مشخصات R9 Plus و Oppo R9 از سوی TENAA منتشر شد

مشخصات R9 Plus و Oppo R9 از سوی TENAA منتشر شدReviewed by بلانیان on Mar 7Rating:

کمپانی چینی Oppo در حال کار بر روی پرچمدار جدید خود به نام R9 است. این تلفن که در دو مدل R9 و R9 Plus تولید می شود در ۱۷ مارس معرفی خواهد شد. پرچمداران جدید Oppo موفق به دریافت تاییدیه TENAA شده اند و بر همین اساس اطلاعات زیادی در مورد مشخصات سخت افزاری و طراحی این دو مدل منتشر شده است.

ظاهرا شایعه استفاده از صفحه نمایش ۲K و چیپست Snapdragon 820 بر روی R9 به حقیقت بدل نشد. به نظر می رسد طراحی پرچمداران جدید Oppo از آیفون الهام گرفته و مانند iPhone 6 دارای بدنه فلزی با گوشه های گرد هستند. نکته مهم در مورد طراحی مدل های R9 ضخامت بسیار کم آن هاست که برای R9 حدود ۶٫۵ میلی متر و برای R9 Plus حدود ۷٫۴ میلی متر اعلام شده است. در کنار این ها هر دو تلفن دارای دکمه Home بیضی شکل و مجهز به سنسور اثر انگشت هستند.

Oppo-R9-and-R9-Plus-certified-by-TENAAت Oppo-R9-and-R9-Plus-certified-by-TENAA

R9 به یک صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی و R9 Plus به یک صفحه نمایش ۶ اینچی که هر دو از نوع Super AMLOED و با وضوح ۱۰۸۰p هستند مجهز است. اگرچه هنوز چیزی تایید نشده اما احتمال می رود که R9 به چیپست MediaTek Helio X10 با یک پردازنده ۸ هسته ای با فرکانس ۱٫۹۵ گیگاهرتز مجهز شود. این در حالیست که چیپست R9 Plus کاملا متفاوت است و به احتمال زیاد یکی از مدل های سری ۶۰۰ Snapdragon خواهد بود که در این صورت به پردازنده ۸ هسته ای با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز مجهز خواهد شد. علاوه بر این ها هر دو مدل دارای رم ۴ گیگابایتی و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی هستند. تفاوت دیگر بین این دو تلفن استفاده از باتری ۲۸۵۰ میلی آمپری بر روی R9 و باتری ۴۱۲۰ میلی آمپری بر روی R9 Plus است.

یکی از قابلیت هایی که می تواند برگ برنده R9 باشد و بسیاری نیز منتظر عرضه هر چه سریع تر آن هستند قابلیت انحصاری شارژ سریع Oppo یا همان VOOC است. این فناوری که در نمایشگاه MWC 2016 معرفی شد می تواند سیستم شارژ دستگاه های قابل حمل را متحول کند. امیدواریم R9 نیز از این قابلیت پشتیبانی کند.

About Author

Add a Comment