سوتی مجریان ورزشی شبکه ۳

سوتی مجریان ورزشی شبکه ۳Reviewed by بلانیان on Jan 24Rating: 5.0

 

Untitled-1

 

مجریان شبکه سوم سیما در ارائه نحوه حذف تیم امید عربستان دچار اشتباه فاحش شدند.

به گزارش  ورزشی بالاسری قبل از شروع بازی جمعه شب امید ایران مقابل ژاپن و پخش آن در شبکه سوم تلویزیون مجریان رسانه ملی علت حذف عربستان را کارت زردهای بیشتر بازیکنان این تیم نسبت به کره شمالی دانسته و حتی در این باره نظرات و تحلیل های خود درباره اینکه با عربستان روبرو می شدیم بهتر بود یا ژاپن و کره ارایه می کردند.

این اشتباه بزرگ با واکنش مخاطبان در فصای مجازی همراه بوده و به سوژه جدیدی تبدیل شده است.

در حالی که طبق آیین نامه مسابقات و آنچه که در سایت ای اف سی عنوان شده زمانی که تعداد امتیاز، گل زده، گل خورده و تفاصل دو تیم یکسان باشد از آنجا که هر سه تیم کره، عربستان و تایلند مغلوب ژاپن شده اند نتایج دو تیم مقابل صدرنشین محاسبه نشده و فقط بازی مستقیم سه تیم ملاک بررسی بوده است.

بر همین اساس با توجه به اینکه کره شمالی از بازی های رودرو مقابل تایلند و عربستان پنج گل خورده و پنج گل زده در کارنامه داشته و از گل زده بیشتر نسبت به عربستان برخوردار بوده مجوز صعود را دریافت کرده است.

عربستان در بازی های خود مقابل تایلند و کره چهار گل زده و همین تعداد گل خورده در کارنامه داشت و چون تعداد گل های زده آنها در تفاصل برابر پس از عدم محاسبه نتایج مقابل ژاپن یک گل کمتر از کره بود حذف شد.

تایلند نیز در دو بازی مستقیم خود مقابل عربستان و کره شمالی سه گل زده و سه کل درریافت کرده است.

بنابراین کره شمالی از بین عربستان و کره مجوز صعود را طبق آیبن نامه مسابقات دریافت کرد.

مشخص نیست اطلاعاتی که مجریان شبکه سوم به مخاطبان خود ارایه کردند از چه منبعی استخراج شده و چه مشاورانی این اشتباه خود را به مجریان رسانه ملی منتقل کردند.

About Author

Add a Comment