خداحافظی ۳ فضانورد با ایستگاه فضایی بین‌المللی! +عکس

خداحافظی ۳ فضانورد با ایستگاه فضایی بین‌المللی! +عکسReviewed by بلانیان on Mar 5Rating:

 

sextf5ygledll5hgns0d

خداحافظی ۳ فضانورد با ایستگاه فضایی بین‌المللی! +عکس
کلی به همراه «میخائیل کورنینکو» که تقریبا در حدود یکسال با یکدیگر در ایستگاه فضایی بین المللی بودند، امشب با رسیدن به زمین ماموریت فضایی خود را رسما پایان می دهند

ایستگاه فضایی
اسکات کلی،‌فضانورد ناسا که یک سال در ایستگاه فضایی بین‌المللی گذرانده فرماندهی ایستگاه را به تیم کوپرا سپرده و به همراه دو فضانورد دیگر برای بازگشت به زمین آماده شده است.
اسکات کلی ۳۴۰ روز را به صورت متوالی در فضا گذراند و رکورد آمریکا را در اقامت طولانی مدت فضایی شکست. کلی به همراه «میخائیل کورنینکو» که تقریبا در حدود یکسال با یکدیگر در ایستگاه فضایی بین المللی بودند، امشب با رسیدن به زمین ماموریت فضایی خود را رسما پایان می دهند. یکی دیگر از ساکنان ایستگاه،‌ سرگئی ولکف نیز آنها را همراهی می‌کند. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه امشب به وقت محلی آمریکا فضا پیما آنها مدار زمین را ترک می کند و وارد جو زمین می شود و در ساعت ۱۱:۲۷ شب بر زمین فرود می آید.

خداحافظی ۳ فضانورد با ایستگاه فضایی بین‌المللی! +عکس

gkfag5s2dqjw4kg09mp5
کپسول سایوز که سه فضانورد در آن قرار می‌گیردند ۳.۵ ساعت پس از جدا شدن از ایستگاه فضایی با سپری کردن سفری دلهره‌آور که بیشتر به سقوط شباهت دارد،‌ به زمین بازخواهد‌گشت و در مسیر بازگشت مراحلی مانند عبور از اتمسفر زمین با سرعت ۲۳۰ متر بر ثانیه را نیز پشت سر خواهدگذاشت. پس از عبور از اتمسفر چترهای کپسول باز شده و در شب سه‌شنبه اول مارس منطقه‌ای در قزاقستان فرود خواهد‌آمد.
ناسا امیدوار است که زمان طولانی اقامت «اسکات کلی» در فضا نشان دهد که اعزام فضانوردان به مریخ برای ماموریت های فضایی که ممکن است ۲ تا ۳ سال به طول بیانجامد، چه تاثیراتی بر روی بینایی، سیستم ایمنی، باکتری های معده، ضعف استخوان و ماهیچه، بهداشت روانی و سایر موارد بگذارد.

آزمایش کپسول سایوز برای آمادگی بازگشت به زمین
اگرچه بیش از این فضانوردهایی بوده اند که یکسال کامل را در فضا گذرانده اند اما مورد «اسکات کلی» متفاوت است به دلیل اینکه او یک بردار دو قلو یکسان دارد که بر روی زمین است و با انجام آزمایشات دقیق بر روی این دو شخص، دانشمندان می توانند تاثیرات محیط فضایی را به خوبی بر روی بدن انسان رصد کنند.

 

About Author

Add a Comment