فرار سرکرده های داعش به خارج از رمادی

فرار سرکرده های داعش به خارج از رمادیReviewed by بلانیان on Dec 24Rating:

نیروهای عراقی به دنبال گسترش حملات ارتش عراق به شهر رمادی و آزادسازی مناطق مختلف این شهر، پلیس استان انبار از فرار شماری از سرکرده‌های گروهک تروریستی داعش از مناطق باقی‌مانده رمادی خبر داد.

به گزارش شامگاه چهارشنبه پایگاه خبری العالم، “یاسر الدلیمی” سخنگوی فرماندهی پلیس انبار، به خبرگزاری آلمان گفت: شماری از سرکرده های گروهک تروریستی داعش و برخی عناصر این گروهک از مناطق باقی مانده شهر رمادی به سمت مناطق صوفیه و سجاریه در شرق این شهر گریخته اند.

وی افزود: شدت حملات مداوم نیروهای عراقی و حملات توپخانه ای و نیز حملات هوایی، عناصر تروریستی داعش را مجبور به فرار کرده است.
الدلیمی تاکید کرد که در ساعت های آینده، اهالی استان انبار و سراسر عراق خبرهای بسیار خوبی از آزادسازی مناطق دیگر در این استان از دست تروریست ها، خواهند شنید.

“عذال الفهداوی” عضو شورای استانداری انبار نیز به خبرگزاری آلمان گفت: اطلاعاتی وجود دارد که نشان می دهد، تروریست های داعش شماری  از مردان مناطق تحت اشغال رمادی را بازداشت کرده اند تا مبادا در زمان حمله ارتش، دست به اقدام نظامی علیه این تروریست ها بزنند.

از سوی دیگر یک افسر پلیس انبار که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری آلمان گفت: ارتش عراق برنامه ریزی کرده بود که امروز چهارشنبه از چند محور به رمادی حمله و این شهر را به طور کامل آزاد کند اما برخی اطلاعات و توصیه های نظامی آمریکایی ها، باعث شد که این عملیات به تاخیر بیفتد.

این افسر عراقی گفت این تاخیر با هدف جلوگیری از تلفات نیروهای امنیتی و شهروندانی که به عنوان گروگان در بند تروریست های داعش هستند، صورت گرفته است.

 

منبع : شبکه العالم

About Author

Add a Comment