جمع‌آوری تعدادی از اسناد شهدای یزد

جمع‌آوری تعدادی از اسناد شهدای یزدReviewed by بلانیان on Mar 4Rating:

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره به وجود ۱۳ هزار و ۴۲۵ شهید و جانباز در استان، اعلام کرد: هنوز ۱۲۳ شهید یزد مفقود هستند.

“احمد ابراهیمی” در نشست خبری به مناسبت ۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت شهدا، اظهار کرد: این روز مصادف است با صدور فرمان ۱۰ ماده‎‎ای امام راحل(ره) درسال ۱۳۵۸ در مورد تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی که در سال ۸۳ بنا به تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام روز بزرگداشت شهدا در تقویم جمهوری اسلامی، نامگذاری شد.

وی تمام ایام سال را روز شهدا خواند و افزود: اقتدار امروز ایران اسلامی در دنیا به برکت خون و ایثارگری شهدا و جانبازان است لذا بزرگداشت یاد و خاطره شهدا یک وظیفه عینی است.

ابراهیمی با ابراز امیدواری نسبت به ایجاد گستره‌ای برای بسترسازی و فرهنگ‎‎سازی جهت نهادینه کردن این روز، تحقق این امر را نیازمند تعامل و همکاری همه جانبه و همگانی دانست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: استان یزد دارای ۳۸۵۰ شهید، ۷۵۴ آزاده و ۹۵۷۵ جانباز است که جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان را تشکیل می‎‎دهد و با افراد تحت تکفل آنها حدود ۶۵ هزار نفر را شامل می‎‎شود.

به گفته‎‎ ابراهیمی، هر چند که برخی از خانواده‎‎های شهدای مفقود استان یکی از شهدای گمنام را به عنوان شهید خود مورد توجه قرار داده‎‎اند ولی استان همچنان دارای ۱۲۳ شهید مفقود است.

وی حفظ قداست گلزار شهدا به عنوان دارالشفاء آزادگان را یکی از اقدامات بنیاد شهید بیان کرد و افزود: در همین راستا نیز ساماندهی ۲۷۳ گلزار شهید را در برنامه‎‎های بلند مدت دنبال می‎‎کنیم.

ابراهیمی پیگیری نامگذاری معابر، میادین و مراکز فرهنگی به نام مبارک شهدا و جمع آوری، حفظ، نگهداری و معرفی آثار و وصایای شهدا را از دیگر اقدامات بنیاد شهید ذکر کرد.

“محمدحسن فاضلی” معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در این نشست سخنرانی مدیران بنیاد شهید در نمازهای جمعه استان، اعزام پیام آوران ایثار به مدارس استان، درختکاری، برگزاری یادواره شهدا، رونمایی از نقاشی شهید صدوقی و افتتاح کتابخانه شهید و شهادت یزد را از مهمترین برنامه‌های روز شهید در یزد برشمرد.

وی برگزاری۱۰۰۰ یادواره شهید در استان و جمع‌آوری بیش از ۱۰۰۰ سند از شهدا و ایثارگران در سال جاری را یادآور شد و افزود: همچنین سامانه پیامکی ۳۰۰۰۲۵۲۶ برای دریافت بخش‌هایی از وصایای شهدا طراحی و راه‌اندازی شده است.

 

About Author

Add a Comment