تخلف بزرگ در انتخابات فدراسیون فوتبال: ۵ رای باطل شد تا تاج رییس شود

تخلف بزرگ در انتخابات فدراسیون فوتبال: ۵ رای باطل شد تا تاج رییس شودReviewed by بلانیان on May 13Rating:

تخلف بزرگ در انتخابات فدراسیون فوتبال: ۵ رای باطل شد تا تاج رییس شود

نشریه تماشاگران امروز با تطبیق اساسنامه سال ۱۳۹۰ که مرجع برای برگزاری انتخابات بوده و مجوز نهایی را از سازمان بازرسی کل کشور هم گرفته، با اعضایی که رای های شان را به صندوق انداخته‌اند، پی به تناقض آشکار در تعدادی از آرا برده.
درحالی که مهدی تاج به ریاست فدراسیون فوتبال انتخاب شده و کارش را آغاز کرده، مصطفی آجورلو ،کاندیدای شکست خورده در روز مجمع اعتقاد دارد در این انتخابات تخلف رخ داده است. او دولت و حتی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی را متهم کرد که در روند انتخابات توصیه هایی کرده اند. حرف‌هایی که همگی تکذیب شدند اما نشریه تماشاگران امروز با تطبیق اساسنامه سال ۱۳۹۰ که مرجع برای برگزاری انتخابات بوده و مجوز نهایی را از سازمان بازرسی کل کشور هم گرفته، با اعضایی که رای های شان را به صندوق انداخته‌اند، پی به تناقض آشکار در تعدادی از آرا برده است. آرایی که اگر در روز مجمع به صندوق نمی افتادند حتی سرنوشت انتخابات تغییر می کرد. این آرا اما کدام رای ها هستند؟
علی کفاشیان
علی کفاشیان نه برای رای دادن که برای رای ندادن تخلف کرده. رئیس مجمع انتخاباتی فدراسیون در روز ۱۸ اردیبهشت ماه ، بر اساس اساسنامه انتخابات به عنوان عضو مجمع ، صاحب حق رای بوده و در جمع حاضرین شمرده شده است. او اما بنا به هر دلیلی به رغم خوردن تیک حضور ، رای نداده است و باید یک رای به تعداد آرای حاضر اما باطله در مجمع افزوده می شد.
باشگاه نفت تهران
باشگاه نفت تهران اگرچه با تخلفی آشکار از سوی دبیرکل ، مدیرعاملش از رای دادن محروم شده بود اما با استناد به آیین نامه اجرایی انتخابات و اساسنامه سال ۱۳۹۰ که در آن صراحتا اشاره شده است ، تنها اعضای هیات رئیسه یا شخص مدیرعامل حق رای دارند ، رایی که به صندوق انداخته اند ، فاقد اعتبار قانونی است. علیرضا اسدی در نامه ای به باشگاه نفت قبل از انتخابات اعلام کرده بود منصور قنبرزاده به دلیل کاندیداتوری ، حق رای دادن ندارد ، درحالی که این تصمیم در هیچ جای اساسنامه فدراسیون فوتبال قید نشده است. با این وجود باشگاه نفت از این خواسته تمکین کرده و بهرام میرشیبانی معاون اجرایی تیم را به عنوان نماینده به مجمع معرفی کرده است. میرشیبانی به دلیل عدم عضویت در هیات مدیره صلاحیت قانونی برای انداختن رای نفت به صندوق را نداشته و در انتخاباتی که قبل از برگزاری اش ۳۵ نفر را به دلیل سخت گیری های قانونی اساسنامه ، رد صلاحیت کرده بودند ، این رای کاملا غیر قانونی و باطل است.
امیر عابدینی
امیر عابدینی به نمایندگی از باشگاه پارسه تهران رای داده است. عابدینی هم همان مشکل میرشیبانی را دارد. کارت حضور در مجمع هم نداشته است. او نه عضو هیات مدیره تیم بوده و نه مدیرعامل و حتی کارت صادر شده برای این باشگاه هم به نام کاوه عابدینی بوده و عابدینی در روز مجمع رویش با خودکار قلم گرفته و نام خودش را نوشته است. بر اساس قانون ، این رای هم سرنوشت رای باشگاه نفت تهران را پیدا می کند.
هیات فوتبال کیش
در اساسنامه فدراسیون فوتبال صراحتا اشاره شده تنها هیات های استانی عضو مجمع هستند. کیش استان نیست و مناطق آزاد سهمیه ای در مجمع ندارند. اگرچه پیش از این هم مجامعی بوده که این هیات در آن شرکت کرده اما رای این هیات کاملا غیر قانونی است. بخصوص اینکه هیات فوتبال استان هرمزگان در این انتخابات رای داشته و حتی رئیس هیاتش مسئول شمارش آرا بوده است.
باشگاه استقلال اهواز
رایی که کارون یعقوبی به عنوان مدیر باشگاه استقلال اهواز به صندوق انداخته است هم درست مثل آرای عابدینی و میرشیبانی است و هیچ جایی در اسناد رسمی این باشگاه ، چنین اسمی وجود ندارد. تازه به این آرای مشکوک می توان در نگاه سختگیرانه ، رای های سرپرستان استقلال و پرسپولیس را هم اضافه کرد. این ها همه رای هایی غیرقانونی بودند که علی کفاشیان با لب های خندانش وقتی می خواست این انتخابات را برگزار کند باید از لیست آرا حذف می کرد. آرایی که اگر حذف می شدند ، با توجه به تصمیمات هیات رئیسه قبلی ، حالا دیگر کل انتخابات روی هوا رفته بود. باید دید نهادهای نظارتی آیا به این ماجرا ورود می کنند؟
شکایت رسمی مصطفی آجورلو می تواند این پروسه را وارد دعوای جدیدی کند. اگرچه مهدی تاج در این پروسه هیچ نقشی نداشته و توانسته پیروز انتخابات باشد اما تعدادی از آرا در مکانیسم انتخاب ، مشکل داشته اند.

About Author

Tags:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Add a Comment