روشهای افزایش شیر مادر برای نوزاد

روشهای افزایش شیر مادر برای نوزادReviewed by بلانیان on Sep 7Rating:

روشهای افزایش شیر مادر برای نوزاد

روشهای افزایش شیر مادر برای نوزاد

بسیاری از خانمهایی که به کودکان خود شیر می دهند، در پی دانستن راه هایی برای افزایش شیر خود در طول دوران شیردهی هستند. اکثر خانم های شیرده مشکل سینه و یا عدم توانایی تولید شیر ندارند و تولید شیر ربطی به اندازه سینه آنها ندارد. دو دلیل عمده برای تولید شیر، گرفتگی سر سینه و زمانبندی شیردهی است. که خوشبختانه این مشکلات به آسانی قابل رفع می باشد.

میزان شیر سینه به میزان درخواست بستگی دارد. هرچه کودک شما بیشتر از سینه تغذیه کند سینه های شما سیگنال بیشتری در جهت تولید شیر می فرستد. مگر اینکه به دلایل پزشکی تحت یک زمانبندی خاص ملزم به شیردهی شوید، و بهتر است بدانید زمانیکه کودک نیاز به تغذیه دارد و در همان زمان بتواند از شما تغذیه کند احساس رضایت به او دست می دهد که این مسئله موجب رشد و نمو کودک می شود. با این روش شما کودکی مستقل خواهید داشت. چرا که کودک شما آگاه خواهد بود که نیازهای ابتدایی وی فراهم خواهد شد.

روشهای افزایش شیر مادر برای نوزاد

۷ راه حل برای افزایش شیر مادر:

نکته اول :

زمانیکه کودک شما خواهان سینه شماست به او شیر دهید. با دریافت علائم  ابتدایی گرسنگی از گریه های آزاردهنده جلوگیری بعمل آورید. گریه کردن آخرین علامت گرسنگی است. حتی زمانیکه مطمئن نیستید کودک شما چه می خواهد به او شیر دهید. این کار مشکلی ایجاد نخواهد کرد. به یاد داشته باشید هرچه کودک شما بیشتر از سینه تغذیه کند شیر شما بیشتر خواهد شد .

نکته دوم :

کودک شما از نوک سینه تغذیه نمی کند بلکه از سینه تغذیه می کند. دقت داشته باشید کاملاً دهانش را باز کرده و سر سینه در انتهای دهان او قرار گرفته باشد. یک مشاوره شیردهی با پزشک نیز می تواند موارد بسیاری را به شما آموزش دهد.

نکته سوم :

از پستانک، و شیشه استفاده نکنید مگراینکه واقعاً لازم باشد. هرچه کمتر کودک از سینه تغذیه کند، سینه کمتر تحریک شده و در نتیجه تولید شیر شما کمتر خواهد شد. پس بهتر است حتی به جای دوشیدن شیر خود و ریختن آن در شیشه، مستقیم از پستان خود شیردهی کنید.

نکته چهارم :

به کودک خود اعتماد کنید نه به ساعت. کودک شما می داند چه نیازی دارد، چرا که مغز او برای بقا برنامه ریزی شده است. اگر او در زمانهای کوتاه کوتاه نیاز به تغذیه از سینه شما دارد به او اجازه این کار را بدهید. در صورت امکان ۲۴ ساعته دردسترس کودک خود باشید تا کودک شما احساس رضایت کند.

 

نکته پنجم :

آب زیاد بنوشید. شیردهی باعث تشنه شدن بدن شما می شود و اگر آب کافی ننوشید بدن شما آسیب می بیند و باعث یبوست می شود.اگر آب به اندازه کافی ننوشید انرژی، و تمرکز شما نیز آسیب می بند.

نکته ششم (تغذیه مناسب در دوران شیردهی)

غذاهای سالم ،متعادل مصرف کنید و تحت رژیم غذایی مناسب باشید. غذاهای مغذی مصرف کنید تا شیر کافی تولید کنید. رژیم های غذایی در زمان شیردهی توصیه نمی شود مگر اینکه لطمه ای به تولید شیر نزند. شما به کالری بیشتری نسبت به خانم هایی که شیر نمی دهند نیاز دارید. بیشتر از گیاهان سبز پربرگ، چربیهای خوب از قبیل آواکادو، تخم مرغ و سالمون، سبزیجات تازه، آجیل و مغزها تغذیه نمایید.

نکته هفتم :

هرچه روش های مختلف برای شیردهی استفاده کنید، شیر کمتری خواهید داشت، بهتر است روی یک روش درست متمرکز شوید.

About Author

Add a Comment