ریزش مو را با این نکات درمان کنید !

ریزش مو را با این نکات درمان کنید !Reviewed by بلانیان on Jan 11Rating: 4.5

درمان ریزش مو

ریزش مو از جمله عوامی است که زیبایی افراد را تحت و شعاع قرار می دهد و از این رو مردان و زنان تا با متوجه شدن این عارضه در خود دست پاچه به دنبال هر راهی برای درمان می روند.

rizesh mo , درمان ریزش مو

 

 

محمد جواد اسلامی پور  گفت : یکی از شایع ترین مشکلات که افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنند ریزش مو بوده و از طریق یک رژیم غذایی مناسب می توان از این مسئله جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه اختلالات هورمونی ، ژنتیکی و برخی از بیماری ها همچون تیروئید ، کم خونی ، کمبود کلسیم و نوع تغذیه در ریزش مو تاثیر دارند، افزود: یکی از بیشترین علل تغذیه ای ریزش مو کمبود آهن ، انواع ویتامین ها، ریز مغذی ها و همچنین کمبود کلسیم است.

متخصص طب سنتی ادامه داد: یکی از بیشترین موارد دلیل ریزش مو در زنان کمبود آهن به شمار می رود که از طریق مصرف غذاهای دارای آهن همچون جگر، عدس، ماهی و لوبیا می توان آن را جبران کرد.

برای جلوگیری از ریزش مو مواد غذایی سرشار از آهن مصرف کنید ، آب آهن‌ دار ، مردان

اسلامی پور با اشاره به اینکه مصرف آب آهن دار تا مقدار زیادی می تواند کمبود آهن در بدن را جبران کند، گفت: برای تهیه آب آهن دار می توان یک قطعه آهن تمیز همچون میخ های آهنی را در ظرف هایی که برای تهیه آب جوش استفاده می شود قرار داد که با گرم کردن تدریجی آب و به جوش آمدن آن اتم های آهن آزاد شده و وارد آب می شود.

وی تصریح کرد: مصرف این نوع آب در انواع غذاها می تواند تا مقدار زیادی به طور طبیعی جبران کمبود آهن در بدن را به همراه داشته باشد.

متخصص طب سنتی با بیان اینکه زنان به ویژه در دوران بارداری و شیردهی با کمبود کلسیم مواجه می شوند و این مسئله ریزش مو در آنها را به همراه دارد، افزود: از طریق مواد غذایی حاوی کلسیم می توان مانع از این مسئله در زنان شد. انواع لبنیات مانند شیر، کشک و موادی همچون کنجد و بادام دارای کلسیم بوده و می تواند تغذیه مناسبی برای زنانی که کمبود کلسیم دارند باشد.

اسلامی پور در پایان گفت: خانم های که از کمبود کلسیم که یکی از عوامل ریزش مو می باشد رنج می برند برای درمان روزانه ۴ عدد بادام درختی یا ۲ قاشق غذاخوری کنجد تازه را طی مدت ۴۰ روز مصرف کنند.

 

About Author

Add a Comment