حواشی بازداشت خواننده زیر زمینی تتلو

حواشی بازداشت خواننده زیر زمینی تتلوReviewed by بلانیان on Sep 2Rating:
حواشی بازداشت خواننده زیر زمینی

تتلو از ناو جماران تا زندان اوین!/ قانون‌گریزی تتلیتی‌ها ریشه در تربیت خانوادگی آنها دارد

تتلو یکی از خواننده های پرحاشیه ایران است که چندی پیش نیز توسط پلیس امنیت اخلاقی بازداشت شده بود.

تتلو
امیر حسین مقصودلو مشهور به امیر تتلو چند روز پیش به دلیل توهین به بازپرس قضایی بازداشت شد. در روزهای گذشته چیزی که او را دوباره به اخبار رسانه‌های رسمی کشانده، رفاقت و دوستی‌اش با محسن مسلمان بازیکن فوتبال تیم پرسپولیس بود. انتشار عکسی از او به همراه این بازیکن باعث شد پای محسن مسلمان به کمیته اخلاق فدراسیون باز شود و واکنش‌های بسیاری از اهالی فوتبال را هم به همراه داشت. از کریم باقری گرفته که از بازیکن این تیم حمایت کرد تا خداداد عزیزی که حمله تند و تیزی به امیر تتلو پیرامون اظهارنظرهایش درباره بازیکنان فوتبال داشت.
حاشیه سازی های او محدود به همین چند روز نیست و دعوای این خواننده زیرزمینی با بهنوش بختیاری بر سر تعداد فالوئرهای اینستاگرامش و ترانه او درباره انرژی هسته ای آن هم روی ناو ارتش جمهوری اسلامی از مهم ترین حاشیه های اخیر این خواننده است. حالا آنطور که در صفحه شخصی این خواننده در اینستاگرام آمده او توسط نیروی انتظامی بازداشت شده است. گفته می‌شود او متهم به اشاعه فحشا است، هر چند این اولین بار نیست و او دو سال گذشته هم بازداشت شد تا بعد از ابراز ندامت از زندان آزاد شد.
تتلو بعد از آزادی، سعی کرد برخی از رفتارهای گذشته را ترک کند. تولید آثار مبتذل را دنبال نکند. او ابراز ارادت به نظام و رهبری و ارزش‌های دینی می‌کرد و طرفدارنش را به حجاب دعوت می‌کرد.
تتلو
بعد از بازداشت تتلو خبری منتشر شد که وی  را در راهروهای دادسرا دیده‌اند که لباس زرد زندان بر تن داشت و با دستبند و پابند تردد می‌کرد و به شدت خود را کتک میزند. نکته جالب فریادهای او بوده که از داشتن هواداران زیاد و میلیونی سخن گفته است.

این خبرها با دستور قضایی برای انتقال مقصودلو به پزشکی قانونی برای صحت سلامت روانی کامل شد. با انتشار این خبر موجی وسیعی از نظرات کابران در فضای مجازی منتشر شد. طرفداران خشمگین تتلو با توهین مکرر به مقامات و سعی به منشتج کردن فضا و فشار برای آزادیش تلاش های بسیاری را نیز انجام دادند. از جمله  طی فراخوانی، از طرفداران و دوستداران این خواننده زیر زمینی دعوت کردند تا در یک تجمع حمایتی از وی در عصر روز چهارشنبه در خیابان ۱۵ خرداد حضور یابند. با انتشار این خبر در فضای مجازی مامورین انتظامی تهران با هماهنگی های قضایی لازم در محل مورد نظر حضور و تعدادی را که قصد بر هم زدن نظم عمومی را داشتند، دستگیر می کنند.
از سوی دیگر بعضی از طرفدارن این خواننده غیر مجاز دست به دعا شدند و با انتشار تصاویری در فضای مجازی خواستار آزدی وی شدند.

