مراسم تشییع پیکر همایون بهزادی به همراه جمع عظیمی از هواداران

مراسم تشییع پیکر همایون بهزادی به همراه جمع عظیمی از هوادارانReviewed by بلانیان on Jan 26Rating: 5.0
 

 

6ucvprqy8sn6ki111tps

مراسم تشییع پیکر همایون بهزادی به همراه جمع عظیمی از هواداران
مراسم تشییع پیکر همایون بهزادی از ساعت ۹ صبح امروز با حضور محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، جمعی از اهالی ورزش و پیشکسوتان فوتبال کشور در ورزشگاه شهید شیرودی آغاز شد.
پس از گذشت دقایقی از شروع مراسم یکی از مداحان اهل بیت به نوحه سرایی پرداخت، همچنین هواداران حاضر در مراسم یاد همایون بهزادی را زنده کردند.

مراسم تشییع پیکر همایون بهزادی به همراه جمع عظیمی از هوادارانyszwj2eghwr9sutp86z6

درحاشیه مراسم ادموند بزیک درباره حضورش در این مراسم گفت: ما موظف بودیم اینجا حضور یابیم و متاسفم که ایشان را از دست دادیم.

پسر همایون بهزادی گفت:متشکرم از همه که ابه این مراسم آمده اند، من پرسپولیسیی هستم، از استقلالی ها هم تشکر می کنم، جای پدرم خالی است.

خانواده مرحوم بهزادی با چشمان اشکبار و ناراحتی زیاد در غم از دست دادن پیشکسوت فوتبال ایران به سوگ نشستند.

wwaoupkqk7hxph3tv7ot

we6smtuqeiier8ka19cr
مرزبان: دوره‌ای که همایون بهزادی بازی می‌کرد دوره ویژه‌ای بود و من از اینکه ایشان را از دست دادیم بسیار متاسف هستم.

**علی اکبر طاهری، سرپرست باشگاه پرسپولیس درخصوص حواشی مراسم همایون بهزادی به خبرنگاران گفت: باید به خانواده مرحوم بهزادی هواداران پرسپولیس و تمام هواداران فوتبال تسلیت گفت.
امیدوارم خداوند مهربان روح مرحوم بهزادی را مورد مغفرت قرار دهد. همچنین امیدوارم این مراسم پاسخگوی پیشکسوتی باشید که در دوران زندگی‌اش میان مردم شعور و شعف ایجاد کرد.
وی ادامه داد: نگاه باشگاه مدارانه در فوتبال ما جدی نبود این نگاه باید نهادینه شود و به جای تیم به باشگاه داری فکر کنیم. در چنین شرایطی حمایت از پیشکسوتان در اولویت باشگاه است. ما برای بازیکنان فعلی و پیشکسوتان خدمات بیمه را انجام می‌دهیم تا دیگر دغدغه‌ای وجود نداشته باشد.
سرپرست پرسپولیس درخصوص هزینه‌های بیمارستان بهزادی گفت: با کارهایی که بهزادی برای پرسپولیس انجام داده است این کمترین وظیفه باشگاه در قبال بهزادی است.
طاهری در خصوص احتمال کسر امتیاز از پرسپولیس بخاطر شکایت‌های انجام شده اظهار داشت: حکم رسیدگی به پرونده مانوئل ژوزه صادر شده است اما ما مشکلی نداریم و هواداران مطمئن باشند که کسر امتیازی صورت نمی‌گیرد.
وی در خصوص سوشا مکانی هم اینچنین گفت: سوشا همچنان دروازه‌بان پرسپولیس است اما باید به رای مراجع احترام بگذارد و پس از اعلام رای قطعی درخصوص سوشا تصمیم گیری می‌کنیم.
سرپرست باشگاه پرسپولیس، در پایان در خصوص مطالبات هادی نوروزی گفت: وظیفه ما بود تا مطالبات وی را پرداخت کنیم و به مسائل حقوقی وی رسیدگی کنیم.

pcozo2o2xrryy9nwtgp6

p34q8ipzzmsdhdnkdwen

متاسفانه باز هم میان حاضران در مراسم بی نظمی برقرار بود به طوریکه یکی از عکاسان با یک هوادار پرسپولیس درگیری لفظی پیدا کرد که این موضوع با دخالت اطرافیان پایان یافت.

o8ln4261pxm2mmsdkot

le6r8eayni6aabjnol

esb7nvu85hn3cfxupsfk

در این مراسم که تعداد زیادی از افراد سرشناس حضور دارند بازیکنان پرسپولیس به همراه برانکو و دوخرید جدید این تیم دیده می‌شود.

