خارق العاده ترین محموله‌های پستی در دنیا کدامند؟/تصاویر

خارق العاده ترین محموله‌های پستی در دنیا کدامند؟/تصاویرReviewed by balanian on Nov 8Rating: 4.5خارق العاده ترین محموله‌های پستی در دنیا کدامند؟/تصاویر

خارق العاده ترین محموله‌های پستی در دنیا کدامند؟/تصاویر

ژینوس علی پور: استفاده از پست یکی از قدیمی ترین راه های ارسال نامه و بسته به سراسر دنیا به حساب می آید اما آیا می توان همه چیز را با پست ارسال کرد؟ از کودک و حیوانات زنده گرفته تا ویروس بیماری و حتی آجرهایی که برای ساختمان سازی نیاز است.

آجرهای بانک

شهروندان آمریکایی اجازه دارند تا وسایل مختلفی را همراه با نامه توسط پست ارسال کنند. از گیاه و حشره و گرفته تا جانوران از نوع زنده و یا حتی مرده. اما ارسال آجرهای بانک یکی دیگر از عجیب ترین مواردی بود که در سال ۱۹۱۶ تصمیم گرفت بانکی در شهر ورنال ایالت یوتا برای یادبود پدرش بسازد.

 عجیب ترین محموله های پستی

از آنجایی که طبق محاسبات او آجرهای سالت لیک ارزان تر و مرغوب تر بودند، خواست تا آجرهای ساختمان را از آنجا بیاورد. فاصله سالت لیک تا یوتا ۱۹۳ کیلومتر بود و ویلیام برای ساخت بانک تقریبا ۸۰ هزار آجر نیاز داشت. اگر این بار را با کشتی می آورد چهار برابر گران تر از قیمت آجرها می شد. پس تصمیم گرفت آنها را با پست به یوتا بیاورد.

او آجرها را بسته بندی کرده و توسط پست ارسال کرد. این بسته در حدود ۴۰ تن وزن داشت و حمل آن با کشتی دشواری های بسیاری برای ماموران پست درست کرد. پس از آن اطلاعیه دیگری صادر شد که طبق آن هر شخص می توانست در یک روز تنها ۱۰۰ کیلوگرم با پست بفرستد و برای وزن بیشتر از ۱۰۰ کیلوگرم باید پول بسیار زیادی بپردازد تا از وسایل ویژه ای برای حمل آن استفاده شود.

«جرد لوتو» بازیگر مشهوری است که یک بار توسط پست بسته ای عجب دریافت کرد. در این بسته که روی آن نوشته شده بود از طرف یکی از طرفدارانت، یک گوش بریده شده و خون آلود قرار داده شده بود، در کنار آن هم یادداشتی با این مضمون گذاشته شده بود «آیا گوش می دهی؟»

عجیب ترین محموله های پستی

جرد که دلیل اصلی دریافت این هدیه را هرگز نفهمید، نه تنها از این موضوع ناراحت نشد بلکه آن را در گردنبندی انداخته و به گردنش آویزان کرد.

جرد می گوید «اگر کسی گوش خود را مانند ونگوگ بریده و برای من فرستاده است، پس بی ادبی است که من آن را دور بیندازم.» عده زیادی از مردم معتقدند که این گوش واقعی نبوده و کسی قصد آزار دادن جرد را داشته است.

سیستم پست در کشور آمریکا در سال ۱۹۱۳ (۱۲۹۲) راه اندازی شد و همان سال مردم بسته های مختلف را به وسیله پست برای اقوام و آشنایان خود در شهرهای دیگر ارسال کردند. اما یکی از اتفاقات بسیار عجیبی که در همان سال رخ داد، فرستادن یک کودک به وسیله پست بود. جیس بیوگ و همسرش که به دلیل مشغله کاری نمی توانستند به دیدن والدین خود بروند تصمیم گرفتند پسرشان را توسط پست برای آنها ارسال کنند. آنها ۱۵سنت برای تمبر پرداخت کرده و حتی پسر خود را ۵۰ دلار بیمه کردند تا مطمئن شوند که به سلامت به مقصد می رسد. این پسر قرار بود از اوهایو به پنسیلوانیا فرستاده شود. یک سال پس از آن بار دیگر این کار توسط خانواده ای دیگر تکرار شد.

عجیب ترین محموله های پستی

در فوریه ۱۹۱۴ (۱۲۹۳) «می پیرستورف» چند روز پس از جشن تولد شش سالگی، توسط خانواده اش از گرنگویل آیداهو به خانه پدربزرگش با ۱۱۸ کیلومتر فاصله فرستاده شد. در حالی که آنها به جای خرید بلیت قطار که کمی برایشان گران بود تنها ۵۳ سنت پول تمبر پرداخت کردند.

در همان سال، دختر شش ساله دیگری به نام «ادنا نف» طولانی ترین سفر با پست را داشت و رکورد جدیدی ثبت کرد.