تتلو

 امیر تتلو تا کنون به دفعات با اظهار نظرهای عجیب و کارهایش توانسته نظر رسانه ها را به خود جلب کند و تیتر یک خیلی از رسانه های سطح اول کشور شود از جمله توهین به حجاب خانم‌ها، توهین به بازپرس و … . وی با انتشار موزیک ویدیوها با اشعار غیر اخلاقی و نامتعارف شهرت داشت اما اخیرا با حمایت‌هایی تواست موزیک ویدیو را همکاری ارتش جمهوری اسلامی و چند دستگاه دیگر بر روی ناو جماران ضبط و منتشر کند.
تتلو
تیتراژ پایانی کلیپ امیر تتلو و تشکر از ارتش
در واقعا با بررسی پست‌های اینستاگرام و تلگرام تتلو می‌توان به مشکلات روانی او پی برد. شخصی که ثبات شخصیتی ندارد و در تمام ادوار سعی بر آن داشته جلب توجه کند. یک روز برای طرفداران یک تیم فوتبال آهنگ می‌خواند و روز دیگر به آنها توهین می‌کند و آنها را قاتل می‌خواند! و یا خانم‌های بدحجاب را در آغوش می‌کشد و بعدها در یک پست تلگرامی به آنها شدیدترین توهین‌ها را انجام می‌دهد.

می‌توان گفت امیر تتلو در این راه تنها نیست و عده‌ای که خود را حامی وی می‌دانند او را در این کارهای دیوانه وار حمایت می‌کنند. و این حمایت های باعث شده تا او خود را یک خواننده محبوب بداند و تا جایی پیش بروند که به خوانندگان دیگر از جمله محسن چاووشی و مرحوم پاشایی نیز توهین کند.

امیر تتلو از ناو جماران تا زندان اوین!

با بیشتر گشتن در صفحه اینستاگرام این خواننده زیر زمینی به عکس هایی از خالکوبی‌های وی می‌رسید و مثل کودکی که تازه نقاشی کردن را یادگرفته هرکجای بدنش را بدون هدف چیزی کشیده! طرح‌هایی مبتذل از زنان یا برخی علایم فراماسونری!

قانون‌گریزی تتلیتی‌ها ریشه در تربیت خانوادگی آن‌ها دارد
دکتر سیروس آرین، روانشناس و کارشناس امور روانی بیمارستان روانپزشکی رازی (امین‌آباد) به خبرنگار «فردا» می‌گوید: بسیاری از رفتارهای نامتعارف جوانان ناشی از دوران کودکی آنها است. وقتی که در دوران کودکی، پدر خانواده نقش قانون را داشته باشد و پدر از زبان مادر به خوبی تعریف نشود. در آینده شاهد بروز رفتارهایی غلط از سوی این افراد خواهیم بود. به نظر من در زندگی «تتلو» نیز چنین مسائلی وجود داشته، یعنی پدر جایگاه خوبی در خانه نداشته و به زبان مادر، تعریفی از پدر نشده است. به همین دلیل احترام به قانون در زندگی تتلو و تتلیتی ها رنگ و بویی ندارد.

این روانشناس در ادامه می‌افزاید: با نگاهی به زندگی نامه «تتلو» مشخص می‌شود که این فرد دو، سه بار دستگیر شده و این موضوع نشان می دهد که «تتلو» با قانون درگیری دارد.

آرین بیان می‌کند: در صفحات اینستاگرامی «تتلو» و طرفداران این شخص گفتمان خاصی وجود دارد، نوشته‌های این صفحات خشم دارد. آن دسته از جوانانی که از «تتلو» پیروی می‌کنند، فرصتی را پیدا می‌کنند که خشم خود را نشان بدهند. خشم و ناراحتی‌ای که از زمان کودکی‌شان وجود داشته است. و حالا به راحتی می‌توانند در این صفحات بدون در نظر گرفتن عواقب کارهایشان، چنین رفتارهایی را از خود بروز دهند. در واقع «تتلیتی‌ها» از «تتلو» به عنوان یک موقعیت استفاده می‌کنند تا در شبکه‌های اجتماعی و بدون اینکه ردی از خود به جای بگذارند مقابل قانون بایستند و خشم خود را بروز دهند.