**حسین فرکی همبازی سابق همایون بهزادی در تیم ملی، در خصوص وی گفت: بهزادی یکی از اسطوره‌های فوتبال ایران بود و از لحاظ اخلاق و ادب این مرد در فوتبال ایران همتایی نداشت اما به دلیل برخی ملایمات نتوانست به حق به موقع خود در فوتبال ایران دست یابد به هر صورت امیدوارم فوتبالی‌ها به گونه‌ای از این مراسم درس بگیرند و بیشتر هوای یکدیگر را داشته باشند.

همسر ناصر حجازی با خانواده مرحوم همایون بهزادی ابراز همدردی کرد و اشک ریخت.

57fg0k0zlu4l7q5hamwm

6ucvprqy8sn6ki111tps

6jgmyp6vxynkudg14
پرویز مظلومی گفت: خیلی‌ها هنوز بهزادی و امثال او را نمی‌شناسند و امثال بهزادی در فوتبال ما کم هستند که به حقشان نرسیده‌اند خیلی متاسفیم که بهزادی ما را ترک کرده است. این استقبا کنند و به مراسم تشییع همایون بهزادی آمده‌اند باعث می شود روح بهزادی آرامش یابد مردم اسطوره‌هایشان را فراموش نمی‌کنند.

**امیرحاج رضایی کارشناس فوتبال در مراسم تشییع پیکر همایون بهزادی به خبرنگاران گفت: در مورد بهزادی تنها می توانم بگویم که وی یکی از افتخارات تیم ملی و باشگاه پرسپولیس بود و سالها به عنوان یکی از ارکان اصلی در تیم ملی خدمت کرد.
وی در ادامه افزود: متاسفانه بی توجهی به پیشکسوتان سبب بیماری و ناراحتی آنها می شود بهزادی اولین نفر نبود و آخرین نفر هم نیست توصیه من به آقایان ظاهرا مسئول این است که همواره به جای آنکه در مقابل خبرنگاران و دوربین‌ها قرار بگیرند و خود را متفکر نشان دهند به فکر پیشکسوتان باشند بهزادی ۱۰ سال بیمار بود و دائما در حال رفت و آمد به بیمارستان بود ولی کسی به غیر از افراد نزدیک و همبازی‌های قدیمی وی به سراغش نرفتند. برای برخی متاسفم که باعث می شوند پیشکسوتان ما به تنهایی از دنیا بروند.

حاج رضایی در ادامه در مورد پرونده فساد در فوتبال نیز اینگونه گفت: خیلی مسائل در فوتبال وجود دارد که قابل اثبات نیست بسیاری از افراد در فوتبال تنها کارشان فحاشی و بی احترامی است زمانی که می خواستم دوباره به فوتبال باز گردم متوجه شبکه گسترده فساد شدم ولی هر زمان که خواستم در این مورد صحبت کنم با برخورد غیر منطقی برخی افراد مواجه شدم در مجموع امیدوارم کمیسیون اصل ۹۰ فقط حرف نزده باشد و با شناسایی افراد آنها را به سزای کارشان برسانند.

فرشاد پیوس دیگر پیشکسوت پرسپولیس که در این مراسم حاضر بود به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: افتخار می کنم که سالها در خط حمله تیمی بازی کردم که بازیکن بزرگی چون همایون بهزادی بارها برای آن افتخار آفرینی کرده بود متاسفانه حالا یکی از الگوهای خود را از دست دادیم و به این دلیل بسیار ناراحتم، وقتی پیشکسوتان فوتبال ما همچون همایون بهزادی به راحتی از دنیا می روند من نوعی خیلی متاثر شده و به عنوان یکی از پیشکسوتان جوان پرسپولیس به حال آنها غبطه می خورم.

