دریادار سیاری: جنگنده و ناو آمریکایی برای جمع‌آوری اطلاعات نزدیک منطقه رزمایش ارتش شده بودند

دریادار سیاری: جنگنده و ناو آمریکایی برای جمع‌آوری اطلاعات نزدیک منطقه رزمایش ارتش شده بودندReviewed by بلانیان on Jan 27Rating: 5.0

به گزارش بالاسری ، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص اخطار اخیر نداجا به ناوشکن آمریکایی و یگان پروازی آن گفت: در نخستین روز از مرحله اصلی رزمایش دریایی ولایت ۹۴، به یک فروند ناوشکن آمریکایی و یگان پروازی همراه آن که نزدیک محدوده تاکتیکی رزمایش در حال تردد بودند، اخطار داده شد.

وی افزود: از آنجا که در محدوده رزمایش با توجه به تعداد و تنوع یگان‌ها و تمرینات پیش‌بینی شده از سلاح‌ها و مهمات جنگی استفاده می‌شود و انواعی از موشک‌ها و اژدرهای بهینه و جدید در این رزمایش استفاده می‌شود، برابر عرف بین‌المللی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران باید محدوده تمرینات را پاکسازی می‌کرد تا خطری متوجه شناورهای تجاری و نظامی حاضر در منطقه رزمایش نشود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شد ناو آمریکایی در راستای جمع‌آوری اخبار و اطلاعات مرتبط با عملیات‌های رزمی نزدیک محدوده تاکتیکی رزمایش شود، بامداد امروز ابتدا یک بار به‌وسیله هواپیمای گشت دریایی و یک بار دیگر نیز توسط ناوشکن جمهوری اسلامی ایران (البرز)‌ تذکراتی مبنی بر خودداری از ورود به محدوده تاکتیکی رزمایش و حفظ فاصله ایمنی از محدوده پرتاب موشک‌ها و اژدرهای رسمی نزاجا به یگان فوق داده شد.

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از تذکرات داده شده ناو آمریکایی و یگان پروازی همراه آن با فاصله گرفتن از محدوده رزمایش نسبت به اجرای قوانین و عرف بین‌المللی قوانین دریایی در زمان اجرای رزمایش‌های نظامی اقدام کردند.

امیر سیاری با بیان این مطلب که امنیت کلیه شناورهای حاضر در منطقه مورد توجه ویژه نیروی دریایی ارتش ایران است، گفت: با توجه به این اصل، از ورود هرگونه شناور اعم از نظامی، تجاری و نفتکش به محدوده برگزاری تمرینات رزمایش ممانعت جدی به عمل خواهد آمد.

، مرحله اصلی رزمایش دریایی ولایت۹۴، از صبح امروز در محدوده شرق تنگه هرمز، شمال اقیانوس هند تا مدار ۱۰ درجه شمالی آغاز شده و تا روز دوشنبه ۱۲ بهمن ادامه خواهد داشت.

 

About Author

Add a Comment