حجت‌الاسلام اژه‌ای: در جریان حمله به سفارت عربستان ۱۰۰ نفر بازداشت شدند

حجت‌الاسلام اژه‌ای: در جریان حمله به سفارت عربستان ۱۰۰ نفر بازداشت شدندReviewed by بلانیان on Jan 26Rating: 5.0


وی در جمع خبرنگاران حمله به سفارت عربستان را اقدام بدی که از ناحیه همه مسئولان نظام محکوم شد، عنوان کرد و گفت: «در رابطه با این موضوع ۱۰۰ نفر بازداشت شدند که البته تعدادی از آنها آزاد شدند، اما در حال حاضر این مسأله به طور جدی دنبال می‌شود.»

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری لیان، محسنی اژه ای با بیان اینکه موضوع حمله به سفارت در کشورهای دیگر بی‌سابقه نیست، اظهار کرد: «علیه سفارت ایران در کشورهای مختلف نیز این اتفاق رخ داده است و هیچ جا به این شدت که ما موضوع را پیگیری کردیم مسأله را پیگیری نکردند. با کمال تأسف مسئولان عربستان در این رابطه بد عمل کرده و بداخلاقی کردند که دولت و مسئولان ذیربط باید اقداماتی در خور آنها را انجام دهند.»

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: «افرادی که مقابل سفارت عربستان حضور پیدا کردند و اقدامات تخریبی و تحریقی را انجام دادند دو دسته هستند. دسته اول افرادی هستند که انگیزه ضدانقلابی و مجرمانه نداشتند و پس از آن ماجرا وارد سفارت نیز نشده و اقدامات تخریبی و تحریقی هم انجام ندادند. با این اقداماتی که عربستان در چند وقت اخیر از جمله حمایت از داعش، حادثه منا و … انجام داده بود، احساسات عده‌ای را جریحه‌دار کرده بود و این دسته تحت عنوان اعتراض مقابل سفارت عربستان تجمع کردند که نزدیک به ۲۰۰ نفر بودند و با انگیزه مجرمانه تجمع انجام نداده بودند.»

محسنی اژه‌ای درباره دسته دوم افرادی که مقابل سفارت عربستان تجمع کرده بودند، گفت: «این افراد مظنون هستند که آیا با انگیزه آتش زدن و ورود به سفارتخانه تجمع را انجام داده بودند و یا بین آنها دشمن نفوذ کرده بود. در حال حاضر این موضوع در دست بررسی قرار دارد اما شواهدی وجود دارد که دشمن در این ماجرا دست داشته و برای سوء استفاده از عناصری استفاده کرده است.»

محسنی اژه‌ای ادامه داد: «مسئولان قضایی در حال تحقیق و بررسی در رابطه با این موضوع هستند و امیدواریم با همت دادستانی و نیروهای اطلاعاتی ابعاد مختلف این قضیه روشن شود.»

تنش در روابط تهران و ریاض پس از اعدام  شیخ نمر باقر النمر، روحانی سرشناس شیعه و به دنبال آن خشم مردم ایران و حمله به اماکن دیپلماتیک عربستان در تهران و مشهد بالا گرفت. عربستان به بهانه این حملات روابط دیپلماتیک خود را با تهران قطع کرد.

مقامات ایران عده‌ای خودسر را مسئول حمله به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد معرفی کردند و به دنبال آن شماری نیز بازداشت شدند.

 

About Author

Add a Comment