کارشناس امور روانی بیمارستان روانپزشکی رازی با اشاره به این مسئله که رفتارهای ناهنجار «تتلو» مشکوک به مصرف مواد مخدر است، تصریح می‌کند: امروز «تتلو» رفتارهای مخالف با قانون پدری را نشان می‌دهد؛ در شعرها، آهنگ ها، مدل مو و تتو کردن با این وضعیت این مسئله واضح است.

به عقیده سیروس آرین، بق بقو کردن «تتلو» و «تتلیتی ها» هم نشانه اعتراض و بروز یک نوع خشم است.

این روانشناس در رابطه با تحلیل رفتار «تتلیتی‌ها» می‌گوید: بسیاری از افراد برای نشان دادن اعتراض خود از ابزار پخته‌تری مانند صحبت کردن استفاده می‌کنند. اما «تتلیتی‌ها» که اکثرا دهه هفتاد به بعد هستند، رفتارهای ناهنجاری را برای اعتراض از خود نشان می‌دهند. این افراد به اقتضای سن خودشان از «تتلو» به عنوان ابزار اعتراضی استفاده می‌کنند و با پوشش‌های نامتعارف، مدل موی عجیب و غریب و سیگار کشیدن هنجارشکنی می کنند.

آرین در پایان می گوید: فضای مجازی فرصتی برای این است که «تتلیتی‌ها» هر چقدر که دلشان می خواهد در این فضا جولان دهند و خشم خود را بروز دهند.

خالکوبی نشانه بیماری روحی افراد است

دکتر هرایر دانلیان، روانشناس درباره موضوع خالکوبی می‌گوید: برخی از افراد برای خودآزاری و آسیب رساندن به خود اقدام به خالکوبی می‌کنند، و در ادامه داد؛ «خالکوبی به روش سنتی بسیار دردناک و آسیب‌زننده است و افرادی که با چنین هدفی خالکوبی انجام می‌دهند، حالت‌های بیمارگونه خودآزاری دارند. گروه دیگری نیز برای جلب توجه دیگران خالکوبی می‌کنند، این افراد اغلب خالکوبی را در قسمت‌هایی که بیشتر در معرض دید هستند، انجام می‌دهند. آنها اغلب شخصیت‌های نمایشی دارند و از دیده شدن لذت می‌برند. اما گروه دیگری هم هستند که از کمبود اعتمادبه‌نفس رنج می‌برند و با خالکوبی و روش‌هایی از دست، سعی می‌کنند اعتماد به نفس بیشتری به دست آورند.»
تتلو
بخشی از خالکوبی‌های تتلو بر روی بدنش
شلختگی هنری باعث رونق بازار تتلو‌ها و ساسی‌مانکن‌هاست
دکتر مجید ابهری رفتار شناس و آسیب شناس اجتماعی نیز در گفتگو با پایگاه خبری فردا در رابطه با رفتارهای نامتعارف تتلو و تتلیتی ها می گوید وقتی موسیقی اصیل و مجاز عرصه ای برای رشد و جلوه نداشته باشد و الگوهای سبک فرهنگی و هنری اسلامی – ایرانی به جوانان معرفی نشود. ساسی مانکن ها و تتلوها ظهور کرده و به عنوان الگوی رفتاری جوانان شناخته می شود.

به عقیده ابهری، شبکه های اجتماعی و گروه های موجود در آنها به عنوان تریبون های این گونه ستاره های کاذب قرار می گیرند و باعث می شوند، تبع هنری کاذب در جامعه ایجاد شده و جوانان جستجوگر برای تخلیه انرژی به دنبال آنها حرکت کنند.

