بهترین شاسی بلندهای سایز بزرگ سال ۲۰۱۵

بهترین شاسی بلندهای سایز بزرگ سال ۲۰۱۵Reviewed by بلانیان on Feb 27Rating:

اگر جزء خانواده‌‌های پرجمعیت هستید و علاقه‌ی زیادی به مسافرت به دل طبیعت دارید، در این مقاله به معرفی بهترین خودرو‌های شاسی بلند سایز بزرگ با سه ردیف صندلی خواهیم پرداخت.

خودرو‌های شاسی بلند سایز بزرگ با سه ردیف صندلی، برای ماجراجویی‌های گروهی ایده‌آل هستند. پیست اسکی، ساحل دریا، مناطق کوهستانی یا نقاط عمیق جنگل‌ها، تفاوتی نمی‌کنند؛ این خودروها جزء بهترین وسایل نقلیه‌ی شخصی برای طی هر مسیری به شمار می‌آیند.

البته در نظر داشته باشید دسته‌ی دیگری از خودروهای SUV با نام فول سایز‌ها وجود دارند که عموما به کابین بزرگ‌تر، راحت‌تر و لوکس‌تری مجهز هستند و از لحاظ توانایی طی مسیر‌های آفرود، با وجود پیشرانه‌های قوی‌تر به دلیل وزن بیشتر، تفاوتی خاصی با نمونه‌های این مقاله ندارند.

خودرو‌هایی که در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت، کابین جادار برای هفت نفر، پیشرانه‌ی قدرتمند و قابلیت‌های آفرود خوبی دارند. در ادامه شما را به لیست برترین خودروهای شاسی بلند سایز بزرگ دعوت می‌کنیم.

۱۲- میتسوبیشی اوت‌لندر

با وجود ظاهر زیبا، اوت‌لندر در انتهای این لیست قرار گرفته است. کابین جادار این خودرو توانایی فضای کافی برای هفت سرنشین را دارد و هم‌چنین سواری راحتی را فراهم می‌کند. پیشرانه‌ی استاندارد به کار رفته در اوت‌لندر از نوع چهار سیلندر ۲.۴ لیتری با توان ۱۶۶ اسب بخار است که جعبه دنده‌ی خودکار ضریب متغیر نیز وظیفه‌ی انتقال توان در این خودرو را بر عهده دارد.

لازم به ذکر است سیستم چهارچرخ محرک در اوت‌لندر تنها به صورت سفارشی عرضه می‌شود. می‌توانید با سفارش مدلGT این خودرو، علاوه بر سیستم چهارچرخ محرک، از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۲۲۴ اسب بخاری در کنار جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار بهره می‌برد.

نقطه‌ی ضعف اصلی میتسوبیشی اوت‌لندر وزن سنگین آن با توجه به پیشرانه‌های نه چندان قدرتمند، به خصوص نمونه‌ی چهار سیلندر، است. این مساله باعث شده است تا این خودرو توانایی‌های حرکتی بالایی را در برابر رقبای خود نداشته باشد.

۱۱- نیسان پَتفایندر

پَتفایندر همواره به توانایی‌ بالای طی مسیر‌های دشوار شهرت داشته است. اما نیسان در نسل جدید پتقایندر قابلیت‌های حرکتی آن را فدای کابین جادار و سواری راحت کرده است. در حال حاضر می‌توان از پتفایندر به عنوان خودرویی راحت و آرام با قابلیت‌های حرکتی مناسب در کنار مصرف سوخت بهینه عنوان کرد.

این خودرو تنها قابلیت سفارش با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۲۶۰ اسب بخار را دارا است و در بخش انتقال قدرت نیز از جعبه دنده‌ی خودکارضریب متغیر بهره گرفته شده است. پتفایندر نیز در دو نوع محور جلو محرک و چهارچرخ محرک عرضه می‌شود.

نقطه‌ی ضعف اصلی این خودرو را می‌توان جعبه دنده‌ی آن نامید که با توجه به بهینه‌سازی‌های زیاد، همچنان در برخی شرایط با عملکرد مطلوبی ندارد و باعث کاهش قابلیت‌های دینامیکی خودرو می‌شود.

