عاشقانه ترین لحظات المپیک ۲۰۱۶

عاشقانه ترین لحظات المپیک ۲۰۱۶Reviewed by بلانیان on Sep 9Rating:

عاشقانه ترین لحظات المپیک ۲۰۱۶

عاشقانه ترین لحظات المپیک 2016

لحظات عاشقانه و رومانتیک المپیک ۲۰۱۶

از گلف تا راگبی هفتنفره، فهرست ورزش‌های شرکت‌کننده در المپیک هر چهار سال یکبار نام‌های جدیدی را به خود می‌بیند، اما این دوره به نظر می‌رسد که چهلوسومین ورزش اضافه شده به المپیک «پیشنهاد ازدواج» بود! این طور که پیداست درخواست ازدواج همراه با اشک و آه و لبخند و شوک رسم جدید المپیک ریو ۲۰۱۶ بود که تمامی رسانه‌های ورزشی علاوه بر پوشش مدال‌های مسابقات، با آب و تاب فراوان پیشنهادهای ازدواج که امسال در ریو با یک رکورد همراه بود را گزارش کردند. در ۱۰ روز اول بازی‌های المپیک ریو سه ورزشکار در مقابل معشوق‌های خود زانو زدند و البته در یک مورد این درخواست با پلاکاردی بر سینه همراه بود که کمی مبتکرانه و نه چندان رمانتیک بود.

عاشقانه ترین لحظات المپیک 2016

تمامی درخواست‌های ازدواج المپیک ریو ۲۰۱۶ با بلهگفتن و خوشحالی همراه بود اما واکنش‌ها به این مساله برای عموم مردم چندان هم استقبال مثبتی به همراه نداشت. در مورد واکنش‌های نه چندان مثبت به درخواست ازدواج باید به دومین پیشنهاد ازدواج المپیک ریو اشاره کرد که در آن ورزشکار شیرجه چینی «کین کای» بلافاصله بعد از گرفتن مدال نقره توسط هم تیمی خود «هین زی» که یک لحظه فراموش نشدنی ورزشی برای این ورزشکار زن چینی بود حلقه به دست در مقابل همسر احتمالی آینده زانو زد و از او درخواست ازدواج کرد. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی این اقدام «کین کای» را نپسندیدند بویژه کاربران شبکه اجتماعی چینی «ویبو» که در بسیاری از کامنت‌های خود کین کای را به دزدیدن لحظه قهرمانی این ورزشکار زن متهم کردند و بسیاری حرکت او را اینطور تعبیر کردند که او قصد دارد مدال طلای دوست دخترش را کماهمیت جلوه دهد.

esh (2)

«سانی سینگ» نویسنده هندی از مخالفان پیشنهاد ازدواج در ملاعام در رابطه با حرکت این ورزشکار چینی می‌نویسد: « این حرکت یک مکانیسم کنترلی و در واقع راهی برای گفتن این حرف است که «تو شاید مدال المپیک را برده باشی، اما مهمترین مساله این است که تو همسر من هستی» تصور کنید که خانمی پس از برنده شدن مایکل فلپس از او درخواست ازدواج می‌کرد مطمئن باشید یک دنیا به او می‌خندیدند».

esh (3)

«گورپریت سینگ» مشاور امور خانواده و ازدواج در رابطه با رفتار ورزشکار چینی معتقد است: «من نمی‌توانم قضاوت کنم اما رفتار این ورزشکار چینی چیزی را نشان نمی‌داد که بشود آن را یک مکانیسم کنترلی از سوی او تفسیر کرد… به طور سنتی مردان از زنان تقاضای ازدواج می‌کنند پس نمی‌توان از آن به عنوان دزدیدن لحظه ورزشکار زن نتیجه‌گیری کرد و به نظر می‌رسید که هر دو ورزشکار با این اقدام راحت هستند و مشکلی ندارند».
موج رو به افزایش درخواست ازدواج در المپیک و میادین جهانی نشان‌دهنده گرایش عظیم‌تر به عظمت و تبلیغات و جلب توجه در هنگام مطرح کردن درخواست است. با ظهور شبکه‌های اجتماعی، مردم دیگر هر لحظه از زندگی خود را در فیسبوک و توئیتر به اشتراک می‌گذارند و این امر باعث شده است که بازدارندگی افراد نسبت به نشان دادن عواطف در مکان‌های عمومی به تدریج کاهش پیدا کند که در بیشتر موارد به ضرر روابط است. امروز به دلیل فشارهای اجتماعی و ایده‌آل گرایانه برای درخواست‌های ازدواج در مکان‌های عمومی و جلوی چشم مردم، سعی در نشان دادن یک رابطه ایده‌آل و عمومی کردن آن بر بسیاری افراد به نیاز تبدیل شده است که البته در بسیاری مواقع شیوه زندگی و روابط این افراد اصلا برای علنی شدن در فضای عمومی جامعه مناسب نیست و این امر به رابطه آنها لطمه وارد می‌کند. واکنش‌های منفی به درخواست ازدواج عمومی باعث نشد که دیگر ورزشکاران حاضر در المپیک از اقدام خود منصرف شوند. در ادامه مطلب به برخی دیگر از این اقدامات عجیب خواهیم پرداخت.

