درمان ویار حاملگی با طب سنتی

درمان ویار حاملگی با طب سنتیReviewed by بلانیان on Feb 27Rating:

درمان ویار حاملگی با طب سنتی

آیا با استفاده از روش طب سنتی می توان بر ویار در دوران بارداری خانم ها غلبه کرد؟ 

در این مطلب از راهنمای ویار صبحگاهی گفته شده متاسفانه با اطمینان نمیتوان گفت درمانهای مکمل به صورت ۱۰۰ درصد میتوانند ویار صبحگاهی را درمان کنند. با این حال این وضعیت دردوران بارداری بسیار سخت است و شاید با خودتان فکر کنید که هر کاری ارزش امتحان کردن دارد. برخی درمانها را خودتان به تنهایی میتوانید انجام دهید و نیازی به درمانگر ندارید اما برای برخی درمان طب سنتی باید حتما به درمانگر مراجعه کنید.

درمان ویار با طب سوزنی و فشاری
شواهدی وجود دارد که نشان می دهد طب سوزنی میتواند در کاهش تهوع در سه ماهه اول بارداری موثر باشد. حتی مطالعات نشان داده است که طب سوزنی بعد از عمل جراحی و شیمی درمانی تهوع را تسکین میدهد. شما می توانید از طب فشاری هم زمانی که احساس بیماری میکنید استفاده کنید کافی است از نقطه پریکارد را روی مچ دست¬تان فشار دهید. شما همچنین میتوانید از باندهایی که در بازار موجود است استفاده کنید که همین کار را انجام میدهند. فقط باید مطمئن شوید که دکمه ای که در باند قرار دارد درست روی نقطه پریکارد است. برای پیدا کردن این نقطه:
•    از یک دست در مچ دست مخالف استفاده کنید و به اندازه سه انگشت از تای بین دست و بازو اندازه بگیرید.
•    در این نقطه که انگشت سوم قرار دارد فشار را بردارید  و فقط پوست را احساس کنید. بعد دکمه را در این نقطه قرار دهید. این نقطه در هر دو مچ دست وجود دارد.
•    وقتی که صبح حالت تهوع دارید فشاری روی دکمه ایجاد کنید و برای ۲۰ تا ۳۰ بار آن را فشار دهید. اگر مچ بندتان را فراموش کرده اید می توانید به کمک انگشت تان این نقطه را فشار دهید.

داروهای گیاهی برای درمان ویار صبحگاهی
براساس طب چینی زنجبیل در درمان ویار صبحگاهی میتواند مفید باشد. اما اگر مزاج شما در حال حاضر گرم است ممکن است حالتا را بدتر کند اما اگر در حال حاضر خودتان را در چند لایه پتو می پیچید، احساس غم دارید و نیاز به نوشیدنی گرم دارید، زنجبیل می تواند حالتان را بهتر کند.
در طب چینی نعناع سرد است و بنابراین اگر شما احساس گرما می کنید، دلتان نوشیدنی سرد میکنید و احساس تحریک پذیری دارید نعناع می تواند کمک کننده باشد.

توصیه میشود اسانس زنجبیل با احتیاط مصرف شود چون برخی از متخصصان عقیده دارند که می تواند باعث خونریزی و انقباضات زود هنگام شود.

درمان ویار حاملگی با طب سنتی

 

درمان ویار بارداری با آروماتراپی
آروماتراپی می تواند باعث آرامش شما شود اما بو ی روغن می تواند تهوع شما را بدتر کند. اما مهم ترین روغن هایی که می  توانند تهوع شما را کاهش دهند عبارتند از:
•    قرص نعناع
•    نعناع
•    آهک
•    پرتقال شیرین

 

هیپنوتیزم و ویار بارداری
هیپنوتیزم در صورتی که علائمی مانند استرس، اضطراب و ترس دارید میتواند کمک کننده باشد اما شواهدی وجود ندارد که نشان دهد در مبارزه با بیماری های بارداری موثر است.

درمان ویار با هومیوپاتی
هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد هومیوپاتی می تواند در درمان ویار صبحگاهی موثر باشد اما اگر خواستید امتحان کنید حتما با پزشک مشورت کنید.

رفلکسولوژی یا بازتاب شناسی
رفلسکولوژی بر این اصل استوار است که نقشه بدن انسان در کف پا وجود دارد و هر ارگان در بدن نقطه ای در کف پا دارد. به همین دلیل میتوان با فشار دادن نقطه ای خاص روی پا به کاهش علائم کمک کرد. اما هیچ شاهد قوی برای تایید این نظر وجود ندارد اما اگر برای تان آرامش بخش است میتوانید استفاده کنید.

About Author

Add a Comment