۱۰- شورولت تراورس

با این که تراورس در دسته‌ی خودرو‌های شاسی بلند قرار می‌گیرد، اما نمی‌توان شباهت زیاد آن به مینی‌ون‌ها را انکار کرد. فضای جادار تراورس برای هشت سرنشین گواه این مدعی است.

تراورس در بخش قوای حرکتی از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۲۸۱ اسب بخاری بهره برده است و جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار نیز وظیفه‌ی انتقال قدرت را به محور جلو یا در صورت پرداخت هزینه‌ی بیشتر، به چهار چرخ منتقل می‌کند.

قابلیت‌های حرکتی تراورس را می‌‌توان در حد متوسط ارزیابی کرد. با وجود فرمان دقیق و سواری راحت، هندلینگ تراورس تا حدودی نامناسب است. در حالی که اکثر رقبای تراورس تمرکز خود را بر بهبود قابلیت‌های حرکتی گذاشته‌اند، شورولت فضای جادار و راحت را اولویت طراحی خود برگزیده است.

۹- جی‌ام‌سی آکدیا

آکدیا نیز همانند عموزاده‌ی خود، توانایی حمل هشت سرنشین را دارد و به لطف قابلیت یدک اجسام ۲۳۶۰ کیلوگرمی، یکی از ایده‌آل ترین گزینه‌های موجود در لیست برای انجام سفرهای طولانی است.

مدل ۲۰۱۶ این خودرو از طراحی و پیشرانه‌ی قدیمی بهره می‌برد که اکنون در برابر رقبای خود خسته‌کننده جلوه می‌کند. جی‌ام‌سی در بخش پیشرانه‌ از همان تفکر آمریکایی بهره می‌برد و در همین راستا پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری به توان ۲۸۱ اسب بخار در نمونه‌ی استاندارد آکدیا به کار گرفته شده است.

در بخش انتقال قدرت نیز آکدیا به جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار مجهز شده است که توان پیشرانه را به محور جلو انتقال می‌دهد. امکان سفارش سیستم چهارچرخ محرک نیز در دسترس است. اخیرا جی‌ام‌سی از نسل جدید آکدیا رونمایی کرد که شاهد بهبود‌هایی زیادی در بخش‌های مختلف بودیم و این خودرو را بیش از پیش به گزینه‌ای ایده‌آل در لیست بهترین خودر‌و‌های شاسی بلند تبدیل می‌کند.

۸- بیوک اِنکلیو

اگر به دنبال خودروی شاسی بلند لوکس با کیفیت سواری خوب و قیمت مناسب هستید، انکلیو را مد نظر قرار بدهید. این خودرو به قابلیت‌ها و امکاناتی مجهز شده است که رقبای گران‌تر انکلیو از آن‌ها بی‌بهره هستند. پیشرانه‌ی شاسی بلند جادار بیوک از نوع ۶ سیلندر خورجینی به حجم ۳.۶ لیتر است که توانایی تولید ۲۸۱ اسب بخار را دارد.

جعبه دنده‌ی ۶ سرعته نیز جهت انتقال قدرت پیشرانه به کار گرفته شده است. انکلیو خودرویی با سواری آرام و مجهز به لیست بلند بالایی از انواع امکانات است. اگر به دنبال کیفیت سواری عالی هستید و با ظاهر این خودرو کنار بیایید، انکلیو گزینه‌ی مناسب شما است.

۷- فورد فلکس

فلکس را می‌توان احیا کننده‌ی کلاس خودرو‌های استیشن واگن دانست. فورد در فلکس از شاسی مشترک با تاروس و اکسپلورر بهره برده است. فضای جادار و کافی برای هفت نفر به همراه وسایل اضافی، از نقاط قوت اصلی فلکس است.

این خودرو به صورت پیش‌فرض از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۲۸۷ اسب بخاری بهره می‌برد؛ در حالی که امکان انتخاب نمونه‌ی ۶ سیلندر اکوبوست مجهز به توروبوشارژر‌های دوقلو و توان خرجی ۳۶۵ اسب بخار نیز موجود است. جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار نیز وظیفه‌ی انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد.

لازم به ذکر است که سیستم چهارچرخ محرک نیز در صورت پرداخت هزینه‌ی اضافی در فلکس تعبیه خواهد شد. نمونه‌ی ۳۶۵ اسب بخاری فلکس یکی از سریع‌ترین گزینه‌های موجود در این لیست است. البته در نظر داشته باشید با این خودرو فرمان‌پذیری مناسبی را نخواهید داشت.