5l421g6cmy6egxvheldo

مهدی فنوی زاده، بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال در حاشیه مراسم یکی از طرفداران باشگاه پرسپولیس و علی کریمی را نزد شماره هشت محبوب سرخپوشان برد، کریمی هم از این هوادار استقبال گرمی کرد و مدتی را به وی به خوش و بش پرداخت

**علی پروین گفت:متاسفم که هر چهار روز یک بار به این مراسم می آییم، از فوت بهزادی ناراحت هستم شوک بزرگی به ما وارد شد.

**محمد مایلی کهن در مراسم مرحوم همایون بهزادی رو به خبرنگاران گفت: از زمانی که هوادار تیم شاهین شدم بازی های همایون بهزادی را به یاد می آورم وی را در پرسپولیس الگوی خود قرار دادم و از بهزادی درسهای زیادی یاد گرفتم حالا من بسیار غمگین هستم که افرادی مانند بهزادی اینگونه غریبانه از دنیا می روند.

وی در ادامه افزود:متاسفانه هفته گذشته رضا احدی نیز از دنیا رفت درگذشت احدی نیز بسیار سوزناک بود و برای بازماندگان هر دو عزیز آرزوی صبر و شکیبایی دارم امیدوارم ورزشگاه شیرودی نیز به عنوان نماد باقی بماند زیرا این ورزشگاه خاطره های زیادی را در خود جای داده است.

مایلی کهن در انتها در مورد پرونده فساد در فوتبال گفت: در مورد این موضوع حالا صحبت نمی‌کنم اما شاید فساد این فوتبال من باشم.

پیکر مرحوم همایون بهزادی راس ساعت ۹:۳۰ دقیقه وارد ورزشگاه شیرودی شد.
نماز میت این مرحوم درکنار زمین خوانده شد و پس از آن پیکر ایشان در دور ورزشگاه چرخانده شد و به بهشت زهرا انتقال یافت.
گودرزی وزیر ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران گفت: ابتدا به جامعه فوتبال تسلیت می‌گویم و امیدوارم جوانان با بهره گیری از این مرد بزرگ ، اخلاق را مد نظر قرار دهند.
وی در ادامه گفت: امیدواریم کمتر شاهد اینگونه مصیبت‌ها باشیم متاسفانه در چند هفته گذشته قهرمانان زیادی از جمع ما رفته‌اند و ما تا جایی که قوانین به ما اجازه بدهد به پیشکسوتان کمک می‌کنیم. اما محدودیت‌هایی نیز برای ما وجود دارد و امیدوارم با حل مسائل اقتصادی و حل این محدودیت‌ها بتوانیم رسیدگی به پیشکسوتان را در اولویت کار خود قرار دهیم.
وزیر ورزش افزود: حمایت از پیشکسوتان باید در چهارچوب قانون مطرح شود. درست است که فعلا کمک‌هایی را در اختیار پیشکسوتان قرار می‌دهیم اما این کمک‌های چندان کارساز نیست طرح حمایت از پیشکسوتان باید به مجلس برود اما تصویب آن یک سال و نیم زمان می‌برد.
وی در خصوص مسئله فساد در فوتبال که نتیجه آن توسط مجلس اعلام شد گفت: اکنون در مراسم بدرقه پیشکسوت بزرگی شرکت کرده‌ایم و بهتر است در خصوص این مسائل صحبتی نکنیم.

افشارزاده و پروین بعد از پایان مراسم تشییع مرحوم همایون بهزادی با اسکورت ویژه از درب ورزشگاه شیرودی خارج شدند.
محمود خوردبین، علی پروین و همبازیان مرحوم بهزادی به شدت در غم از دست دادن همایون بهزادی داغدار بودند و می گریستند و هواداران پرسپولیس با شعار خداحافظ بهزاد سرطلایی برای آخرین بار با جنازه آن مرحوم خداحافظی کردند و آمبولانس پیکر وی را بدرقه می کردند.
سرطلایی در خاک آرام گرفت
مراسم تدفین پیکر مرحوم همایون بهزادی به خاک سپرده شد. وی در کنار مزار ناصر حجازی و مرحوم فریبرز مرادی در قطعه نام‌آوران در خاک آرام گرفت.


About Author

Tags:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Add a Comment