طنز؛ تصوری که دلواپسان از سیف دارند

طنز؛ تصوری که دلواپسان از سیف دارندReviewed by بلانیان on May 14Rating:
طنز،طنز روز
رئیس بانک مرکزی که برای سخنرانی و گفتگو و این مسائل به واشنگتن سفر کرده در گلایه از آمریکا سخنانی گفته که تصوراتی را برای دلواپسان به وجود آورده. در ادامه تلاش می کنیم تصوری که یک دلواپس از عملکرد چند روز اخیر ولی ا… سیف دارد را به رشته تحریر درآوریم:سیف دوان دوان در حالی که قطره‌های عرق از پیشانی‌اش می‌چکد خود را به یکی از دلواپس‌ها می رساند و خود را پشت او پنهان می‌کند. سپس بریده کلمات نامفهومی می گوید: جهان … گیری … اوومد … اوووومد … بگیره … آی … کمک!

دلواپس: چی شده ولی؟ چی میگی؟ جهان می‌خواد تو رو بگیره؟ مگه احمدی‌نژادی؟/سیف: نههه … ننههه … یه گروه از دولتی‌ها دنبالمن. کمکم کن. جهانگیری الان می رسه. /دلواپس: مگه چیکار کردی که دنبالتن؟ پول ندادی بهشون؟ /سیف: نه! /دلواپس: نرخ تورم رو بدون هماهنگی اعلام کردی؟ /سیف: نه! از اون بدتر! /دلواپس: از برجام انتقاد کردی؟/سیف: اسمشو نبر! ای وای … ای وای! /دلواپس: چی گفتی؟/سیف: گفتم از برجام تقریبا هیچ چیز عاید ما نشده!

دلواپس می گوید «ای واااای» و مثل علی دایی دست هایش را روی موهایش می‌کشد و در حالی که به حالت مشکوک به اطراف نگاه می‌کند می‌پرسد: چطور از دستشون فرار کردی؟ می دونی این دولت با ما منتقدا چیکار کرده؟ شبانه روی ما سیمان ریختن، اقتصاددان‌های ما رو… ببخشید قطعنامه دان‌های ما رو پاره کردن، اقتصاددان‌های ما رو زندانی کردن، چند تا از جوونای ما در حادثه سفارت عربستان‌رو به عنوان بدل اسپایدرمن صادر کردن هالیوود، هفته‌ای یه نفرشون از دیوار می افته پایین …

سیف: آقا اینطور که من شنیدم وضعیت خیلی خرابه. ما یه فامیل تو وزارت اطلاعات داریم میگه اینا از برجام ناامید شدن ولی فعلا به مردم نمیگن که نون گرون نشه. /دلواپس (سر تکان می دهد): همینه آقا همینه. سر ما رو کلاه گذاشتن این آمریکایی‌ها./سیف: بعد از برجام یک ریال وارد این کشور نشده. سوئیفت همچنان بسته است. دولت فامیلای خودش که یه کم سفید مفیدن رو بهشون کت و شلوار و کراوات می پوشونه به جای تجار خارجی به رسانه‌ها نشون میده. وای خدا … من دیگه نمی تونم. الان نیروهای جهانگیری میان. /دلواپس: ای سیف! /سیف: بله ای دلواپس؟/دلواپس: join with us! /سیف: بله؟

دلواپس: ببخشید یه لحظه جو این سریال‌های غربی منو گرفت. بذار دستمو بذارم رو شونه‌ات … آهان … سیف! به ما ملحق شو.
سیف: این را جدی می‌گویی؟
دلواپس: بله.
سیف: ولی نیروهای جهانگیری دارن میان سراغم. من باید به آغوش دولت برگردم.
دلواپس: مشکل اینجاست که اگه تو آغوش دولت بری هم نیروهای ما میان سراغت.
سیف: ولی من …
دلواپس: نگران نباش. یو آر سِیف!
سیف: الان چرا اسم منو بردی؟
دلواپس: انگلیسی گفتم you are safe . یعنی جات امنه!
سیف: آهان! فقط اون سیمان و اقتصاددان و قطعنامه دان و اسپایدرمن که گفتی چی بود؟ اونا سیف نبودن؟
دلواپس: حالا ما در عالم رسانه یه چیزی گفتیم! تو هم از این به بعد دلواپس میشی، اگه امتناع کنی میذاریمت رو safe mode فقط فایل‌ها و فولدرهای ضروری رو علیه دولت باز کنی.
سیف: چه عرض کنم … باشه!

 

About Author

Add a Comment