۶- تویوتا هایلندر

فضای جادار، سواری راحت و قیمت مناسب، هایلندر را به گزینه‌ای ایده‌آل برای خانواده‌های پرجمعیت تبدیل کرده است. این خودرو به صورت پیش‌فرض به پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۱۸۵ اسب بخاری مجهز است؛ در حالی که نمونه‌ی ۶ سیلندر ۲۷۰ اسب بخاری نیز در دسترس علاقه‌مندان به قدرت بیشتر، است.

جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار نیز در کنار هر دو پیشرانه به انتقال قدرت خواهد پرداخت. هایلندر در مدل پایه از دیفرانسیل تعبیه شده در محور جلو بهره می‌برد؛ در حالی که امکان سفارش مدل چهارچرخ محرک نیز وجود دارد.

تویوتا مدل هیبریدی هایلندر را برای علاقه‌مندان به محیط زیست و مصرف سوخت پایین‌تر در نظر گرفته است. هایلندر هیبریدی در بخش قوای محرکه‌ی خود از ترکیبی پیشرانه‌ی ۶ سیلندر و دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که در مجموع توانایی تولید ۲۸۰ اسب بخار را دارند.

تویوتا هایلندر تجربه‌ی سفر خوبی را برای سرنشینان به ارمغان خواهد آورد و سیستم تعلیق مناسب و فرمان دقیق این خودرو، هر راننده‌ای را راضی نگه خواهد داشت. در کنار موارد ذکر شده، کیفیت بالا و مثال‌زدنی تویوتا را نیز فراموش نکنید.

۵- مزدا CX-9

اگر ظاهر بدنه و کابین در کنار فضای مناسب اولویت‌ها شما از خودرو است، پیشنهاد ما مزدا CX-9 است. مزدا CX-9 علاوه بر کابین جادار خود، لذت رانندگی را نیز به ارمغان خواهد آورد.

در کنار پیشرانه‌ی ۶ سیلندری این خودرو با توانایی تولید ۲۷۳ اسب بخار، جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار با قابلیت تعویض دستی دنده‌ و سیستم فرمان دقیق، نیز تعبیه شده است تا تجربه‌ی لذت بخشی از رانندگی را ارائه کند.

مزدا CX-9 مصرف سوخت بیشتری نسبت به رقبای خود دارد. با این حال ظاهر جذاب و کیفیت سواری دلنشین این خودرو در کنار قیمت پایین، CX-9 را به گزینه‌ای مناسب در کلاس خودرو‌های شاسی بلند سایز بزرگ تبدیل می‌کند.

۶- هیوندای سانتافه

شاید حضور سانتافه در این لیست باعث تعجب تعداد زیادی از خوانندگان شود. اما در نظر داشته باشید که خودرو‌ی سانتافه در حال فروش در بازار داخلی ایران، در بازار‌های اروپا و آمریکا با نام سانتافه اسپرت به فروش می‌رسد و نمونه‌ی بزرگ‌تر و جادارتر این خودرو با نام سانتافه عرضه می‌شود.

خودرو‌های سانتافه و سانتافه اسپرت از طراحی مشابهی در بخش جلوی بدنه و کابین برخوردارند، اما تفاوت این دو خودرو را می‌توان در انتهای خودرو و دو صندلی اضافی تعبیه شده در سانتافه عنوان کرد.

هیوندای سانتافه از همان زبان طراحی جدید غول خودروسازی کره بهره می‌برد که جذابیت بالایی به همراه دارد. این خودرو به صورت پیش‌فرض به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری و توان ۲۹۰ اسب بخار مجهز است و جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار نیز جهت انتقال قدرت در سانتافه تعبیه شده است. هیوندای سانتافه از شتاب بسیار خوبی در کنار تعویض نرم و مناسب دنده‌ها بهره‌مند است.

فرمان‌پذیری سانتافه مناسب است و در این خودرو کیفیت سواری راحتی، نه مانند تجربه‌ی تویوتا یا نمونه‌های آمریکایی، خواهید داشت. هیوندای بسته‌ی ویژه‌ای همراه سانتافه عرضه می‌کند که به این خودرو قابلیت یدک تریلر به وزن ۲۲۷۰ کیلوگرم را می‌دهد.

