تماس های تلفنی پشت پرده تا رد صلاحیت دردسرساز/ استقلال؛ صدرنشین پرحاشیه!

تماس های تلفنی پشت پرده تا رد صلاحیت دردسرساز/ استقلال؛ صدرنشین پرحاشیه!Reviewed by بلانیان on Jan 24Rating: 5.0

پرده برداری از اختلافات جدید در باشگاه استقلال؛

باید منتظر ماند و دید که تیم صدر جدول لیگ برتر فوتبال کشور می تواند همانند نیم فصل اول، لیگ پانزدهم را بدون حاشیه به پایان برساند یا اینکه بالاخره ماجرای اختلافات سرمربی و مدیرعامل از یک سو و دردسرهای هیئت و مدیره و اعتصاب بازیکنان، دامان این باشگاه را گرفته و مدعی اصلی قهرمانی در لیگ پانزدهم را با مشکل مواجه می سازد؟

سرویس ورزشی «فردا»- فصل نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر فوتبال کشور به پایان رسید و تیم هایی مانند تراکتورسازی تبریز توانستند با دست پر خود را برای نیم فصل دوم رقابت ها آماده کنند و این در شرایطی است که در مقابل، ۲ تیم سرخابی پایتخت موفقیت چنداین در این رقابت ها به دست نیاوردند.

آبی پوشان پایتخت یک بار دیگر در نقل و انتقالات فصل زمستان مانند ۲ سال گذشته عملکرد خوبی از خود بر جای نگذاشتند. ابتدای فصل و زمانی که استقلالی ها توانستند صدر جدول را به دست آوردند، پرویز مظلومی سرمربی آبی ها در مصاحبه ای اعلام کرد که تیم را بدون هر نوع اشکالی دور هم جمع کرده و در تمام خطوط مورد نیاز توانسته بازیکنان مدنظر خود را جذب کند. این در شرایطی است که این روزها اختلافات میان مظلومی و افشارزاده بار دیگر عیان شده و تنها یک بازیکن از لیست مد نظر سرمربی استقلال برای نیم فصل دوم جذب شد که آن یک نفر هم چندان به کار و اوضاع آبی ها نمی اید. همین مسئله سبب شده تا میان سرمربی و مدیر عامل آبی پوشان اختلافاتی در هفته های اخیر به وجود آید.

سناریوی اول- دست خالی آبی ها از اصفهان

در طول تعطیلات نیم فصل آبی های پایتخت تلاش های گسترده ای را برای جذب یک هافبک نفوذی انجام دادند. یکی از این بازیکنان رسول نوید کیا، برادر کاپیتان زردپوشان اصفهانی بود که تا درب ورودی باشگاه استقلال نیز نزدیک شد اما سرانجام این انتقال منتفی شد. زمانی هم که صحبت از این نقل و انتقال به میان آمد، نوید کیایی که با آمدن مربی جدید زردپوشان جایگاهش در ترکیب اصلی را از دست رفته می دید، بر این باور بود که به راحتی هرچه تمام تر بتواند در نیم فصل دوم پیراهن آبی را بر تن کند. اما سرانجام سناریوهای نوشته شده ناکام ماند تا استقلالی ها در نیم فصل دوم هم با همان نفرات گذشته خود به مصاف رقبا بروند. این در شرایطی بود که به یکباره جمعی از تماشاگران اصفهانی برای ماندن رسول نوید کیا در تیم اصفهانی، راهی باشگاه سپاهان شده وخواستار نگهداری رسول نوید کیا شدند. در این باره حتی شنیده شد که پیامک هایی هم از سوی سرمربی استقلال خطاب به مدیر عامل سپاهان که اتفاقا همشهری مظلومی هم هست ارسال شده اما ماحصل این پیامک ها و تلاش ها چیزی جز ناکامی استقلال در جذب رسول نوید کیا نبود. این در شرایطی است نمی توان از نقش محرم نوید کیا در نگه داشتن برادر در سپاهان غافل شد. چراکه گفته می‌شود رسول و محرم شرط کرده‌اند تا رسول در نیم‌فصل دوم فیکس شود و استیماچ هم گویا پذیرفته است.

