حقایقی جالب درباره مایکروسافت که تاکنون نمیدانستید!

حقایقی جالب درباره مایکروسافت که تاکنون نمیدانستید!Reviewed by balanian on Feb 1Rating: 4.5حقایقی جالب درباره مایکروسافت که تاکنون نمیدانستید!

حقایقی جالب درباره مایکروسافت که تاکنون نمیدانستید!

چه دوست داشته باشید و چه نداشته باشید، مایکروسافت همه‌جا هست.

حقایقی جالب درباره مایکروسافت که تاکنون نمیدانستید!

از استارت‌اپ داغ دهه ۱۹۷۰ تا تسخیر جهان آی.تی در دهه ۱۹۹۰ و اکنون با مدیریت ساتیا نادلا، مایکروسافت تاریخ طولانی پی.سی را به خود اختصاص داده است.

اما سؤال اینجاست که شما تا چه حد این کمپانی را می‌شناسید؟
و برای پاسخ به این سؤال ۱۸ فکت جالب درباره غول نرم‌افزاری دنیا را در زیر بخوانید:

شماره ۱ – اگر شما در ۱۳ مارس ۱۹۸۶ یک سهم از سهام مایکروسافت را می‌خریدید (به قیمت ۲۱ دلار) اینک که ارزش هر سهم ۱۴۹۹۰ دلار است شما ظرف ۳۰ سال صاحب ثروت بزرگی می‌شدید.

 %image_alt%

شماره ۲ – در سال ۱۹۸۷ بیل گیتس مؤسس مایکروسافت جوان‌ترین میلیاردر جهان شد و در سال ۱۹۹۵ ثروتمندترین مرد جهان با ثروت ۱۲.۹ میلیارد دلار شد.

 %image_alt%

شماره ۳ – رشد انفجاری مایکروسافت ۲ میلیاردر دیگر در کنار ۱۲ هزار میلیونر در خود به وجود آورد. استیو بالمر یکی از آن‌هاست که رد سال ۲۰۱۴ با پرداخت ۲ میلیارد دلار صاحب LA Clippers شد.

 %image_alt%

شماره ۴ – در سال ۱۹۸۸ بیل گیتس املاک موسوم به Xanadu ۲.۰ را در مدینای واشنگتن به قیمت ۲ میلیون دلار خرید و اینک ارزش آن بالغ‌بر ۱۲۳ میلیون دلار است.

 %image_alt%

شماره ۵ – بیل گیتس و پاول آلن اولین لوگوی مایکروسافت را در کمتر از یک روز طراحی کردند. نام طراحی O به‌صورت «فانکی وار» را بلیبت گذاشتند.

 %image_alt%

شماره ۶ – «برایان اینو» آهنگ معروف ویندوز استارتاپ را برای ویندوز ۹۵ ساخت که آن روزها معروف شد.

شماره ۷ – رولینگ استونز و آهنگ استارت می آپ در کنار تم صوتی رسمی برای ویندوز ۹۵ با نسخه سی.دی بادی هالی عرضه شد.

 %image_alt%

شماره ۸ – برنامه اکسل یک کشنده واقعی اپ نام‌گرفته است که بدون آن زندگی نمی‌چرخد.

 %image_alt%

شماره ۹- هر کارمندی به مناسبت سالگرد ورود خود به کمپانی می‌تواند اسمارتیز/M&Ms با خود همراه آورده و با کارمندان به اشتراک بگذارد.

 %image_alt%

شماره ۱۰ – مایکروسافت بیش از ۴۸۳۱۳ ثبت اختراع به نام خود دارد که یکی از جدیدترین‌ها هولولنز است که غوغا به پا کرده است.

 %image_alt%

شماره ۱۱- حضور طنزگونه بیل گیتس و استیو بالمر در شوی ویدئویی طنز در سال‌های ۲۰۰۰ غوغا به پا کرد.

 %image_alt%

شماره ۱۲ – مایکروسافت و اپل برای سال‌های سال درزمینهٔ نرم‌افزار باهم همکاری می‌کردند تا اینکه بیل‌گیتس ویندوز را عرضه کرد و دهه‌ها بعد باهم رقیب شدند.

 %image_alt%

شماره ۱۳ – اولین ساعت هوشمند جهان را مایکروسافت با همکاری Timex بنام Datalink 150 ساختند.

 %image_alt%

شماره ۱۴ – در سال ۱۹۹۷ مایکروسافت با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری روی اپل، این کمپانی را از ورشکستگی و مرگ حتمی نجات داد.

%image_alt%

شماره ۱۵ – مایکروسافت بسیاری از محصولات سخت‌افزاری مدرن را برای اولین‌بار خلق کرد اما به دلایل مختلف آن را دنبال نکرد. ماشین ترجمه هم‌زمان، تبلت و گجت‌های اینترنتی متصل به تلویزیون ازجمله آن‌ها بود. جالب است بدانید تبلت کار مایکروسافت بود که اینک از دستانش خارج‌شده و فقط خیلی دیر با سرفیس به میدان بازگشته است.

%image_alt%

شماره ۱۶ – مایکروسافت کنسول گیم ایکس باکس/ Xbox را در سال ۲۰۰۱ رونمایی کرد. Xbox مخفف DirectX Box است و DirectX بسته نرم‌افزاری روی ویندوز است که گیم‌های ویندوزی روی آن اجرا می‌شود.

 %image_alt%

شماره ۱۷- در سال ۱۹۹۵ مایکروسافت Bob را عرضه کرد. «باب» نسخه منحصربه‌فردی از ویندوز برای مبتدیان به‌صورت خانه به خانه طراحی‌شده بود تا بتوانند به‌راحتی با آن کار کنند. این نسخه بعداً نابود شد و هرگز ظاهر نشد.

 %image_alt%

شماره ۱۸ – در سال ۲۰۱۰ مایکروسافت تأیید کرد که ۲۳ میلیون نوشیدنی رایگان (شیر و آب پرتغال) هرسال میان کارمندان خود در کافه تریاهایش توزیع می‌کند.

%image_alt%

حقایقی جالب درباره مایکروسافت که تاکنون نمیدانستید!

About Author

Add a Comment