۳- فورد اکسپلورر

فورد اکسپلورر از اولین محصولات عرضه شده در این کلاس خودرویی است و به نوعی به عنوان پدر سایر خودرو‌های این لیست از آن یاد می‌شود. اکسپلورر به لطف کابین با کیفیت، فضای جادار برای هفت نفر، امکانات پیشرفته و قابلیت‌های حرکتی بالا، همواره جزء بهترین گزینه‌های موجود در رده‌ی خودرو‌های شاسی بلند سایز بزرگ بوده است.

این خودرو به صورت پیش‌فرض به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۲۹۰ اسب بخاری و محور محرک در جلوی خودرو، مجهز است. پیشرانه‌ی چهار و شش سیلندر توربو به توان‌ ۲۸۰ و ۳۶۵ اسب بخار، برای علاقه‌مندان به قدرت بیشتر در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است نمونه‌ی شش سیلندر توربوی اکسپلورر به صورت استاندارد به سیستم چهارچرخ محرک و شاسی تقویت شده مجهز است.

۲- هوندا پایلوت

اگر بدنه‌ی جذاب، کابین راحت و رانندگی بی‌دردسر اولویت اصلی شما است، اجازه بدهید پایلوت را خدمت شما معرفی کنم. محصولات هوندا را می‌توان در میان سه گزینه‌ی مناسب در هر کلاس خودرویی یافت.

در رده‌ی خودرو‌های شاسی بلند سایز بزرگ نیز همین منوال رعایت شده و هوندا با ارائه‌ی پایلوت، مجددا خود را به عنوان برندی ایده‌آل معرفی کرد. این خودرو به پیشرانه‌ی ۳.۵ لیتری ۲۸۰ اسب بخاری مجهز شده است و جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار نیز وظیفه‌ی انتقال قدرت در پایلوت را برعهده دارد. در مدل‌های تورینگ و الیت این خودرو، هوندا از جعبه دنده‌ی پیشرفته‌ی ۹ سرعته بهره برده است.

سیستم چهارچرخ محرک هوشمند به همراه قابلیت تقسیم مجزای گشتاور برای هر چرخ، وعده‌ی رانندگی و کنترل عالی خودرو را در شرایط جاده‌ای نامساعد اعم از برف و گِل می‌دهد. کابین پایلوت برای هفت نفر فضای کافی دارد و وظیفه‌ی حفظ سلامت سرنشینان نیز به سیستم‌های هوشمند ایمنی اعم از ترمز کمکی خودکار و هشدار نقاط کور، سپرده شده است.

۱- داج دورانگو

در بازه‌‌ای که اکثر خودروسازان به سراغ خطوط و منحنی‌های مختلف در طراحی بدنه‌ی خودروها رفته‌اند، بدنه‌ی غول‌پیکر و عضلانی دورانگو قابلیت خودنمایی در هر شرایطی را دارد. خصوصیات خشن این خودرو به بدنه‌ی آن خلاصه نمی‌شود و با نگاهی به لیست پیشرانه‌های به کار رفته در دورانگو، لبخند بر لب هر شخصی ظاهر خواهد شد.

داج امکان سفارش پیشرانه‌های ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری و ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری از نوع Hemi را در دورانگو فراهم کرده است. این خودرو به صورت دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک عرضه می‌شود. جعبه دنده‌ی به کار رفته در دورانگو نمونه‌ی پیشرفته‌ی ۸ سرعته‌ی کرایسلر است. نمونه‌ی ۸ سیلندر این خودرو به سیستم غیرفعال کردن تعدادی از سیلندر‌ها برای کاهش مصرف سوخت مجهز است.

شاید نمونه‌ی ۶ سیلندر پیشرانه برای اکثر کاربری‌ها کافی باشد، اما نمی‌توان از کاربری گشتاور فوق‌العاده‌ی پیشرانه‌ی Hemi به خصوص در زمینه‌ی یدک کردن، چشم‌پوشی کرد. شاید هوندا پایلوت محصول به مراتب ایده‌آل‌تری برای خانواده‌ها باشد، اما وجود پیشرانه‌ی فوق‌العاده‌ی ۵.۷ لیتری Hemi هر خریداری را به انتخاب دورانگو ترغیب خواهد کرد.

About Author

Tags:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Add a Comment