سالمندان تخم بلدرچین بخورند

سالمندان تخم بلدرچین بخورندReviewed by بلانیان on Mar 12Rating:

سالمندان تخم بلدرچین بخورند

یک متخصص تغذیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به عملکرد مطلوب تخم بلدرچین بر روی حافظه انسان، گفت: افراد مسن و افرادی که در معرض بیماری آلزایمر هستند، از تخم بلدرچین در برنامه غذایی خود استفاده کنند.

خبرگزاری ایسنا: سالمندان تخم بلدرچین بخورندتینا جعفری اظهار کرد: تخم بلدرچین برای درمان ناراحتی‌های اعصاب و تقویت سیستم ایمنی مفید است.

وی در ادامه افزود: وجود عناصر معدنی کمیاب و ویتامین‌ها به خصوص ویتامین E باعث شده که تخم بلدرچین برای درمان بعضی از بیماری‌ها مانند بیماری‌های گوارشی، سنگ کلیه، صفرا و فشارخون مفید باشد.

جعفری با اشاره به عملکرد مطلوب تخم بلدرچین بر روی حافظه انسان، خاطر‌نشان کرد: افراد مسن و افرادی که در معرض بیماری آلزایمر هستند‌، از تخم بلدرچین در برنامه غذایی خود استفاده کنند.

‌وی افزود: مصرف مدام تخم بلدرچین به کاهش تجمع مواد سمی در خون و کاهش تجمع فلزات سنگین کمک می‌کند.

‌این متخصص تغذیه تصریح کرد: سفیده تخم بلدرچین منبع خوب فسفر، مس، روی، اسیدهای آمینه و زرده آن شامل اسیدهای چرب ضروری است.

جعفری با اشاره به اینکه‌ ارزش غذایی تخم بلدرچین در مقایسه با تخم‌مرغ‌ به مراتب بالاتر است، اظهار کرد: یک تخم بلدرچین هر چند که از لحاظ وزنی حدود یک پنجم وزن تخم‌مرغ معمولی ( ۱۱ گرم) را دارد، ولی نسبت به تخم‌مرغ معمولی ۳ برابر خواص تغذیه‌ای دارد.

 

About Author

Add a Comment