esh (4)

درخواست ازدواج عجیب دیگر در بحبوحه بازی‌های المپیک به ورزش اسب‌سواری مربوط می‌شود که در آن «شارلوت دوژاردن» برنده مدال طلای «درساژ آزاد» که دومین مدال المپیک خود را دریافت کرد به درخواست عجیب و غریب شریک زندگی خود پاسخ مثبت داد. در طول مسابقه و مراسم دریافت مدال این ورزشکار زن، دوربین‌ها علاوه بر مسابقه و نشان‌دادن حرکات اسب‌های حیرت‌انگیز، نامزد شارلوت را در جمعیت نشان دادند که با نصب پلاکاردی بر روی لباس خود از شارلوت پرسیده بود «آیا حالا می‌توانیم با هم ازدواج کنیم؟» که جواب این سوال نیز خوشبختانه مثبت بود.

«شارلوت دوژاردن» در مصاحبه بعد از دریافت مدال در رابطه با این اتفاق گفت: «دین گولدبرگ شریک زندگی من پیش از آغاز المپیک درخواست ازدواج خود را با من مطرح کرده بود و جواب مثبت شنیده بود، اما فکر می‌کنم که باور نکرده بود که ازدواج واقعا عملی خواهد شد، از این رو او اقدام خود را عمومی کرد که دیگر شکی برای انجام این کار باقی نماند». دکتر «تنسین بن» عضو هیات‌مدیره انجمن بین‌المللی ورزش‌زنان در رابطه درخواست ازدواج در ملا عام می‌گوید: « این حرکت را یک اقدام منفی نمی‌بینم، به نظر من اینکه ورزشکاران حرفه‌ای که تمام زندگی خود را وقف ورزش قهرمانی کرده‌اند همچنان می‌توانند نشان دهند که این ورزش لطمه‌ای به زندگی عاشقانه آنها وارد نکرده واقعا اتفاق زیبا و رمانتیکی است… ورزشکاران حرفه‌ای اغلب زندگی خصوصی خود را به بعد از مقام آوردن و موفقیت بزرگ ورزشی موکول می‌کنند، بنابراین نامزدی و ازدواج پس از مدال آوردن خیلی تعجب آور نیست… به نظر من جامعه و مردم سطح حرفه‌ای و مهارت این قهرمانان زن و مرد را به خوبی تشخیص می‌دهند و این پیشنهادهای ازدواج یا بازنشستگی از ورزش قهرمانی بواسطه ازدواج چیزی از اهمیت قهرمانی این مدال‌آوران در انظار عمومی کم نمی‌کند ».

عاشقانه ترین لحظات المپیک 2016

esh (6)

دیگر درخواست ازدواج المپیکی مربوط به «ویل کلی» ورزشکار پرش سه گام آمریکایی است که بلافاصله و پس از گرفتن مدال نقره مسابقات به میان جمعیت رفت و از «کوئین هریسون» دیگر آمریکایی حاضر در المپیک در رشته دو با مانع تقاضای ازدواج کرد. ویل کلی ۲۵ ساله در رابطه با این لحظه می‌گوید: «با خودم گفتم که اگر زمان دیگری درخواست ازدواج را مطرح کنم او به اندازه کافی هیجان زده و متعجب نخواهد شد و به احتمال زیاد پیش از گفتن قصد من را خواهد فهمید، بنابراین بعد از گرفتن مدال به سوی سکوها رفتم تا کاملا متعجب شود… این بهترین کاری بود که در لحظه قهرمانی می‌توانستم انجام دهم» .

esh (7)

آخرین درخواست ازدواج المپیکی این گزارش به والیبالیست‌ها مربوط است و البته کمی از درخواست فراتر رفته و به نوعی یک مراسم ازدواج دو نفره بود. طرفین این ازدواج رمانتیک را «یائل کاستیلیونه» عضو تیم ملی والیبال زنان آرژانتین و بازیکن سابق تیم والیبال برزیل «مارکوس الوئه» تشکیل داده‌اند که طی یک مراسم بودایی ساده در دهه المپیک بازی‌های ریو انجام شد. این زوج مراحل رسمی ازدواج خود را چند ماه پیش از المپیک در بوینس آیرس انجام داده بودند. درخواست ازدواج در ساحل کوپاکابانای ریو توسط «تام بازورث» دونده ماراتن و همچنین ورزشکار تیم راگبی زنان برزیل «ایزادورا سرولو »نیز دو درخواست جالب ازدواج دیگر اتفاق افتاده در المپیک ۲۰۱۶ ریو است.

About Author

Tags:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Add a Comment