تحلیل آفلاین ذخیره نمایید و حتی کارکرد برنامه‌های درحال اجرا را زیر نظر بگیرید. هنگامی که درک کاملی از مساله موجود بدست آوردید، می‌توانید به سراغ مراحل بعدی بروید.

۲. خالی‌کردن حافظه داخلی

تصاویری که با گوشی خود گرفته‌اید و همه برنامه‌هایی که قبلا نصب کرده‌اید، می‌توانند پیامد‌هایی را برای سرعت گوشی شما به همراه داشته باشند. بنابراین بهتر است گاهی برای اجرای روان و منظم گوشی کمی از فضای اشغال شده را کاهش دهید.

با رفتن به بخش تنظیمات می‌توانید بررسی کنید که هر کدام از اطلاعات شما چه میزان از فضای ذخیره‌سازی گوشی را پر کرده‌اند. یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای تخلیه حافظه رفتن به بخش اپلیکیشن‌ها‌ برای حذف برنامه‌های غیر ضروری است.

روش‌های مختلف دیگری برای این منظور وجود دارند. فایل‌هایی که مدت‌ها قبل دانلود شده‌اند ممکن است هنوز روی گوشی شما باقی مانده‌ باشند و فضای آن را هدر بدهند. در قسمت Storage، گزینه Download را بزنید و فایل‌هایی را که مایل به حذف آن‌ها هستید، انتخاب کنید و سپس دکمه سطل زباله را بزنید.

بسیاری از برنامه‌هایی که نصب می‌کنید برای تسریع عملکرد خود از ذخیره‌سازی داده‌ها در کش (حافظه موقت) استفاده می‌کنند. این می‌تواند نکته مفیدی به حساب بیاید، اما اگر حافظه شما در حال پر شدن باشد، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر سرعت دستگاه بگذارد. برای تخلیه این بخش از حافظه، گزینه Clear cached data را بزنید و پیام نمایش داده‌ شده را تایید کنید.

اکثر فایل‌هایی که مستعد حذف شدن هستند در بخش فایل‌های متفرقه (Miscellaneous) قرار دارند. نوع فایل‌های مورد نظر را از دسته بک‌آپ‌ها، فایل‌های دریافت‌شده توسط بلوتوث، لیست پخش و سایر موارد انتخاب کنید و سپس دکمه سطل زباله را فشار دهید. بعد از آن می‌توانید نگاهی به بخش فضای موجود در حافظه بیندازید تا متوجه مقدار تخلیه شده بشوید.

همچنین می‌توانید برنامه‌هایی را غیرفعال کنید که هنگام راه‌اندازی سیستم‌عامل اجرا می‌شوند و شما استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌کنید. اگر گوشی شما روت شده باشد، این امکان وجود دارد تا به کلی از شر برنامه‌های اینچنینی خلاص شوید، اما در غیر این صورت، می‌توانید با رفتن به قسمت خصوصیات نرم‌افزارها، آن‌ها را غیرفعال کنید تا جلوی استفاده بی‌رویه از منابع گرفته شود.

۳. حذف ویجت‌ها

ویجت‌ها ابزارهای سودمندی هستند که در صفحه اصلی شما قرار می‌گیرند، اما با این حال می‌توانند سهم ناعادلانه‌ای از منابع را از آن خود کنند.

اگر ویجت‌هایی را روی صفحه قرار داده‌اید که استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌کنید، بهتر است حذف‌شان کنید. شاید با فعال‌بودن چند ویجت اتفاق خاصی رخ ندهد، اما زمانی که تعداد زیادی از آن‌ها به طور همزمان در حال اجرا باشند، متوجه کارایی ضعیف دستگاه خود خواهید شد.

۴. غیرفعال‌کردن انیمیشن‌ها و تنظیمات اضافی

با توجه به لانچری که از آن استفاده می‌کنید، ممکن است انیمیشن‌ها و جلو‌ه‌های بصری خاصی را مشاهده کنید. بکارگیری آن‌ها لذت‌بخش و جذاب است، اما می‌توانند باعث کاهش سرعت دستگاه نیز بشوند.

به تنظیمات لانچر گوشی خود بروید و تنظیمات غیرضروری آن را غیرفعال کنید تا به بهبود سرعت سیستم کمک کنید.

۵. بستن برنامه‌ها و تخلیه حافظه اصلی

قابلیت چند وظیفگی برنامه‌ها راه‌حل سریعی را برای انتقال بین ابزارهای مختلف ایجاد می‌کند، اما این می‌تواند بر عملکرد گوشی نیز تاثیرگذار باشد. می‌توانید با فراخوانی برنامه‌های در حال اجرا، از آن‌هایی که نیاز ندارید خارج شوید. برای این منظور کافی است دکمه Home را نگه‌ دارید و سپس برنامه‌های مورد نظر را سوایپ کنید.

زمانی که در این صفحه قرار گرفتید، از سمت راست، دکمه نمایش نمودار دایره‌ای را بزنید، سپس به قسمت Ram بروید. دکمه Clear memory را انتخاب نمایید تا همه برنامه‌های در حال اجرا در پس‌زمینه بسته شوند.

۶. راه‌اندازی مجدد دستگاه

یک راه ‌سریع و آسان برای تسریع عملکرد دستگاه، راه‌اندازی مجدد آن است. این مورد می‌تواند حافظه کش را تخلیه کند، وظایف غیرضروری را متوقف کرده و کارها را با سرعت بهتری انجام دهد.

دکمه پاور را پایین نگه دارید، گزینه Restart را انتخاب نمایید و سپس OK را بزنید.

۷. دستکاری سایر تنظیمات

این امکان وجود دارد تا برنامه‌های پر مصرف باتری را دسته‌بندی کنید. برای این کار به مسیر Settings > Battery بروید. علاوه بر این می‌توانید با رفتن به قسمت Settings > Apps (یا App Manager با توجه به برند دستگاه) بر مصرف حافظه اصلی نظارت کنید.

برای اطلاع از آمار فرآیندهای سیستم‌عامل و موضوعات مهم دیگر می‌توانید گزینه‌های توسعه دهنده (Developer Options) را در دستگاه خود تغییر دهید. اگر این قابلیت را فعال نکرده‌اید، کافی است به بخش Settings > About Phone بروید و سپس روی عبارت Build Number هفت بار ضربه بزنید تا کادر اعلان باز شود.

About Author

Tags:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Add a Comment