عوامل ریزش مو + راه درمان

عوامل ریزش مو + راه درمانReviewed by بلانیان on Apr 8Rating:

عوامل ریزش مو + راه درمان

hairsheddingbrush

ریزش مو با چه علل و عواملی رخ میدهد با چه روشهایی می توانیم مانع آن شویم ریزش صد تار مو به صورت روزانه امری طبیعی است و نباید به خاطر آن نگران شوید عوامل هورمونی تاثیرگذار روی ریزش مو را در ادامه مطلب با هم بررسی می کنیم

یک متخصص پوست و مو گفت: استرس و کاهش وزن شدید، بیماری‌ها و تغییرات هورمونی بدن در ریزش و تُنک شدن مو تأثیر دارد.

دکتر حمید رشنو اظهار کرد: ریزش مو علت‌های مختلفی دارد که یکی از این علت‌ها ژنتیکی و ارثی است. بیشترین ریزش مو از لحاظ ژنتیکی در سنین بین ۱۷ تا ۲۰ سالگی است که منجر به تُنکی و تاسی مو می‌شود.

وی ادامه داد: ریزش مو بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار در روز نرمال است و چنانچه ریزش موقتی باشد، منجر به تنک شدن مو نمی‌شود و افراد نباید این مورد را غیرعادی فرض کنند.

رشنو بیان کرد: تغییر فصل سبب ریزش مو می‌شود اما منجر به تنک شدن آن نمی‌شود. استرس و کاهش وزن شدید، بیماری‌ها، تغییرات هورمونی و کاهش ویتامین‌های بدن و مواد معدنی (آهن، روی، کلسیم) در ریزش مو تاثیر دارد.

وی یادآور شد: شامپوها تاثیری در ریزش مو ندارند، اما مصرف برخی فلزات سنگین، سرب و آرسنیک می‌تواند باعث افزایش این ریزش شود، همچنین برخی داروها که برای شیمی درمانی استفاده می‌شود ریزش مورا تشدید می‌کند.

رشنو یادآور شد: بعد از ژنتیک، تغییرات هورمونی دومین عامل در ریزش مو محسوب می‌شود و نیاز است افراد از مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح و داروی موضعی نظیر ماینوکسیدیل استفاده کنند.

این متخصص پوست و مو گفت: در برخی مردان مصرف داروهای هورمونی برای درمان ریزش مو توصیه می‌شود و در زنان نیز پس از انجام آزمایشات چنانچه مشکل هورمونی مشهود باشد، درمان ریزش با داروهای هورمونی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ریزش مو به طور مداوم در افراد وجود دارد، یادآور شد: در سنین ۳۵ تا ۴۰ سالگی ریزش مو به بالاترین حد می‌رسد


About Author

Add a Comment