این آسیب شناس اجتماعی ادامه می دهد: از نگاه رفتارشناسی تتلوها با رفتارهای خود بسیاری از نوجوانان و جوانان را به دنبال خود می کشانند. و اگر در مقابل این افراد، هنرمندان اصیل و هنر موسیقی اصیل معرفی و تقویت نشوند، شلختگی هنری باعث رونق بازار کاذب آنها خواهد شد؛ مانند ساسی مانکن که در خارج از کشور چهره و ظاهر خود را تغییر داده در داخل تبدیل به یک موجود عجیب گشته بود. و حالا نوبت به تتلو و امثال او رسیده که سردمدار هنر خالتور گشته و در غیبت هنرمندان واقعی با ابزار مجازی ترک‌تازی کنند.

مجید ابهری معتقد است که سکوت در مقابل این افراد موجب تقویت و رشدشان  می شود و تا چند وقت دیگر آرایش جوانان، پیرایش آنها و لباس پوشیدن شان، تتلوییست خواهد شد.

او بیان می کند: اگر موزیک رپ مظهر اعتراضات اجتماعی است و بعضی ها با این بهانه، حرف زدن را ترانه قلمداد می کنند، تا چند وقت دیگر باید شاهد این باشیم که عطسه و سرفه نیز نوعی ترانه به حساب آید.

قد قد و میو میو شعار پیروان مکتب شلختگی فرهنگی و هنری خواهد شد
ابهری در واکنش به بق بقو کردن تتلو و تتلیتی ها در صفحات اینستاگرامی تصریح کرد: به نظر من تتلیتی ها به دلیل چشم و هم چشمی و عقب نماندن از دوستان و هم سالان خود دست به چنین رفتاری می زنند. و بروز چنین رفتارهایی دلیلی بر قدرت یا نفوذ آنها نیست. و نکته اصلی اینکه فرزندان ما به دنبال نشاط و شادی اجتماعی هستند، اگر ما راه درست را به آنها نشان ندهیم. از فردا قد قد و میو میو شعار پیروان مکتب شلختگی فرهنگی و هنری خواهد شد.

این آسیب شناس اجتماعی در پایان تاکید کرد: نوجوانان و جوانان بر اساس غریزه ضمنی تشنه دیده شدن هستند و همه این موج ها به خاطر این است که مورد توجه قرار گیرند و این زنگ خطری است برای والدین و نهادهای متولی که به جوانان ما بیشتر توجه کنند.

تمام این اتفاقات اخیر نشانگر این است امیر تتلو هرزچندگاهی برای جلب توجه میان رسانه‌ها دست به کارهایی میزند تا در صدر اخبار قرار گیرد و از این راه جذب مخاطب کند، او که با چند بازیگر و خواننده دیگر در کورس رقابت افزایش مخاطبین اینستاگرام است بهترین راه را جلب توجه کردن دیده است و اینبار نیز توهین به بازپرس را دستور کار خود قرار است. حال باید منتظر ماند تا نتیجه گزارش کارشناسی پزشکی قانونی خوانده شود و صحت سلامت روانی وی مشخص شود و تا آن  موقع باید طرفداران افراطی این خواننده زیر زمینی دست به دعا بشوند تا سلامت روانی وی تایید شود که این امر مسلما برای شخص این خواننده تبعات سنگینی را در پی خواهد داشت.

تتلو را آزاد کنید طرفدارهاش را بستری
این روزها طرفداران این خواننده که تمام تلاش خود را برای آزادی وی انجام می‌دهند و به صفحه رئیس جمهور در اینستاگرام نیز حمله کردند و خواستار آزادی او شدند و هزاران کامنت در صفحه شخصی تتلو نیز منتشر کردند تا وی را آزاد کنند. در این بین تعداد زیادی از کاربران مخالف مقصدلو این بازداشت را دست مایه طنز کردن و از زندانی شدن وی ابراز خوشحال کردند و بعضی نیز هشتک #تتلو_را_اعدام_کنید را برای این خواننده زیر زمینی در نظر گرفتند.

About Author

Tags:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Add a Comment