او از خانه مادر خود در پنساکولای فلوریدا به خانه پدرش در کریسنتبرگ ویرجینیا فرستاده شد، اما این سفر بسیار طولانی به خاطر وزن کم ادنا که کمتر از ۲۲ کیلوگرم بود، برای خانواده اش تنها به اندازه ۱۵ سنت هزینه تمبر، خرج داشت.

بالاخره در سال ۱۹۱۵ (۱۲۹۵) اطلاعیه ای صادر شد که ارسال کودکان به وسیله پست ممنوع است و اداره پست با قطاری که چنین بسته ای را قبول و یا حمل کند متخلف شناخته می شود. به این ترتیب ادنا جزو آخرین کودکانی بود که با پست ارسال شدند و پس از آن این کار هرگز تکرار نشد.

در آخرین سال های قرن نوزدهم، اداره پست «دیزی جیمز» نیویورک اعلام کرد که تعدادی از دانشمندان و پزشکان، بسته هایی شامل ویروس بیماری های مختلف مانند آبله، سرخک، دیفتری و سایر بیماری های واگیردار و خطرناک را برای ارسال به مراکز پزشکی سراسر کشور آورده اند.

عجیب ترین محموله های پستی

این ویروس ها در بسته هایی شبیه به شیشه های شیر با درهای بسیار محکم قرار داده شده و توسط پست ارسال شدند. پس از آن بارها دانشمندان مختلفی برای آزمایش روی ویروس های گوناگون، از پست برای فرستادن آنها به شهرهای دیگر استفاده کردند اما به دلیل خطرناک بودن و احتمال انتقال و پخش شدن ویروس ها، این کار نیز ممنوع اعلام شد.

در سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۱) انفجار و غرق شدن یک سکوی حفاری انگلیسی و فوران هزاران لیتر نفت خام از اعاق خلیج مکزیک، باعث ورود حدود ۱۸۴ میلیون گالن نفت خام به خلیج مکزیک شده بود.

عجیب ترین محموله های پستی

بعد از این ماجرا، تعدادی از فعالان محیط زیست برای جلوگیری از فاجعه نابودی محیط زیست تصمیم گرفتند تخم لاک پشت هایی را که به تازگی در این منطقه تخم گذاری کرده بودند از آنجا خارج کرده و به جای دیگری انتقال دهند. در حدود ۲۵ هزار تخم لاک پشت توسط پست از ساحل اقیانوس اطلس به فلوریدا ارسال شد که خوشبختانه از این تعداد، بیش از ۱۴ هزار لاک پشت جان سالم به در بردند.


تکه ای از تایتانیک

تایتانیک کشتی ای بود که سازندگانش اعتقاد داشتند فناناپذیر و غرق نشدنی است، اما این کشتی با تمام مسافران و خدمه اش غرق شد.

بیش از ۹۰ تن از تجهیزات، تکه ها و وسایل به دست آمده از کشتی غرق شده تایتانیک توسط پست از میلان در ایتالیا به آتلانتا و جورجیا ارسال شد، دلیل این کار نیز قرار دادن تکه های تایتانیک در موزه های مشهور دنیا بود تا تمام مردم بتوانند وسایل و تجهیزات به کار رفته در ساخت این کشتی بی نظیر را از نزدیک ببینند.

عجیب ترین محموله های پستی

این وسایل و تکه های ارسال شده توسط پست، بیش از ۱۳۶۰ کیلوگرم وزن داشتند.

در سال ۲۰۱۱ (۱۳۹۰) زوجی به نام مارک و دبورا میلر اهل یور کشایر، برای مدتی به مسافرت رفته و گربه خود را که علاقه بسیار زیادی به آن داشتند به همسایه خود سپردند. در مدتی که این زوج در مسافرت بودند، گربه آنها بیمار شد و جانش را از دست داد. مارک و دبورا تصمیم گرفتند که خودشان گربه را به خاک بسپارند اما از آنجا که تا زمان رسیدنشان جسد گربه فاسد می شد، از همسایه خود خواستند تا گربه مرده را به وسیله پست برای آنها ارسال کند تا در همان شهر، مراسم خاکسپاری حیوان را انجام دهند. این گربه تنها با پرداخت مقدار کمی پول بابت تمبر و هزینه پست، برای مارک و دبورا ارسال شد.

عجیب ترین محموله های پستی

یکی دیگر از عجیب ترین موجودات زنده ای که به وسیله پست از سوییس به ایرلند فرستاده شد، یک کرگدن بود. ماجرا از این قرار بود که بچه کرگدنی در باغ وحش ایرلند مادر خود را از دست داده بود و چون تازه به دنیا آمده بود، بدون داشتن مادر نمی توانست مدت زمان زیادی زنده بماند، به همین خاطر، مسئولان باغ وحشت ایرلند از باغ وحشت سوییس درخواست کردند تا کرگدن ماده ای برای آنها بفرستند تا جای مادر این بچه کرگدن را پر کند. کرگدن به وسیله پست و با هزینه بسیار زیادی برای حمل و بیمه ارسال شد که البته این هزینه توسط مسئولان باغ وحش ایرلند پرداخت شد.

 

About Author

Add a Comment