نخوردن خوراکی های فراوری شده چه فوایدی دارد؟

نخوردن خوراکی های فراوری شده چه فوایدی دارد؟Reviewed by balanian on Nov 7Rating: 4.5نخوردن خوراکی های فراوری شده چه فوایدی دارد؟

نخوردن خوراکی های فراوری شده چه فوایدی دارد؟

خوراکی های فراوری شده اغلب فاقد مواد مغذی هستند و نخوردن آنها فواید زیادی دارد که از آن جمله می توان به به کاهش وزن، برخورداری از پوست شفاف و ناخن های محکم وچشمان درخشان تر و سالم تر اشاره کرد.

به گفته ایزابل اسمیت کارشناس تغذیه، مصرف این خوراکی ها برای سلامتی خطرناک است زیرا باعث می شود که فرد قند، نمک و مواد نگهدارنده افزوده شده ای را مصرف کند که اغلب از وجود آنها آگاهی ندارد.

در این گزارش فواید مصرف نکردن خوراکی های فراوری شده اشاره شده است.

نخوردن خوراکی های فراوری شده چه فوایدی دارد؟

***کاهش وزن

خوراکی های فراوری شده دارای کالری های اضافی هستند که هیچ فایده ای ندارند. خوراکی های فراوری شده فیبر و مواد مغذی که به سیر شدن انسان کمک می کند، ندارد و باعث می شوند که فرد دچار افزایش وزن شود.

***پوست شفاف

راز برخورداری از یک پوست شفاف و مرطوب تنها در خریدن کرم های گران بها نیست بلکه در درست انتخاب کردن گزینه های غذایی نیز هست.

یکی از کارهایی که برای برخورداری از پوست خوب می توان انجام داد کنار گذاشتن مصرف خوارکی های فراوری شده است.

کارشناسان می گویند: مواد نگهدارنده و موادی که در خوراکی های فراوری شده یافت می شوند مانع برخورداری از یک پوست روشن و سالم می شوند.

***چشمان درخشان تر و سالم تر

گفته می شود خوراکی هایی که انسان مصرف می کند بر درخشش چشمان وی تاثیر می گذارد.طبق اعلام موسسه ملی چشم ، مهم ترین خوراکی ها برای حمایت از سلامت چشم خوارکی های غنی از آنتی اکسیدان ها مانند بتا کاروتن و لوتین هستند.

این مواد مغذی را می توان در غذاهای کامل مانند سیب زمینی ،هویج و اسفناج پیدا کرد.

***ناخن های محکم تر

برخورداری از ناخن های محکم تر یکی دیگر از فواید کنار گذاشتن خوراکی های فراوری شده است.یک رژیم غذایی مملو از مواد مغذی نه تنها عضلات و سیستم ایمنی بدن انسان را قوی تر می کند بلکه به محکم شدن ناخن ها نیز کمک می کند.

جایگزین کردن خوراکی های فراوری شده به جای غذاهای کامل ، ناخن های انسان را شکننده تر می کند.

***انرژی بیشتر

مصرف زیاد خوراکی های فراوری شده باعث می شود که انسان تمام روز بسیار کند و آهسته فعالیت کند.زمانی که انسان خوراکی های فراوری شده مصرف می کند، بدن انرژی زیادی را صرف تشخیص و تجزیه مواد خارجی می کند که به این خوراکی ها افزوده می شود.

***موهای درخشان تر

زمانی که دائما تنقلات و خوراکی های فراوری شده انتخاب و مصرف می کنید بدن خود را از گزینه های غنی از مواد مغذی محروم می کنید.اسیدهای چرب امگا ۳ برای برخورداری از موهای سالم مهم هستند و به ندرت در محصولات غذایی فراوری شده و بسته بندی پیدا می شوند.

چربی های سالم که در مغزها یافت می شود موجب تقویت استحکام و درخشش مو می شود.

***وضعیت های روحی بهتر

وضعیت روحی انسان در نتیجه مصرف کم خوراکی های فراوری شده تحت تاثیر قرار می گیرد. اگر در روزهای اخیر اندکی بداخلاق شده اید نگاه دقیق تری به رژیم غذایی خود داشته باشید.

تمام مواد شیمیایی پردازش شده که در خوراکی های فراوری شده یافت می شوند وضعیت روحی انسان را به اندازه زیادی تحت تاثیر قرار می دهند زیرا این خوراکی ها مواد مغذی مناسب را برای بدن تامین نمی کنند.

اما زمانی که انسان یک رژیم غذایی متعادل مصرف می کند، بدن از مواد مغذی لازم برای عملکرد مناسب برخوردار می شود و احساس تعادل بیشتر و در نتیجه شادی می کند.

***کمک به افزایش فعالیت بدنی

زمانی که انسان خوارکی های فراوری شده زیادی مصرف می کند احساس خستگی می کند. خوراکی های فراوری شده به دلیل فقدان مواد مغذی، سوخت زیادی برای بدن تامین نمی کنند.

به همین دلیل بهتر است زمانی که می خواهید تنقلات مصرف کنید، گزینه هایی را انتخاب کنید که فیبر بیشتر، چربی های سالم و پروتیین داشته باشد و نیز تاریخ نگهداری آن به چند ماه نرسد.

***خواب بهتر

برخورداری از خواب بهتر از دیگر فواید کنار گذاشتن خوراکی های فراوری شده است.خوارکی های بسته بندی شده مملو از شکر و چربی ترانس، نه تنها تلاش ها برای کاهش وزن را از بین می برند بلکه خواب را نیز مختل می کنند.

شکر افزوده شده در بسیاری از محصولات باعث افزایش قند خون شده و خواب شب را دشوار می سازد.

همچنین بر اساس نتایج یک تحقیق، خوراکی های چرب عملکرد معمولی مواد شیمیایی عصبی مغز را که مسئول ترغیب خواب هستند، مختل می کند.

***کاهش سلولیت های بدن 

با وجود اینکه ژن ها نقش بزرگی در اندازه سلولیت های بدن دارند اما با کنار گذاشتن مصرف خوراکی های فراوری شده می توان چربی کلی بدن را کاهش داد.

برای این منظور می توان تا جایی که ممکن است میوه و سبزیجات تازه به رژیم غذایی اضافه کرد و از خرید سبزیجات یخ زده که حاوی مقدار زیادی نمک و افزودنی ها هستند، اجتناب کرد.

همچنین تقویت عضلات، توازن هورمونی بهتر،سرماخوردگی کمتر، کاهش دفعات میگرن، تثبیت بیشتر قند خون، هاضمه بهتر و تقویت سلامت مغز از دیگر فواید کنار گذاشتن مصرف خوراکی های فراوری شده است.

 

About Author

Add a Comment