سناریوی دوم- تیموریان هم از دست رفت

آندو تیموریان را همه یک استقلالی با تعصب می دانند. بازیکنی که مقام قهرمانی لیگ با استقلال را هم در کارنامه دارد و بعد از جدایی از تیم عربی خود، ایران را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کرد. این در شرایطی است که در نقل و انتقالات ابتدای فصل نیز قرار بود تیموریان به استقلال بپیوندد اما مشکلات مالی این امکان را فراهم نساخت. از سوی دیگر هم در آن برهه مظلومی در تاکتیک خود جایی برای آندو نمی دید. این در شرایطی است که در نقل و انتقالات نیم فصل به یکباره همه چیز تغییر کرد و مظلومی یکباره خواستار جذب آندو شد. اما همین مسئله هم به عاملی برای اختلاف میان مدیر عامل و سرمربی باشگاه بدل شد. اینکه مظلومی با این درخواست که آندو را جذب کنید، عملا افشارزاده را رودرروی هواداران قرار می‌دهد که در صورت عدم‌جذب آندو و نتیجه‌گیری، این مظلومی است که می‌تواند از کف رفتن قهرمانی را به سر افشارزاده خراب کند. اما افشارزاده در روزی که شایعه اعتصاب قوت گرفت و می‌دانست چه کسی به بازیکنان خط اعتصاب را داده است، بر سر تمرین رفت و اتفاقا‌‌ همان روز مظلومی نرفت تا فردا داد و بیدادهای افشارزاده علیه او با نمایش سرم‌درمانی در رختکن فضا را عوض کند. اما افشارزاده در تمرین استقلال چه گفته بود که سانسور شد. گفته می‌شود افشارزاده با صدایی بلند مقابل بازیکنان و کادر فنی می‌گوید: این مسخره‌بازی‌ها چیه که درمی‌آورد؟! اول فصل گفته خوب بستین، حالا یک حرف دیگر می‌زنه… چشمش را باز می‌کرد و می‌رفت شجاعیان را مثل کمالوند با ۹۰میلیون از لیگ۲ می‌آورد نه اینکه ۴۰۰تا به خودش، ۵۰۰ هم به باشگاهش بدهیم که چی… تیم صدرنشین نیاز به تقویت ندارد و اعتصاب هم نمی‌کند.

سناریوی سوم- ماجرای عجیب استقلالی نشدن تیموریان

ضلع سوم اختلافات و مصایب استقلال در یارگیری نیم‌فصل هم مسایل خاص خودش را داشت. همان‌طور که مظلومی و افشارزاده در پشت‌پرده اختلافاتشان را ادامه می‌دهند بار دیگر بر سر جذب تیموریان نمایان شد. آندو پیش از بازگشت به فوتبال ایران با کی‌روش در قطر مشورت می‌کند و سرمربی تیم‌ملی به او دو توصیه می‌کند؛ اول اینکه به تیم‌های شرق دور نرود، آن‌هم به این دلیل که برای هر بار حضور در اردوی تیم‌ملی باید ۴۸ساعت در راه باشد و با توجه به سن و سال آندو برای او خوب نیست. دیگر توصیه کی‌روش حضور آندو در تیم‌های صدرنشین لیگ‌بر‌تر است که حتی گفته می‌شود دلیل حضور ویسی در قطر مذاکره با آندو بوده تا کاپیتان تیم‌ملی را به استقلال‌صنعتی بیاورد و حتی می‌گویند به آندو گفته برای کل تیم پنج میلیارد هزینه کردیم ولی برای تو حاضریم یک‌میلیارد خرج کنیم اما آندو به ویسی اعلام می‌کند شرایط حضور در خوزستان را ندارد. در حالی که ویسی و آندو مذاکره می‌کردند، از تهران یک استقلالی با تیموریان تماس می‌گیرد و می‌گوید بیا استقلال اما اینکه در جلسه آندو و افشارزاده چه می‌گذرد، تنها شنیده می‌شود پیش از ملاقات آندو با مدیرعامل، یک تماس با افشارزاده برقرار می‌شود و هنوز معلوم نیست در مکالمه تلفنی چه مسایلی رد و بدل می‌شود که پیشنهاد افشارزاده به آندوبه طور کلی تغییر می‌کند و به کاپیتان تیم‌ملی اعلام می‌شود طلب ۸۰۰میلیون‌ تومانی گذشته را نمی‌دهیم، مالیات با خودت و فقط ۴۵۰میلیون برای نیم‌فصل پرداخت می‌کنیم که ۱۵۰میلیون را همین اول می‌دهیم و ۳۰۰میلیون باقی‌مانده مانند سایر بازیکنان پرداخت می‌شود. از سوی دیگر هم مظلومی پیغام می‌دهد رسول و شجاعیان را گفتید آزاد نبودند اما آندو که آزاد بود را چرا نگرفتید؟

