قرائتی:حوزه علمیه باید سایت خنده داشته باشد

قرائتی:حوزه علمیه باید سایت خنده داشته باشدReviewed by بلانیان on Mar 12Rating:
حجت‌الاسلام محسن قرائتی در اختتامیه دهمین جشنواره قرآنی حوزه علمیه خواهران، با بیان این که حفظ قرآن کریم نعمت بسیار بزرگی است، اظهار داشت: اخیرا برخی کودکان را به حفظ قرآن کریم مجبور می‌کنند اما این کار درستی نیست و نباید آن‌ها را وادار کرد.وی ابراز کرد: در حال حاضر شبهات زیادی از سوی وهابیت در فضای مجازی منتشر می‌شود که همه آنها را می‌توان با آیات قرآن کریم پاسخ داد.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان این که اگر با قرآن آشنا شویم در پاسخگویی به شبهات کم نمی‌آوریم، ادامه داد: شرک دانستن متوسل شدن یکی از شبهات است. متوسل شدن در آیه ۱۳۲ سوره احزاب ذکر شده. زمانی که پست ترین و لجبازترین افراد معجزات پیامبر را قبول نکردند بسیار گرفتار شدند و پس از آن متوسل شدند.

وی با بیان این که برخی مطالب در کتاب‌های آموزش و پرورش برخلاف قرآن است، عنوان کرد: علم در مدرک و لیسانس نیست.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه بسیاری از علومی که ما فرا می‌گیریم علم نیستند، افزود: باید تحولی در محتوای کتاب‌های درسی آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه صورت گیرد و تغییری در آن‌ها رخ دهد. متاسفانه برخی چیزها علم نبوده و فقط اصطلاح مالی هستند.

وی با بیان این که هر طلبه باید یک مهارت داشته باشد، عنوان کرد: ما باید بتوانیم مردم را بخندانیم و یک طنز حکیمانه از خودمان عنوان کنیم. حوزه علمیه باید یک سایت خنده داشته باشد و بتواند مردم را بخنداند. در این صورت میلیون‌ها نفر به سوی ما گرایش می‌یابند.

رئیس ستاد اقامه نماز ابراز کرد: مردم دوست دارند بخندند و غیر از ایام سوگواری نباید مردم را بگریانیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه ریشه برنامه ریزی‌ها قرآنی نیست، اظهار داشت: در مملکت ما باید تحولی رخ دهد و برای نمونه عنوان شود که کودک هفت ساله بهتر است چه آیاتی از قرآن کریم را حفظ کند.

حجت‌الاسلام قرائتی تصریح کرد: مشکل ما این است که نمی‌دانیم چه کاری انجام می‌دهیم. ما نباید به مردم قول‌های بی‌مورد بدهیم و از چیزی که اطلاع نداریم سخن نگوییم.

استاد تفسیر قرآن کریم بیان کرد: دنیای خرافات و ضعف بسیار زیاد شده است. ما به قرآن عمل نکردیم و گریه را گرفته و خنده را رها کردیم.

حوزه علمیه باید سایت خنده داشته باشد

رئیس ستاد اقامه نماز ابراز داشت: حوزه علمیه باید سایت خنده داشته باشد اما متاسفانه از این امور غافل شده است. اگر هر طلبه خواهری یک خنده حکیمانه در سایت داشته باشد بسیاری از دختران بدحجاب به سوی شما گرایش می یابند.

وی با بیان این که برنامه تفسیر قرآن در سیمای یک حتی یک هفته در طول ۳۵ سال تعطیل نشده، عنوان کرد: در حوزه تفسیر و تبلیغ سخنان بسیاری برای گفتن دارم اما تاکنون کسی در این موارد با من مشورت نکرده است.

حجت‌الاسلام قرائتی با اشاره به لزوم بازنگری در برنامه ریزی‌ها عنوان کرد: در برنامه ریزی‌ها از طلاب و نهادها استفاده کنید. بسیاری از برنامه ریزی‌ها برخلاف قرآن و احادیث اهل بیت است.

رئیس ستاد اقامه نماز افزود: بسیاری از کارشناسان ناشی هستند و ما باید با افراد مختلف مشورت کنیم زیرا هر کسی فکر و ایده‌ای دارد.

وی اظهارداشت: در تبلیغ مواردی را ذکر کنید که مورد نیاز مردم است و می توان از آنها استفاده کرد.

استاد مفسر قرآن کریم تصریح کرد: از تعطیلات عید بهترین استفاده را برای تبلیغ می توان داشت و ما باید از فرصت ها استفاده کنیم.

وی ابراز داشت: ۲۰ هزار طلبه کت و شلواری در کشور داریم که هیچ استفاده ای از آن‌ها نمی‌کنیم. بنده بسیار بابت این امر غصه می‌خورم زیرا می‌توان در برنامه ریزی‌ها از آن ها در بخشی بهره گرفت.

رئیس ستاد اقامه نماز افزود: بسیاری از دروسی که ما می خوانیم علم نیستند و فقط مطالب‌اند که بعد از مدتی از ذهن ما فراموش می‌شود.

حجت‌الاسلام قرائتی بیان کرد: تاخیر ازدواج به خاطر درس خواندن کار اشتباهی است زیرا ازدواج امری است که باید در زمان معین صورت گیرد.

About Author

Add a Comment