عجیب ترین موارد طلاق در عربستان سعودی

عجیب ترین موارد طلاق در عربستان سعودیReviewed by بلانیان on Feb 18Rating:
موارد طلاق عجیبی در این اواخر در عربستان سعودی شیوع پیدا کرده است که افسوس و تمسخر فعلان این کشور را در پی داشته است؛ از طلاق به دلیل بیداری شبانه گرفته تا موارد دیگری از قبیل طلاق به دلیل تماشای تنهایی تلویزیون از سوی زنان.به گزارش پایگاه روزنامه الوطن کویت، طلاق در عربستان، دلایل مختلف و البته عجیبی دارد که در زیر به عجیبترین آنها اشاره می شود:

طلاق به دلیل بیداری تا صبح

برخی مردم بیداری تا صبح را دوست دارند و برخی دیگر از این موضوع لذت نمی برند و این موضوع چیز عجیبی نیست اما اینکه طلاق به دلیل ان باشد، عجیب است.

یکی از دانشجویان بورسیه عربستان که در آمریکا مشغول به تحصیل است، همسر خود را به دلیل بیداری شبانه و رسیدگی به کارهای عقب افتاده خود، در این کشور خارجی طلاق داد.

طلاق به دلیل بدشانسی

بدشانسی و حوادث بد نیز همانند خوش شناسی و حوادث خوب قضاو قدر حتمی هستند؛ یکی از مردان اهالی شهر طائف عربستان تنها دو روز پس از ازدواج، از همسرش جدا شد و دلیل چنین امری هم این بود که همسرش به وی گفته بود که بدشناس است و بدشناسی می آورد.

طلاق به دلیل سخنان عاشقانه و رمانتیک

همه مردان، همسر رمانتیک را دوست دارند اما گویا عبارت های رماننتیک و عاشقانه به مشام مردان عربستانی خوش نمی آید به طوری  که ابراز احساسات و بیان عشق زن به همسر به قیمت طلاق وی تمامی می شود. نمونه عینی این موضوع هم این است که یک مرد عربستانی پس از آنکه با سخنان عاشقانه و لطیف همسر خود و همینطور گرفتن دست وی در فرودگاه ریاض روبرو شد، وی را طلاق داد.

طلاق به دلیل یک تماس تلفنی

در بین موارد طلاق عجیب در عربستان سعودی، مواردی نیز پیدا می شود که تنها به دلیل یک تماس تلفنی رخ داده است؛ یکی از شهروندان زن عربستانی پس از آنکه پاسخ به پیام های همسر خود را به دلیل تماس تلفنی با یکی از دوستانش به تاخیر انداخت، با طلاق وی و بازگشت به منزل پدرش روبرو شد.

طلاق به دلیل تنهایی تلویزیون تماشا کردن

بدون شک یکی از راههای سپری کردن اوقات برای زنان خانه دار در هنگامی که همسرانشان در منزل نیستند، تماشای تلویزیون است؛ اما این اقدام در کشور عربستان ممکن است به قیمت طلاق زن و بازگشتش به خانه پدر تمام شود. مرد عربستانی پس از آنکه همسر خود را به آنچه «خلوت نامشروع با بازیگران مرد سریال های تلویزیونی»متهم کرد، خواستار طلاق دادن وی شد.

جشن طلاق       

زمانی که طلاق رخ می دهد، هر کس راه خودش را می رود و داستان دو نفر برای همیشه تمام می شود اما در عربستان دیده شده است که برای طلاق هم جشن گرفته اند؛ یکی از مردان عربستان سعودی به شیوه خاص خود اقدام به طلاق یکی از چهار همسر خود کرده و برای او جشن طلاق برگزار کرد که به گفته وی می خواسته است از وی تقدیر کند. جالب این است که پس از طلاق یکی از چهار همسر خود، مراسم ازدواج با سه همسر دیگر را جشن گرفت و به همسر چهارمی که طلاق داده بود، غرامت ۵۵۰۰ دلاری پرداخت کرد .

دلایل افزایش طلاق در عربستان از نگاه یک مددکار

«علیان العطوی» مددکار اجتماعی سعودی در خصوص افزایش طلاق در عربستان و البته دلایل افزایش این موضوع به شیوه های عجیب و غریب می گوید: «بسیاری از موارد طلاق در جامه عربستان در نتیجه دلایل اجتماعی و اقتصادی رخ می دهد.

وی در گفتگو با روزنامه «هافینگوتون پست» اضافه می کند: «اختلاف در عادات و رسوم یکی از مهمترین دلایل است؛ و همچنین افزایش هزینه های زندگی که گاهی زوجین را به جدایی سوق می دهد. برخی حالات نیز به دلیل نابرابری و یا اختلاف سنی زیاد بین زوجین رخ می دهد. اما دلایل عجیب و غریب طلاق در عربستان، به عدم بلوغ زوجین و بی تفاوتی نسبت به این عقد مقدس است.

گفتنی است براساس آمار وزارت دادگستری عربستان موارد طلاق در این کشور در سال ۲۰۱۴م، به ۳۳۹۵۴ مورد رسید که این تعداد از دوبرابر آمار ازدواج در این کشور که به ۱۱۸۱۷ مورد در همین سال می رسد، فراتر رفت.

Source link

About Author

Add a Comment