سناریوی چهارم- رد صلاحیت حاشیه ساز

مقداد نجف‌نژاد رییس هیات‌مدیره باشگاه استقلال از لیگ ششم حرفه‌ای با آبی‌ها است. در این سال‌ها او فقط در یک مقطع کوتاه آن هم به دلیل دیر ارسال شدن اسامی و اطلاعات تیم برای لیگ قهرمانان آسیا و حذف شدن استقلال توسط علی‌آبادی رییس وقت سازمان تربیت بدنی، از مدیریت این تیم کنار گذاشته شد اما نماینده مردم شمال در مجلس شورای اسلامی خیلی زود دوباره جایگاه خود را در هیات‌مدیره پس گرفت و در دولت جدید هم توسط وزارت ورزش در جمع اعضای هیات‌مدیره قرار گرفت. پس از رفتن کامران صاحب‌پناه این رییس فراکسیون ورزش بود که رییس هیات‌مدیره شد.  پیش از این شایعاتی هم درخصوص اختلاف نجف‌نژاد با محمود گودرزی برای واگذاری باشگاه استقلال شنیده می‌شد. حالا هم شایعه شده در صورتی که اعتراض نجف‌نژاد به رد صلاحیتش نتیجه‌ای ندهد و جایی در مجلس دهم شورای اسلامی نداشته باشد، باید از جمع مدیران استقلال در لیگ پانزدهم هم خداحافظی کند. البته شاید وزارت ورزش در این شرایط دست به تغییرات مدیریتی نزند. همان‌طور که چنین سیاستی را درباره بهرام افشارزاده به عنوان مدیرعامل باشگاه در پیش گرفته‌اند.  البته دلیل این موضوع نتیجه گرفتن استقلال و صدرنشینی تیم پرویز مظلومی است. شنیده می‌شود اگر تیم که در نقل و انتقالات هم بسیار ضعیف کار کرده و صدای اعتراض هواداران و کادر فنی را در آورده، دچار بحران شود آن وقت برکناری افشارزاده و نجف‌نژاد در صورت راه پیدا نکردن به مجلس، اولین تلفات و تغییرات باشند. اما اگر آبی‌ها همین روند را در پیش بگیرند، جایگاه رییس باشگاه و رییس هیات‌مدیره تا پایان فصل محکم است و باید خودشان را برای خداحافظی در لیگ شانزدهم آماده کنند. ماندن و رفتن نجف‌نژاد معادله‌ای است و باید دید برای رسیدن به جواب نهایی اتفاقات چطور رقم می‌خورد و به پایان می‌رسد.

حالا باید منتظر ماند و دید که تیم صدر جدول لیگ برتر فوتبال کشور می تواند همانند نیم فصل اول، لیگ پانزدهم را بدون حاشیه به پایان برساند یا اینکه بالاخره ماجرای اختلافات سرمربی و مدیرعامل از یک سو و دردسرهای هیئت و مدیره و اعتصاب بازیکنان، دامان این باشگاه را گرفته و مدعی اصلی قهرمانی در لیگ پانزدهم را با مشکل مواجه می سازد؟

About Author

Tags:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Add a Comment